وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌های متعدد صنعتی، اقتصادی، درمانی و ورزشی برای سال آینده داریم و عهد می‌بندیم وعده دولت مبنی بر ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی را عملیاتی کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده بودند و دولت طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ موظف بود، به افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی می‌شوند، سهام عدالت اختصاص دهد.
یکی از وعده های وزارت صمت تولید خودروهای جدید در سال ۱۴۰۲ بود که تاکنون از خودروی اطلس و شاهین CVT که در سامانه یکپارچه هم عرضه شده بودند به ترتیب ۱۸ دستگاه و ۲۸۵ دستگاه تولید شده است.
در پیش نویس لایحه برنامه «هفتم توسعه»، دولت ابراهیم رئیسی به ایجاد یک میلیون شغل در سال تاکید کرده است. اما با استناد به آمارهای مرکز آمار ایران، این بخش هم یک چالش بزرگ خواهد بود، زیرا وعده ایجاد یک میلیون شغل در پایان هر سال از دولت سیزدهم در حالی محقق نشد که در پایان سال ۱۴۰۱ نیز بیش از۲/۵ میلیون نفر به خیل بیکاران ایران اضافه شده و «می‌توان گفت که رکورد سه ساله نرخ بیکاری شکسته شده است.»
الیاس نادران نماینده منتقد مدیریت قالیباف در مجلس، با توزیع نامه‌ای بین نمایندگان مجلس برای ریاست سال آخر مجلس یازدهم، رسما اعلام نامزدی کرد. او نوشته است: شفافیت آرا شعار رئیس و پاره از منتخبین تهران بود. صرف نظر از اینکه آیا کسی میتواند از طرف کلیت مجلس بعدی وعده انتخاباتی بدهد یا نه، انتظار این بود که حداقل آن‌ها که شعار شفافیت داده اند به آن عمل می‌کردند. اگر مدیریت مجلس شفاف عمل می‌کرد داستان خودرو‌های شاسی بلند مربوط به سال۱۴۰۰ که در حوزه اجرایی مجلس اتفاق افتاده است این چنین دامن مجلس را نمی‌گرفت.
با توجه به آمار خودروسازان بزرگ در سال ۱۴۰۰، ۶۷ هزار دستگاه بیشتر از آنچه که تولید کردند فروختند، یعنی اینکه فرد طلای زنش را فروخته و وام گرفته که پراید بخرد، اما، چون ساخت خودرو کمتر از تحویل بوده گفتند اول مهرماه تحویل داده می‌شود که به این وعده مرتب با تأخیر مواجه شده است و ده‌ها نامه نوشتم که خانواده‌ها چه گناهی کردند.
طبق قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها باید سالانه معادل ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی خود را به بخش مسکن اختصاص دهند؛ اما به گفته دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، بانک‌ها در سال ۱۴۰۰، تنها ۵ درصد از سهمیه ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی وام طرح نهضت ملی مسکن را پرداخت کردند.
در واقع به جای ۱.۳۲۰ میلیون شغل وعده داده شده در سال ۱۴۰۱، فقط ۲۶۳ هزار شغل ایجاد شده است. یعنی ۲۰ درصد آنچه وعده داده شده است؛ اگر مبنا را هم یک میلیون شغل وعده داده شده در انتخابات بدانیم فقط ۲۶ درصد آن محقق شده است. این آمار رسمی کشور است و امیدواریم که مسوولان دولتی از تحلیل آن ناراحت نشوند، زیرا وعده داده‌اند ولی عمل نکرده‌اند و اکنون باید توضیح بدهند چرا محقق نشده؟ آیا از ابتدا برآورد درستی نداشتند؟ یا مدیران دولت ضعیف هستند؟ یا برنامه قابل قبولی برای تحقق این وعده ندارند؟
وعده ایجاد یک میلیون شغل در پایان هر سال از دولت سیزدهم در حالی محقق نشد که در پایان سال ۱۴۰۱ نیز بیش از ۲.۵ میلیون نفر به خیل بیکاران ایران اضافه شده است. در تابستان و پاییز سال گذشته، نرخ بیکاری روندی نزولی داشت و حتی در کانال ۸ درصدی (به گفته مرکز آمار) حرکت می‌کرد. اما در پایان سال گذشته، نرخ بیکاری در آستانه دو رقمی شدن قرار گرفته است.
اگرچه در سال ۱۴۰۲ مجوز ورود زنان به ورزشگاه برای دو بازی تدارکاتی تیم ملی گرفته شد؛ ولی در اقدامی عجیب هنوز به تماشاگران زن اجازه حضور در ورزشگاه برای بازی‌های لیگ داده نشده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه ۱۵ بندی دولت برای ساماندهی بازار اجاره‌بها خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ سال خوبی از جهت هدایت اعتبارات به فعالیت‌های تولیدی و مولد خواهد شد.
پزشکیان گفت: آقای احمدی‌نژاد با آن همه پولی که به دست آورد، نفت گران شده بود و قیمت آن بالای ۱۲۰ و ۱۴۰ دلار بود و تازه ۶-۷ سال اول می‌توانست بفروشد و پول هم به کشور باز می‌گشت، کلا توانست ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن را آغاز کند که به صورت کامل هم به پایان نرسیدند و در ادامه تکمیل شدند حتی بخشی از مسکن مهر هنوز هم مانده و در این دولت در حال تکمیل است.
وزیر جهاد کشاورزی سال جدید را نقطه عطفی بر هم‌افزایی و همبستگی طیف‌های فعال در حوزه کشاورزی عنوان کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق وعده رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: نرخ بیکاری نیز در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ کاهش ۷ دهم درصدی یافته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که سال گذشته فراتر از وعده دولت بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد، گفت: سال ۱۴۰۲ نیز درصدی بیشتراز سال گذشته برای ایجاد اشتغال هدف‌گذاری شده است.
اصفهان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی که رئیس جمهوری وعده دادند، محقق شد و نرخ بیکاری به ۸.۲ کاهش یافت.
وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم جشن دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۲ گفت: سال جدید را در شرایطی شروع می‌کنیم که موفقیت‌هایی در عرصه دیپلماسی حاصل شده است و این موفقیت‌ها بیش از آنچه تاکنون اطلاع‌رسانی شده است رقم خواهد خورد. هدف اصلی از برگزاری برنامه امروز با حضور سفرای خارجی، معرفی هرچه بیشتر آداب و فرهنگ ملی سرزمین عزیزمان ایران بود.
آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری می‌کنیم، به‌طور قطع باید به همین نسبت نشانه‌های آن را در وضعیت فردا، هفته، ماه و سال بعد هم باید ببینیم. آینده موهوم و خیال نیست. آینده ما همین گذشته و اکنون ما و حتی شاید هم بدتر است، مگر اینکه مسیر خود را تغییر دهیم. آینده وعده‌های سر خرمن نیست. آینده از جنس علم و دانش و اراده است و نه از جنس وعده. آینده‌نگری زاییده جامعه و بشر خلاق، آزاد، علم‌گرا، مشارکت‌جو و امیدوار و با اعتماد به نفس و اعتماد به دیگران است.
همین یک سال پیش بود که وزیر صمت وعده داده بود که قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. اما نه تنها وعده آقای وزیر محقق نشد بلکه حالا یک ماهی است که بازار با شتاب زیاد روند صعودی خود را طی می‌کند. به طوری که تنها در فاصله یک روز قیمت‌ها بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و در مجموع طی یک هفته، این افزایش بین ۳۰ تا ۵۵ میلیون تومان بوده است
هزینه ساخت ۴ میلیون مسکن تقریبا دو برابر بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۱ است. شما نمایندگان بگویید از کجا باید تامین شود؟با چه مدلی می خواهیم مسکن بسازیم؟
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
پروژه ریلی چابهار- زاهدان بخشی از بزرگترین کریدور شمال به جنوب است که براساس وعده ها سال ۱۴۰۳ به اتمام می رسد.
فرزین در مراسم معارفه خود قول داده بود «ماشین زیان دهی» این بانک را متوقف کند و حالا صورت های مالی سال ۱۴۰۰ و اقدامات صورت گرفته تا پایان تیرماه امسال خبر از تحقق این وعده می دهد.
تیم ملی شطرنج ایران که در مسابقات المپیاد جهانی شرکت کرده است، در بخش بانوان به پیروزی رسید درحالی که مردان شطرنج ایران مقابل کانادا به تساوی رضایت دادند.
وزارت مربوطه در سال گذشته اعلام کرد که با تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو، ظرف یک‌ سال، تولید خودرو افزایش و قیمت آن کاهش می‌یابد اما در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش تولید خودرو نسبت به سال قبل از آن بودیم؛ علی‌ایحال ضرورت دارد این موضوع با اهتمام ویژه دنبال شود چرا که بیش از ۶ ماه از وعده داده شده گذشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ