وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تحولات داخلی روسیه گفت: وضعیت در روسیه همچنان سیال و نامشخص است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که شورش واگنر از مشکلات داخلی روسیه پرده برداشت.
یک رسانه آمریکایی مدعی شد که معاون فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین، از پیش مطلع بوده که فرمانده گروه واگنر در حال برنامه‌‏ریزی برای شورش علیه مسکو است.
یک رسانه آمریکایی مدعی شد که معاون فرمانده عملیات نظامی روسیه در اوکراین، از پیش مطلع بوده که فرمانده گروه واگنر در حال برنامه‌‏ریزی برای شورش علیه مسکو است.
با شورش مسلحانه واگنر علیه حکومت روسیه، پرسش درباره سرانجام این ارتش خصوصی، به یک سؤال پرتکرار مبدل شده است.
یک رسانه  صهیونیستی  خبر داد که سران رژیم صهیونیستی  ضمن بررسی شورش واگنر آن را نشانه ضعف فزاینده رئیس‌جمهور روسیه می‌دانند.
رئیس جمهور بلاروس در واکنش به شورش اخیر در روسیه و تاثیر آن بر مینسک، گفت که دیدن این اتفاقات در جنوب روسیه برای وی دردناک بوده است.
شورش یک گروه مزدور نظامی علیه فرماندهان نظامی روسیه به سرعت در مرکز توجه جهان قرار گرفت و این سؤال را پیش آورد که در صورت بروز فتوری جدی در ارکان رهبری پوتین سرنوشت فدراسیون روسیه با اقوام گوناگون و بیش از شش هزار کلاهک هسته‌ای چه خواهد شد.
شورش واگنر‌ها در بحبوحه جنگ اوکراین، روسیه دومین قدرت نظامی جهان را با بحرانی روبه‌رو ساخت که موجب بروز موجی از نگرانی در دنیا شد. گرچه این بحران ظاهراً با یک مصالحه به پایان رسیده است، اما به‌نظر می‌رسد که این اتفاق سرآغاز علنی شدن بحران جانشینی در روسیه است که آثار و تبعات آن به شکل‌گیری حوادث و اتفاقات دامنه‌دار و پیچیده‌ای منجر می‌شود که نه‌تن‌ها روسیه بلکه بسیاری از کشور‌های پیرامونی آن از جمله ایران، اروپا و خاورمیانه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شویگو از مرکز فرماندهی نیرو‌های روسی در غرب در منطقه عملیاتی روسیه در اوکراین بازدید کرد.
براساس بیانیه کاخ کرملین، رئیسی در تماس تلفنی با پوتین از اقدامات دولت روسیه در رابطه با تحولات روز ۲۴ ژوئن که در آن روز گروه واگنر علیه ارتش روسیه شورش کرده بود، حمایت کرد.
تعامل رئیس جمهور روسیه با بحران شورش فرمانده واگنر و همچنین عجز و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در قبال به دست گرفتن اوضاع در کرانه باختری، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
قبل از شورش دیروز (۲۴ ژوئن)، نقش کلیدی واگنر در جنگ اوکراین غیرقابل کتمان بود. اما دوران اوج پریگوژین و نیروهایش به عنوان «یک ارتش مستقل» که در برابر فشار برای جذب به وزارت دفاع روسیه مقاومت می‌کنند، رو به پایان بود. حال با پایان یافتن این شورش ۲۴ ساعته و تبعید فرمانده به بلاروس این پرسش مطرح است که نیرو‌های واگنر چه خواهند کرد
شورش اخیر واگنرها در روسیه و عقب‌نشینی آن‌ها با میانجی‌گری رئیس‌جمهور بلاروس شبهات زیادی را به وجود آورد. شاید توطئه نیز یکی از گزینه‌ها برای بروز چنین رخدادی باشد. جلیل رحیمی جهان آبادی، کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، این باره به گفتگو با تابناک پرداخته است و اتفاقات اخیر را قابل پیش‌بینی دانست.
معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ از هر تصمیمی که مسکو در رابطه با شورش اخیر در روسیه بگیرد، حمایت خواهد کرد.
پایان شورش فرمانده واگنر در روسیه و ارتقای قدرت نیروهای مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی از محورهای مورد توجه روزنامه مطرح جهان عرب است.
علی بیگدلی نوشت: اگر این شورش ادامه پیدا می‌کرد، وضعیت در روسیه بسیار مشکل می‌شد، چرا که گروه واگنر یک گروه مزدور است که با جنگ‌های چریکی و شهری بسیار آشنا است. این اتفاقات شرایط روسیه را در نقطه انجمادی قرار داده است که وضعیت را برای کادر رهبری این کشور بسیار مشکل می‌کند.
یک سرباز اوکراینی در حال خوردن پاپ‌کورن در حالی که همه چیز را در روسیه تماشا می کند!
در خط داغ اخبار روز «فرارو»، برای پی‌گیری مهم‌ترین و جدیدترین تحولات و رخداد‌های روز ایران و جهان با ما همراه باشید
یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره شورش گروه واگنر در روسیه می گوید: به گمان من ارتش روسیه در جنگ علیه واگنرها با علاقه و حرارت بیشتری نسبت به جنگ با اوکراینی ها خواهد جنگید و آن ها را سرکوب خواهد کرد. جشن و سروری که در اوکراین برگزار شده نشان دهنده این است که جنگ اولیه برای واگنر ها چقدر نفرت انگیز بود و چقدر امیدوار هستند که با این شورش شاید آقای پوتین ضعیف شود و یا بساط اش جمع شود.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت قانون در فدراسیون روسیه حمایت می‌کند.
پریگوژین با متهم کردن ارتش روسیه به حمله راکتی به مواضع شبه‌نظامیانش گفته «نیروی اهریمنی فرماندهی ارشد ارتش روسیه» باید متوقف شود و از حرکت به سوی مسکو برای برقراری عدالت خبر داده است.
در خط داغ اخبار روز «فرارو»، برای پی‌گیری مهم‌ترین و جدیدترین تحولات و رخداد‌های روز ایران و جهان با ما همراه باشید
روسیه، به مدت یک ماه رئیس دوره‌ای شورای امنیت شد و قرار است وزیر امور خارجه این کشور ریاست چند جلسه این شورا را بر عهده بگیرد.
در حال حاضر، آنانی که باقی مانده‌اند نمی‌توانند کاری انجام دهند. درست مانند زمان شوروی بحث‌های سیاسی از باشگاه‌ها و رستوران‌ها به آشپزخانه‌های خصوصی امن انتقال یافته‌اند. در آشپزخانه‌ها حتی جملاتی این چنینی شنیده می‌شوند: «حتی اواخر سال‌های شوروی نیز وضعیت بهتر از حال حاضر بود»!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ