شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که واشنگتن انتظار داشته که شورش خنثی‌شده ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، «به مراتب خونین‌تر» باشد!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به شورش نافرجام فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، به او توصیه کرد «مراقب باشد که مسموم نشود»!
یکی از مقامات نظامی اسبق آمریکا مدعی شد که فرمانده شورشی ارتش خصوصی «واگنر» احتمالا مرده است!
سرویس اطلاعات خارجی روسیه از برنامه رسانه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا برای ایجاد شورش مسلحانه در روسیه از طریق پخش اخبار جعلی خبر داد.
تقریبا یک هفته پس از شورش گروه واگنر و گمانه‏‌زنی‏‌ها درباره ارتباط احتمالی آمریکا با این شورش، واشنگتن با مسکو تماس گرفته‏ و به روسها اطمینان داده‏ که هیچ دخالتی در این رویداد نداشته است.
رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو درباره اوکراین مدعی شد، در صورتی که هنوز رئیس جمهور آمریکا بود "همه چیز مورد مذاکره قرار می‌گرفت" و اوکراینی‌ها می‌توانستند نبردی قدرتمند در دفاع از کشورشان به راه بیندازند و "اعتباری زیاد کسب کنند."
وزیر خارجه روسیه ادعاهای آمریکا در خصوص دست نداشتن در شورش گروه نظامی «واگنر» را غیر واقعی دانست.
وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که شورش واگنر از مشکلات داخلی روسیه پرده برداشت.
آکسیوس نوشته که وزیر خارجه آمریکا همزمان با آغاز شورش ۲۴ ساعته و ناموفق ارتش خصوصی واگنر علیه مسکو، به تمام مقامات آمریکایی در سراسر جهان پیامی فوری مخابره کرده است!
وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تحولات داخلی روسیه گفت: وضعیت در روسیه همچنان سیال و نامشخص است.
رئیس‌جمهور آمریکا امروز در اظهاراتی عوام‎فریبانه ادعا کرد: در شورش «واگنر» علیه کرملین دخالتی نداشتیم!
رئیس جمهور سابق آمریکا درباره امیدهای غرب برای تبدیل شورش مسلحانه ارتش خصوصی «واگنر» علیه روسیه به سرنگونی دولت مستقر این کشور، هشدار داد.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که سازمان‌های جاسوسی آمریکا چند روز پیش از شورش ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، نشانه‌هایی مبنی بر آماده‌سازی این کودتای نافرجام مشاهده کرده بودند.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که سازمان‌های جاسوسی آمریکا چند روز پیش از شورش ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، نشانه‌هایی مبنی بر آماده‌سازی این کودتای نافرجام مشاهده کرده بودند.
تحلیلگر مطرح جهان عرب با اشاره به شورش فرمانده گروه واگنر علیه رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که دست‌های آمریکا و کشورهای عضو ناتو در طرح ریزی این شورش نمایان است.
«مارگاریتا سیمونیان»، سردبیر راشا تودی، در اظهارات خود گفته است که فرمانده واگنر با پشت گرمی به حمایت غرب شورش خود علیه مسکو را آغاز کرد، اما در همان ابتدای راه شکست خورد.
با لغو سفر دو مقام ارشد آمریکایی همزمان با شورش در روسیه، نشانه‌های بیشتری از مداخله آمریکا در تحرکات گروه واگنر به دست می‌آید.
یکی از افراد بازداشت‌شده در جریان یورش حامیان رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور در ژانویه ۲۰۲۱، با سخت‌ترین و طولانی‌ترین مجازات مواجه شد.
عربستان دیگر آن اعتماد کورکورانه به آمریکا را ندارد؛ زیرا به اندازه کافی به بلوغ رسیده است تا درس‌های تاریخ را متوجه شود. شاید مهم‌ترین آن‌ها این باشد که حمایت آمریکا به تنهایی کافی نیست و از نظر تاریخی و جغرافیایی الگوی سرنگونی شاه ایران دور نیست.
نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، یورش حامیان رئیس جمهور سابق برزیل به ساختمان‌های دولتی این کشور را با شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در آمریکا مقایسه و خواستار استرداد او به برزیل شدند.
رسانه‌های آمریکا اعلام کردند رئیس‌جمهور سابق این کشور به علت مرگ یک پلیس در شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱، دادگاهی می‌شود.
ترامپ به‌عنوان کانون اصلی شورش شناسایی شده و این خود پیامد‌های قابل ملاحظه‌ای برای شخص او، حزب جمهوری‌خواه و پایگاه اجتماعی آن‌ها داشته است و فراتر از آن روشن می‌شود که تغییرات گسترده در تکنولوژی و ارتباطات اجتماعی، نهاد‌های کهن سیاسی آمریکا را نیازمند به ترمیم و نگهداری نوینی ساخته و در سطحی کلان‌تر، اهمیت سیاست داخلی آمریکا در رفتار جهانی آن را به عاملی تعیین‌کننده تبدیل کرده است.
رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته تحقیقات کنگره درباره شورش ششم ژانویه طرفداران رییس جمهور پیشین کشورش تأکید کرد: شواهد کافی برای متهم کردن «ترامپ» وجود دارد.
سناتور جمهوری‌خواه حامی رئیس جمهور سابق آمریکا هشدار داد که در صورت پیگرد قانونی دونالد ترامپ در آمریکا شورش به پا خواهد شد.
کوین دورانت، فوق ستاره بسکتبال آمریکا، خواهان جدایی از بروکلین نتس شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ