کیشیدا اولین سفر خود را به واشنگتن از زمان انتخابش در اکتبر۲۰۲۱ انجام داد و یک ماه پس از آن بود که دولت کیشیدا برنامه‌هایش را برای تقویت قابلیت‌های نظامی و افزایش قابل توجه هزینه‌های نظامی در مواجهه با افزایش قدرت چین و آزمایش‌های مکرر موشکی کره‌شمالی اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع آمریکا از ایجاد یک کارگروه ویژه هوش مصنوعی مولد خبر داده که نشان دهنده تعهد آن به استفاده از فناوری مذکور به شیوه مسئولانه و استراتژیک است.
حسینی درباره توافق موقت آمریکا با ایران و آنچه در عمان رخ داد، اظهار کرد: «طرفین جزئیاتی از این توافق منتشر نکردند و صرفاً یک توافق شفاهی بود که جزئیات آن برای کسی مشخص نیست، اما زمانی که سخن از توافق نانوشته مطرح می‌شود بدین معنا است که چشم‌انداز رسیدن به توافق مکتوب ولو موقت وجود ندارد و این نوع توافق نانوشته پایین‌ترین سطح یک توافق سیاسی است که تعهد و الزام ایجاد نمی‌کند و هیچ دستاوردی محسوب نمی‌شود؛ هرچند اگر خروجی این توافق کاهش تنش‌ها بود، می‌توانست مفید باشد.»
جوبایدن رییس جمهور آمریکا در رویدادی در کاخ سفید اعلام کرد شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی از جمله متا، گوگل و اوپن ای آی تعهد داده اند محتوای تولیدی را برچسب بزنند.
«ایران درک کرده که بدون مذاکره، لغو تحریم‌ها امکان پذیر نخواهد بود، اسم این گفتگو‌ها را هم «مذاکره برای پایان دادن به تحریم‌ها» گذاشته اند. آمریکا هم متوجه شده که تحریم‌ها گرچه فشار اقتصادی شدید به ایران وارد می‌کند، اما عملا نمی‌تواند مانع از پیشرفت هسته‌ای ایران باشد؛ بنابراین دو طرف با دو انگیزه متفاوت سر میز مذاکره نشسته اند، اما برای پیشگیری از افتادن در دام فضاسازی‌های رسانه ای، اولا مذاکرات را محرمانه پیش می‌برند و ثانیا خبری از هیچ متن مکتوبی نیست و به شکل نانوشته و تعهد در برابر تعهد پیش می‌رود»
دو طرف (ایران و آمریکا) تعهد دارند اقداماتی براساس این قطع‌نامه و همچنین متن برجام صورت دهند. از جمله اینکه ایران پروتکل الحاقی را که تاکنون به صورت داوطلبانه و موقت اجرا می‌کند، در مجلس تصویب کند و در طرف دیگر کنگره آمریکا بخشی از تحریم‌هایی را که در این کنگره تصویب شده و تاکنون «تعلیق» شده بود، «لغو» کند؛ بنابراین فرصت دو ماهه آینده و همکاری ایران با آژانس از این جهت بسیار حائز اهمیت‌تر خواهد بود. برای آمریکا و اروپا هنوز یک کارت بازی باقی مانده که نام آن «اسنپ‌بک» است.
پاتل گفت: «آمریکا با متحدان و شرکای خود، از جمله در منطقه، به فعالیت در راستای بازدارندگی از رفتار ثبات‌زدای ایران و مقابله با آن ادامه می‌دهد. ما همچنین به استفاده از طیفی از ابزار‌های موجود در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای برای رسیدگی به اقدامات ایران در زمینه تولیدات موشکی و اشاعه تسلیحات متعهد هستیم. تحریم‌هایی که امروز (شامگاه سه‌شنبه) علیه (بخش‌ها و افراد مرتبط) با تدارکات تولیدات موشکی ایران اعمال کردیم، تاکیدی بر این تعهد ماست.»
بخش قابل توجهی از مردم عراق و ۱۲ کشور مسلمان، نسبت به تعهد آمریکا برای برقراری دموکراسی بدبین هستند.
پرایس علیرغم آن که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد، در ادامه گفت: ما تعهد راسخی داریم که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند.
تراشه سازان برای بهره مندی از یارانه ۳۹ میلیارد دلاری دولت آمریکا باید توافق نامه ای امضا کنند و تعهد دهند که ظرفیت تولید خود را در چین افزایش نمی دهند.
تیک تاک از راه اندازی خدمات موسوم به TikTok API به عنوان بخشی از "تعهد مستمر خود به شفافیت و پاسخگویی" در آمریکا برای در دسترس قرار دادن داده‌های شخصی کاربران خبر داد.
وزیر خارجه آمریکا امروز(دوشنبه) بر تعهد واشنگتن نسبت به تحویل جنگنده‌های اف۱۶ به ترکیه تاکید کرد.
پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: متاسفانه جمهوری خلق چین درخواست ما را برای برقراری تماس تلفنی میان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و وی فنگه، وزیر دفاع چین رد کرد؛ اما با این حال تعهد ما نسبت به خطوط باز ارتباطی میان این دو کشور ادامه خواهد یافت.
نخست‌وزیر سابق اسرائیل گفت که بعداً درباره تعهد پوتین به زلنسکی اطلاع‌رسانی کرد، نفتالی بنت همچنین گفت: کشور‌های غربی جلوی مذاکرات بین روسیه و اوکراین را گرفته‌اند. هرچه انجام دادم در دوران میانجی‌گری، با آمریکا، آلمان و فرانسه با جزئیاتش ارائه کردم. اما آن‌ها جلوی مذاکرات را گرفتند. غرب تصمیم گرفته تا به حملاتش علیه پوتین ادامه دهد و مذاکرات را متوقف کند.
زلنسکی در همین مصاحبه پیشروی‌های ارتش روسیه را تایید کرد که به ادعای او، به بی‌تفاوتی به تلفات از سوی مسکو مرتبط است و از آمریکا و متحدانش به خاطر تعهد ارائه تانک‌های جنگی اصلی به کی‌یف تشکر کرد.
مقامات آمریکایی مدعی هستند که در اسفندماه سال گذشته برجام آماده امضا بود؛ اما طرف ایرانی با طرح درخواست‌های غیرمرتبط با برجام مانند «خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریسم» و نیز درخواست ضمانت‌های غیرعملی مانند «تعهد دولت آمریکا به عدم‌خروج دوباره از برجام»، مانع احیای توافق هسته‌ای شدند. پس از این، مذاکرات ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ (۷تیر ۱۴۰۱) در دوحه قطر و به دنبال آن مذاکرات وین در ۱۲مرداد سال‌جاری نیز بدون نتیجه پایان یافت.
نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی از آمریکا خواست تعهد خود به عربستان سعودی را تقویت کند.
دستیار وزیر انرژی آمریکا بر تعهد این کشور برای کمک به حل بحران انرژی در قاره اروپا تاکید کرد.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: بلینکن بر تعهد آمریکا نسبت به تامین منابع مورد نیاز آژانس جهت تداوم مسئولیت راستی‌آزمایی و نظارت آن در ایران و بر تعهد همکاری ادامه‌دار میان آژانس و شرکای سه‌جانبه توافق تسلیحاتی آکوس (AUKUS) تاکید کرد.
ویدانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: واشنگتن درباره تعهد اسلام آباد و توانایی این کشور برای تامین امنیت زرادخانه‌های هسته‌ای خود، اطمینان دارد.
قیمت طلا امروز جمعه با کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یافت اما تعهد فدرال رزرو به ماندن در مسیر افزایش نرخ بهره، طلا را در مسیر ششمین کاهش ماهانه متوالی نگه داشت.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنان بر تعهد ایالات متحده به حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی از طریق مذاکره تاکید کرد.
سفارت مجازی آمریکا از قول بایدن نوشت: تعهد دولت من کاهش تهدید ناشی از سلاح‌های هسته‌ای است.
فرمانده نیروهای تروریست آمریکا در غرب آسیا مدعی تعهد واشنگتن به ثبات در منطقه شد.
وزیر خارجه آمریکا از تعهد کشورش برای دفاع از فیلیپین در برابر تهدیدات نظامی گفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ