سفیر ایران در عراق گفت: در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا همکاران ما در بخش کنسولی آماده خدمات‌دهی و راهنمایی زائران اربعین هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس در جمع بانوان موکبدار اربعین، گفت: مدیریت سفر اربعین به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را در سازمانی از جنس دولتی دنبال کرد و باید کاملاً مردمی دنبال شود.
براساس اطلاعاتی که پیش از ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح Samah.haj.ir قرار گرفته است، با استناد به نظر وزارت بهداشت و مصوبه ستاد اربعین و با توجه به شرایط خاص گرمای هوا، شماری از بیماران از انجام پیاده‌روی اربعین منع شده‌اند.
سازمان حج و زیارت با نظر وزارت بهداشت و مصوبه ستاد مرکزی اربعین، بعضی بیماران را از سفر اربعین منع کرده است.
امسال برای اولین بار دولت اقدام به اعطای وام سفر اربعین کرده است،اگر چه این کار قابل تقدیر است اما ظاهر امر نشان می دهد وضعیت پرداخت این وام عادلانه نیست.
معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت به دنبال سفر و زیارتی آسان، ارزان و ایمن برای زائران اربعین است.
میراحمدی افزود: اگر مدت اعتبار گذرنامه کسی تمام شده یا زیر ۶ ماه است می‌تواند با مراجعه به پلیس به‌طور رایگان مهر تمدید بزند و به کربلا سفر کند.
میراحمدی گفت: سفر با خودروی شخصی به عراق در ایام اربعین منتفی است؛ زیرا عراق می‌گوید وضعیت جاده‌هایش مناسب نیست و شرایط پذیرش خودرو‌ها را ندارد البته دوستان عراقی در حال توسعه جاده‌های مرزی خود هستند.
رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره شرط دریافت گذرنامه زیارتی توضیحاتی ارائه داد.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: با چهار بانده شدن مسیر مهران – ایلام، این مسیر همچون سال‌های گذشته یک طرفه نشد تا برای مردم محلی نیز مزاحمتی ایجاد نشود.
طرح سفر ارزان عتبات با قیمت کمتر از سه میلیون تومان از اواسط تابستان ۱۴۰۱ در تهران آغاز شد که همزمان با پیاده روی اربعین متوقف شد. سازمان حج و زیارت این سفر را در حالی آغاز کرد که میانگین نرخ سفر هوایی عراق بیش از ۱۰ میلیون تومان و سفر زمینی در حدود پنج و نیم میلیون تومان بوده است.
سخنگوی دولت گفت: طبق گزارش وزیر کشور، تا امروز رکورد سفر زائران ایرانی به مراسم اربعین در مدت زمان مشابه شکسته شده و بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند.
شلمچه- فرمانده کل نیروی انتظامی از خروج ۲.۹ میلیون زائر و بازگشت بیش از ۹۵۰ هزار زائر خبر داد و تاکید کرد: افرادی که بلیط تهیه کردند با مراجعه به ادارات مربوطه برایشان گذرنامه‌ای صادر بشود.
فرمانده مرزبانی فراجا با بیان این که بر اساس تجربیات سال‌های گذشته با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد مراجعه زائران به مرز مهران افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که به پایانه‌های مرزی دیگر مراجعه کنند در حال حاضر به غیر از مرز مهران زائران می‌توانند از پایانه‌های مرزی خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق برای سفر به عراق تردد کنند.
معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه سفر زیارتی به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زوار اربعین روزهای سفر خود را مدیریت کنند و از حضور طولانی مدت به ویژه در کربلای معلی پرهیز نمایند.
رئیس ستاد اربعین گفت: زواری که دهه دوم صفر و اربعین را برای سفر به عراق و عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند به دلیل حجم بالای زائران مشکلات موجود در سفر را هم بپذیرند.
تا حالا فکر کردید چقدر زباله در مراسم اربعین تولید می‌شود؟ وظیفه کیست که از تولید این همه زباله جلوگیری کند؟ خود ما! مجله مهر امروز پای صحبت کسی نشسته است که تجربه «اربعین بدون پسماند» دارد.
میراحمدی در ادامه تاکید کرد: به جهت اینکه حفظ امنیت زائران ایرانی عتبات عالیات برایمان در اولویت است، لازم است هموطنان عزیز موقتا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.
شلمچه- رئیس پلیس راهور فراجا، شرایط برای تردد زائران در دو مرز چذابه و شلمچه را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: زوار سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند.
جدیدترین تصمیم‌ها برای سفر اربعین
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از جدیدترین تصمیم‌ها برای اربعین خبر داد و گفت: امسال قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما در ایام اربعین به عراق ۶ میلیون تومان است.
بهادری جهرمی گفت: حذف ویزای اربعین و بازگشایی مرزهای جدید از اقدامات دولت بوده است. سقف قیمت پروازهای اربعین از سوی وزارت راه اعلام شده است؛طرح هایی برای سفر ارزان اربعین در دستور کار است.
در چند روز گذشته و به دنبال انتشار گزارش عملکردهای شرکت‌ها بسیاری از ناشران بورسی و فرابورسی در خصوص عملکرد خود توضیحاتی برای آگاهی سهامداران در تارنمای کدال منتشر کرده‌اند که در ادامه به تشریح چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته‌ایم.
رئیس جمهور در ادامه تأمین حمل و نقل، اسکان، تغذیه و سلامت زائران حسینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سفر ارزان و دسترسی آسان به وسایل نقلیه در مراسم اربعین بسیار مهم است و این توقع از ما وجود دارد که چه در زمینه حمل و نقل و چه اسکان تلاش کنیم این سفر برای زائران پرهزینه نباشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ