ناصرالدین شاه امامه را دوست داشت و تابستان‌ها چند هفته‌ای در آن اردو میزد و به تفرج و شکار در روستا مشغول می‌شد. در یکی از سفرها، ناصرالدین شاه در آنجا دختر چوپانی ۱۶ ساله به نام فاطمه را دید. پادشاه با او به گفتگو پرداخت و از بیان او خوشش آمد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در عراق گفت: در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا همکاران ما در بخش کنسولی آماده خدمات‌دهی و راهنمایی زائران اربعین هستند.
فدراسیون فوتبال و کمیته داوران قرار است طی همکاری با فدراسیون فوتبال عربستان آموزش داوران فوتبال را برای استفاده از کمک داور ویدئویی آغاز کنند.
رئیس‌جمهور ترکیه برای رایزنی درباره روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز تحولات منطقه‌ای و جهانی به‌بوداپست سفر کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در سفری رسمی به دعوت همتای روس خود وارد مسکو شد.
«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از سفر هیأت عمانی به پایتخت یمن برای رایزنی با مقامات ارشد صنعا و بررسی از سرگیری روند مذاکرات صلح خبر داد.
محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از سفر هیأت عمانی به پایتخت یمن برای رایزنی با مقامات ارشد صنعا و بررسی از سرگیری روند مذاکرات صلح خبر داد.
مهم‌ترین اثر تاریخی روستای افجه، قصر ناصری است؛ قصری که گفته می‌شود توسط اعتمادالدوله، صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار در شمال روستای افجه ساخته شد. تاریخدانان می‌گویند که ناصرالدین شاه هر سال برای مراسم خاصی در روز مشخصی راهی این قصر در روستای افجه می‌شده است. البته امروز چیز زیادی از این بنای دوره قاجار به جا نمانده و آنچه از آن با عنوان قصر ناصری روستای افجه نام می‌بریم، درواقع پی قصر، دیواری به ارتفاع ۵متر و طول یک متر و انبوهی از آجر‌های قرمزرنگ است.
روستای سقالکسار در تمام فصول سال، زیبا است؛ اما به گفته بسیاری از گردشگران، فصل بهار و پاییز، بهترین زمان سفر به این منطقه به شمار می‌آیند. فصل بهار در سقالکسار با تصویری از درختان تازه جوانه زده، باران‌های گاه و بیگاه و عطر و بوی تازگی همراه است.
اهالی روستای حاجته در تنکابن پارچه‌هایی را احیا کردند که سال‌ها کسی آن را نبافته بود. آنها با محصولاتی که دارند؛ برای گردشگران خود تجربه‌ای متفاوت از سفر به یک روستا را رقم می‌زنند.
ویدئویی از یک زمین بازی کاملا منحصر به فرد در روستای دیوزناو در شهرستان سروآباد استان کردستان که یک راهنمای سفر به ثبت رسانده و در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. این ویدئو مورد توجه کاربران قرار گرفته که می‌گویند این بازی در قطعه‌ای از بهشت است. شهرستان سروآباد یکی از زیباترین مناطق کردستان و دارای آبشار‌ها و مناظر بسیار زیباست.
در این گشت‌وگذار با ما همراه شوید تا در یک روز بهاری به شمال شهر سفر کنیم و قدم‌زنان مسیرباغ‌های دل‌انگیزی که روزگاری کوچه‌باغ‌های روستای سعدآباد شمیران بوده‌اند را طی‌کنیم و با تکه‌ای از طبیعت تهران و خانه‌باغ‌ها و کاخ‌های قاجار و پهلوی و از همه مهم‌تر آثار هنرمندان و جهانگردان ایرانی آشنا شویم.
معماری سرخ‌رنگ خانه‌های ابیانه همراه پوشش سنتی مردم محلی باعث شده است تا سالیانه ۴۰ هزار توریست قصد سفر به این روستای بکر به سرشان بزند.
اگر برای گشت و گذار از یک مسیر خاکی قدم زنان در همان انتهای روستا بالا بروید، روستا از ارتفاع زیرپایتان قرار می‌گیرد. اگرچه آب و هوای دلپذیر فیلبند حالتان را تازه می‌کند، اما دیدن خانه‌های ویلایی با سقف‌های نارنجی رنگ، چشم انداز این روستا را هم مانند بسیاری از نقاط ییلاقی و خوش آب و هوای دیگر مازندران خراب کرده است. زیرا خانه‌های روستایی با ایوان‌ها و معماری سنتی‌شان بین آن ویلا‌های سنگی و آجری گم شده‌اند.
خانه‌های برخی از روستا‌هایی که در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند، به‌دلیل شیب زیاد کوه، معماری آن‌ها به صورت پلکانی است. روستا‌های پلکانی ایران را می‌شناسید؟ تاکنون به چندنمونه از این روستا‌ها سفر کرده‌اید؟ در اینفوگرافیک زیر ما به چند روستای پلکانی با معماری خاص و منحصربه فردشان اشاره کرده‌ایم که برای بازدید مناسب هستند:
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از افتتاح طرح جهاد آبرسانی در ۱۷۴ روستای خوزستان همزمان با سفر رئیس جمهور خبر داد.
شاهرود- نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، گفت: پس از سفر جمعی از نمایندگان مجلس به شهرستان شاهرود و پیگیری‌های صورت گرفته، پنج میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستای قطری تصویب شد.
رباب اهل روستای فال نبود. چند سالی می‌شد که با علی اکبر شیبانی ازدواج کرده و به این روستا آمده بود. وقتی رباب ناگهان ناپدید شد، علی اکبر به اصفهان سفر کرده بود. تماس‌های بی پاسخ علی اکبر به همسرش سبب نگرانی او شد، برای همین از خواهرش درخواست کرد به خانه شان برود و سراغی از رباب بگیرد. خواهرشوهر رباب و چند همسایه که وارد خانه او شدند، صحنه جنایت را به چشم دیدند.
بهترین زمان سفر به روستای بوچیر فصل بهار و تابستان است که در گرمای ۴۰ درجه کویر، آبتنی در آبی سرد و خنک را تجربه کنید. حتما به یاد داشته باشید که قبل از اینکه سرمای زیرصفر درجه آزارتان دهد باید به این منطقه سفر کنید.
می‌توان به سمت روستای منحصربه‌فرد «گرمه» رفت که به دلیل آب و هوای خاص منطقه قادر به پرورش درختان نخل است که در استان اصفهان تقریبا امکان‌پذیر نیست. شگفتی را می‌توان در آنجا دید که درست درکنار درختان نخل، درختان پسته، انار و زردآلو نیز به چشم می‌خورند که همراه با خرما از محصولات مهم کشاورزی این روستا به شمار می‌روند. تجمع این درختان و محصولات در کنار هم تا حدودی غیرممکن است که این روستا از آن برخوردار است.
در جلسه بررسی و پیگیری مصوبات سفر معاون اول رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان از تزریق گاز در طرح گازرسانی به ۱۲۰ روستای سیستان و بلوچستان تا ۲۲ بهمن خبر داده شد.
وزیر میراث فرهنگی گفت: بسیاری از گردشگران خارجی به ایران سفر می‌کنند تا جذابیت‌های گردشگری روستایی و عشایر را ببینند.
جیرفت- رئیس جمهور در ادامه سفر دو روزه خود به استان کرمان از روستای تنگ شاهد بازدید کرد.
رئیس جمهور در دومین روز از سفربه استان کرمان در مرقد حاج قاسم سلیمانی حاضر و در ادامه در روستای محروم کوشا،با مردم گفتگو کرد وی همچنین در جمع مردم جیرفت از تشکیل «استان کرمان جنوبی» خبر داد.
جیرفت- رئیس جمهور در ادامه سفر دو روزه خود به استان کرمان از روستای تنگ شاهد بازدید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ