نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که سازمان‌های جاسوسی آمریکا چند روز پیش از شورش ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، نشانه‌هایی مبنی بر آماده‌سازی این کودتای نافرجام مشاهده کرده بودند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که عضویت احتمالی اوکراین در ناتو، برای مسکو تهدید امنیتی ایجاد خواهد کرد و علاوه بر این، امنیت کی‌یف را هم افزایش نمی‌دهد.
رئیس جمهور روسیه در پیامی روز استقلال مینسک را به همتای بلاروسی خود تبریک گفت.
آنچه که در چند روز گذشته از شورش گروه مسلح واگنر به یکباره خبرساز و فراگیر شد، اگرچه هنوز ابهام‌های بسیاری دارد، اما در این ماجرا پوتین به یکباره «رکب» خورد! و این اتفاق مهم می‌تواند نقطه عطف جدیدی در جنگ طولانی در اوکراین باشد. نقطه عطفی که یا به مذاکره برای برقراری «صلح» و توافق طرفین منجر خواهد شد یا فاز جنگ را از این رخوت خارج می‌کند و بر شدت آن می‌افزاید.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که سازمان‌های جاسوسی آمریکا چند روز پیش از شورش ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، نشانه‌هایی مبنی بر آماده‌سازی این کودتای نافرجام مشاهده کرده بودند.
غربی‌ها هم همین را می‌خواهند. آن‌ها در پی سرنگونی پوتین و یا فروپاشی جمهوری فدرال روسیه نیستد چرا که بی‌ثباتی ناشی از فروپاشی روسیه برای مجموعهٔ نظام بین‌الملل به اندازه‌ای پرهزینه است که فقط دیوانگان ممکن است آن را آرزو کنند.
ولادیمیر پوتین هم در این باره گفته است که نباید روسیه را ملامت کرد زیرا این همان کاری است که آمریکا هم انجام داده و تسلیحات هسته‌ای آمریکایی در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه وجود دارد. در سال ۱۹۵۴، ایالات متحده برای نخستین بار اقدام به استقرار تسلیحات هسته‌ای خود در بریتانیا با هدف مقابله تهدیدات اتحاد شوروی کرد. فدراسیون دانشمندان آمریکا اعلام کرده است که اینک ۱۰۰ بمب هسته‌ای تاکتیکی بی۶۱ ایالات متحده در ایتالیا، آلمان، ترکیه، بلژیک و هلند مستقر هستند.
بنا به گفته یک منبع آگاه، روسای جمهور روسیه وترکیه ممکن است درباره توافق غلات با هم رایزنی کنند.
با اعلام اینکه رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر هدف حمله پهپادهای انتحاری قرار گرفته، مسکو و کی‌یف همدیگر را متهم می‌کنند و گمانه‌زنی‌ها درباره انگیزه‌های وقوع این رویداد هم افزایش یافته است.
روسای جمهور روسیه و سوریه قرار است روز چهارشنبه درباره تحولات منطقه با هم گفتگو کنند.
سردار چهارباغی گفت: حاج قاسم در یک مقطعی دید باید کمک بگیرد؛ لذا رفت و با پوتین صحبت کرد و به او گفت ما هم در سوریه منافع داریم، اما منافع شما، ابرقدرتی شماست. اگر امریکایی‌ها سوریه را بگیرند و یک رئیس جمهور امریکایی بر سر کار بگذارند شما دیگر ابرقدرت نیستید. پوتین هم وقتی فکر و مشورت کرد، دید حاج قاسم راست می‌گوید. او برای حفظ اقتدار خودش در جهان آمد. البته به گمان من تا الان هم خوب آمده و کمک کرده است.
دوگین با صحبت در مورد وضعیت اوکراین نوشت که هر روس واقعی اکنون باید غصه بخورد و دندان‌های خود را به دلیل وضعیت فعلی از درد به هم فشار دهد
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: «پوتین» در نشست‌های گروه- ۲۰ و «اَپک» حضور نداشته و سخنرانی هم نخواهد کرد.
رئیس جمهور روسیه و گینه بیسائو امروز در کاخ ریاست جمهوری روسیه با هم دیدار می کنند.
آخرین باری که بایدن و پوتین با هم دیدار کردند، در تابستان ۲۰۲۱ در ژنو بود. اگر چه پس از آن گفتگوهای تلفنی با هم انجام دادند که آخرین آن در ماه فوریه و پیش از شروع جنگ اوکراین بود.
رژیم پوتین هر اندازه هم که بیرحم باشد، اما استالینیست نیست. اگرچه اداره ضد جاسوسی نظامی سرویس امنیت فدرال بیش از شکار جاسوسان خارجی ژنرال‌های روس را تحت نظر دارد و رصد می‌کند، اما هیچ کمیسر سیاسی سخت گیری وجود ندارد که در انتظار شلیک گلوله در سر افسری باشد که از دستورات سرپیچی می‌کند. در مواقع ناخوشایند این موضوع آرامش بخش است.
«جو بایدن» رئیس جمهور امریکا گفته که جنگ جهانی سوم را بر سر اوکراین آغاز نخواهد کرد، اما اذعان کرد که یک فاجعه هسته‌ای ممکن است نزدیک باشد.
پس از آن که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اوکراین را به حمله تروریستی به پلی که روسیه و کریمه را به هم متصل می‌کند، متهم کرد، انفجار‌های مهیبی، پایتخت اوکراین و سایر شهر‌های این کشور را لرزاند.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هیچ دلیلی برای تعدیل موقعیت استراتژیک هسته‌ای خود ندیده‌ایم و نشانه‌هایی هم نداریم که روسیه در حال آماده شدن برای استفاده قریب‌الوقوع از تسلیحات هسته‌ای باشد.
ولیعهد عربستان و رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با هم گفتگو کردند.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد همچنان امیدوار است که سران روسیه و اوکراین برای حل بحران موجود، در آنکارا با هم دیدار و گفت‌وگو کنند.
سید ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با هم دیدار کردند. رئیسی که به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود، در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان، برای دیدار رسمی دوجانبه و نیز حضور در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، به سمرقند سفر کرده بود، روز چهارشنبه مورد استقبال شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان قرار گرفت.
وزات دفاع چین از حضور نظامیان این کشور در «رزمایش راهبردی شرق-۲۰۲۲» در روسیه خبر داد و سخنگوی وزارت خارجه این کشور هم از مواضع پوتین در قبال سفر پلوسی به تایوان قدردانی کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل که سران کشورها، نخست وزیران و اعضای کابینه کشور‌های عضو را گرد هم می‌آورد، از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ سپتامبر در نیویورک – مقر سازمان ملل – برگزار خواهد شد و طبق برنامه مقدماتی این رویداد، نماینده روسیه در تاریخ ۲۴ سپتامبر (مصادف با دوم مهر ماه) در این مجمع سخنرانی خواهد کرد.
پوتین در دیدار با اردوغان در نشست تهران به شوخی و جدی گفت که شما به اوکراین پهپاد می‌دهید، اگر به ما هم بدهید ما می‌خواهیم بگیریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ