وزیر کار گفت: تعهد دولت در ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال حتماً محقق خواهد شد و چه بسا بیش از این میزان شغل هم ایجاد شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:دولت سیزدهم براساس وعده خود در ایجادسالانه یک‌ میلیون فرصت شغلی از ابتدای تشکیل تاکنون موفق به اشتغال‌آفرینی برای بیش از یک میلیون و ۹۷۰هزار نفر شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک میلیون خانواده در طرح کالابرگ الکترونیک مشارکت کرده اند، گفت: در مرحله دوم طرح کالابرگ که از ۹ روز گذشته شروع شده، شاهد افزایش مشارکتی ۲.۵ برابری خانوارها نسبت به مرحله اول کالابرگ هستیم و اکنون با اقبال خوبی مواجه شده ایم.
وزیر کار بر تحقق وعده دولت سیزدهم در ایجاد یک میلیون شغل سالانه تاکید کرد و گفت: طبق طرح جدید بر اساس شاخص‌های اقتصادی دهک‌بندی‌های یارانه مجدد بررسی و به مردم اعلام می‌شود.
دستیار معاون علمی و فناوری رییس جمهور از ایجاد یک میلیون شغل در حوزه نوآوری با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور خبر داد.
در پیش نویس لایحه برنامه «هفتم توسعه»، دولت ابراهیم رئیسی به ایجاد یک میلیون شغل در سال تاکید کرده است. اما با استناد به آمارهای مرکز آمار ایران، این بخش هم یک چالش بزرگ خواهد بود، زیرا وعده ایجاد یک میلیون شغل در پایان هر سال از دولت سیزدهم در حالی محقق نشد که در پایان سال ۱۴۰۱ نیز بیش از۲/۵ میلیون نفر به خیل بیکاران ایران اضافه شده و «می‌توان گفت که رکورد سه ساله نرخ بیکاری شکسته شده است.»
در واقع به جای ۱.۳۲۰ میلیون شغل وعده داده شده در سال ۱۴۰۱، فقط ۲۶۳ هزار شغل ایجاد شده است. یعنی ۲۰ درصد آنچه وعده داده شده است؛ اگر مبنا را هم یک میلیون شغل وعده داده شده در انتخابات بدانیم فقط ۲۶ درصد آن محقق شده است. این آمار رسمی کشور است و امیدواریم که مسوولان دولتی از تحلیل آن ناراحت نشوند، زیرا وعده داده‌اند ولی عمل نکرده‌اند و اکنون باید توضیح بدهند چرا محقق نشده؟ آیا از ابتدا برآورد درستی نداشتند؟ یا مدیران دولت ضعیف هستند؟ یا برنامه قابل قبولی برای تحقق این وعده ندارند؟
وعده ایجاد یک میلیون شغل در پایان هر سال از دولت سیزدهم در حالی محقق نشد که در پایان سال ۱۴۰۱ نیز بیش از ۲.۵ میلیون نفر به خیل بیکاران ایران اضافه شده است. در تابستان و پاییز سال گذشته، نرخ بیکاری روندی نزولی داشت و حتی در کانال ۸ درصدی (به گفته مرکز آمار) حرکت می‌کرد. اما در پایان سال گذشته، نرخ بیکاری در آستانه دو رقمی شدن قرار گرفته است.
معاون وزیر کار با با بیان اینکه ایجاد سالانه یک میلیون شغل مسئله بیکاری را در کشور ریشه کن نمی کند، گفت: ۲.۳ میلیون نفر بیکار در کشور داریم که ۴۰ درصد آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر درستی داده‌های این وزارتخانه در خصوص ایجاد ۱ میلیون شغل گفت: در ستاد وزارت کار و ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سامانه رصد داریم که قادر است واحد به واحد، بخش به بخش و حتی روستا به روستا معدل استان را در زمینه ایجاد اشتغال ارائه کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق وعده رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: نرخ بیکاری نیز در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ کاهش ۷ دهم درصدی یافته است.
ساری- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در کشور از یک میلیون شغل فراتر رفت و به ۱.۵ میلیون شغل رسیده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌های متعدد صنعتی، اقتصادی، درمانی و ورزشی برای سال آینده داریم و عهد می‌بندیم وعده دولت مبنی بر ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را عملیاتی کنیم.
قرچک- معاون اجرائی رئیس جمهور گفت: وعده ایجاد یک میلیون شغل در کشور طی یکسال گذشته محقق شده است.
وزیر کار: برخی به دلیل عدم اطلاع کافی، به موضوع ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری نقدهایی وارد کرده‌اند / آمار اشتغالی که ایجاد کردیم، به سه شیوه قابل راستی‌آزمایی است؛ اول راستی‌آزمایی تصادفی بصورت تلفنی، پیامکی یا میدانی، دوم گزارش‌های مرکز آمار و سوم آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی / آماده‌ایم از طریق یک سامانه نشان دهیم که تعداد اشتغال ایجاد شده در هر بخش، هر شهرستان و هر واحد چقدر بوده
محمودزاده نماینده مهاباد گفت: آقای رئیسی در طول دوران انتخابات وعده های مختلفی دادند که اصلی ترین این وعده ها عبارت بودند از ساخت ۴ میلیون مسکن در چهارسال، رفع فقر و کاهش ۵۰ درصدی هزینه های درمان، احیای برجام و تک رقمی کردند و کاهش تورم به نصف درصد تورم آن زمان، کنترل قیمت ارز، آزادی بیان، عادلانه کردن قیمت خودرو، گسترش و توسعه اینترنت و ایجاد یک میلیون شغل در سال اما چه بر سر سرنوشت این وعده ها در یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم آمد؟
عبدی نوشت: عدم تحقق وعده ایجاد شغل ناشی از علل گوناگونی است، اولین و مهم‌ترین آن همان وزیر سابق بود که می‌خواست با یک میلیون تومان یک شغل درست کند و پس از ۸ ماه با کم کردن تعداد مشاغل و هزینه‌های فراوان، از وزارتخانه رفت یا برکنار شد. پس رکن اساسی برای تحقق این شعار آوردن نیرو‌هایی است که مساله را خوب بشناسند، سپس راه‌های مناسب را برای تحقق آن پیشنهاد کنند و در نهایت با سازماندهی موثر آن را اجرایی کنند. یقین بدانید با ادامه این وضع احتمال اینکه سال آینده بهتر از امسال باشد اندک است.
اعداد گزارش‌های مرکز آمار از این جهت اهمیت دارند که رئیس جمهوری در نطق روز دوم بهمن ماه خود در مجلس گفته بود آمارش درباره ایجاد یک میلیون شغل بر اساس «مستندات» است. سوال اینکه این چه مستنداتی است که با گزارش‌های مرکز آمار چنین تعارض آشکاری دارد؟
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود یک میلیون فرصت شغلی و بیمه شده جدید ایجاد شده است.
معاون وزیر کار، مهم‌ترین هدف را ایجاد یک میلیون شغل در سال عنوان کرد و گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه کار و تولید در دولت سیزدهم اختصاص یافت.
یزد- رئیس‌جمهور در جمع اقشار مختلف مردم یزد گفت: ایجاد یک میلیون مسکن نیاز کشور، حکم قانونی و اراده‌ ماست.
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت هماهنگی میان دستگاه‌ها و نهادهای مسئول برای اطمینان از تحقق وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال و تسریع در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه تاکید کرد.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای عالی اشتغال گفت: هدف گذاری شده است تا وعده دولت برای ایجاد بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی تا پایان سال محقق شود.
شرکت ملی صنایع مس ایران رسیدن تولید یک میلیون تن کاتد را از طریق ایجاد مشارکت با شرکت‌های صندوق بازنشستگی مس و اتکا به جوانان با تجربه و علمی داخلی آغاز کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ