پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: متاسفانه جمهوری خلق چین درخواست ما را برای برقراری تماس تلفنی میان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و وی فنگه، وزیر دفاع چین رد کرد؛ اما با این حال تعهد ما نسبت به خطوط باز ارتباطی میان این دو کشور ادامه خواهد یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
شانس کسب مدال طلا بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین با بیان این که با کفش پاره تمرینات خود را پیگیری می‌کنم، می‌گوید: هر چقدر از مسوولین درخواست کمک برای خرید کفش جدید می‌کنم تنها به من وعده و وعید می‌دهند.
دیپلمات ارشد و وزیر خارجه پیشین دولت چین از کره جنوبی و چین درخواست کرد تلاش کنند حس خودمختاری راهبردی از غرب را تقویت و در احیای آسیا به پکن کمک کنند.
رئیس جمهور چین از مقامات ارشد امنیت ملی کشورش درخواست کرد: بدترین سناریوها را درنظر داشته باشید و برای دریاهای طوفانی آماده شوید.
چین درخواست آمریکا برای ملاقات وزرای دفاع دو کشور در حاشیه یک اجلاس در سنگاپور را رد کرد.
وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین از ژاپن خواسته محدودیت های صادرات نیمه رسانا را متوقف کند و آن را یک اشتباه خوانده که قوانین اقتصادی و تجاری بین المللی را نقض می کند.
بعضی گمان کرده‌اند که عربستان سعودی به دلیل فشار چین به برقراری مجدد رابطه متقاعد شده و خودش در وضعیت نیاز نبوده است و از این‌رو معتقدند برای اینکه عربستان به عقب بازنگردد، باید امتیازاتی را برای آن در منطقه در نظر بگیریم! این در حالی است که از یک سو در عالم واقعیت این عربستان بوده که از چین درخواست وساطت در بازگشایی روابط ریاض ـ تهران کرده و از سوی دیگر ما نمی‌توانیم از جیب مردم منطقه چیزی را که متعلق به خودمان نیست، به کسی بدهیم.
وزارت امور خارجه چین ضمن ابراز امیدواری برای اقدام آمریکا به منظور کاهش حجم زرادخانه هسته ای این کشور، اعلام کرد که پکن هرگز آغازگر استفاده از تسلیحات هسته ای نخواهد بود.
نخست وزیر چین با بیان اینکه قاره آسیا باید به دور از آشوب و درگیری باقی بماند، از جامعه بین المللی خواست در برابر تحریم های یکجانبه بایستند.
وزارت امور خارجه چین ضمن تأکید بر تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران در شبه جزیره کره، از آمریکا خواست به سوء استفاده از مفهوم امنیت ملی پایان دهد.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی گفت:درحوزه صادرات لبنیات طرف ایرانی ملزم است تاشرایط مورد درخواست چین در کیفیت، بهداشت، نحوه انتقال، نگهداری و بسته بندی محصولات را رعایت کند.
نماینده دائم چین در سازمان ملل ضمن درخواست آتش بس در جنگ اوکراین خواستار شروع مذاکرات صلح در اسرع وقت شد.
وزارت امور خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد، آمریکا نمی‌تواند همزمان با اینکه به تنش‌ها بر سر موضوع بالون چینی دامن می‌زند درخواست گفتگو و تماس داشته باشد.
عضو اتاق اصناف کشاورزی ایران گفت: چین درخواست صادرات زعفران، کیوی و پرتقال ایران به این کشور را دارد.
وزارت خارجه چین اعلام کرد که مذاکرات کنونی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران به مرحله حساسی رسیده است. این وزارت تاکید کرد که تمام طرف‌های موجود در توافق هسته‌ای باید به گفتگو و مذاکره پایبند باشند.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ماجرای ویدیوی ۵۰ روز پیش بایدن درباره برجام / سخنان مقام سابق وزارت خارجه در دوره روحانی درباره روابط و رفتار‌های سیاسی چین با ایران / انتقاد تند نماینده نزدیک به جبهه پایداری از دیدار امیرعبداللهیان و بورل ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: ماجرای ویدیوی ۵۰ روز قبل بایدن درباره برجام / صحبت‌های مقام سابق وزارت خارجه در دوره روحانی درباره روابط و رفتار‌های سیاسی چین با ایران / انتقاد تند نماینده نزدیک به جبهه پایداری از دیدار امیرعبداللهیان و بورل ... را می‌خوانید.
شرکت ملی نفت چین خواستار افزایش پیوسته صادرات گاز روسیه به این کشور از طریق خط لوله «قدرت سیبری» شد.
رئیس جمهور کره جنوبی از چین خواست تا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، به پیونگ‌یانگ فشار وارد کند.
رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار امروز خود با رئیس جمهور چین، از وی خواست تا از تأثیرگذاری پکن بر کره شمالی برای حل و فصل برنامه هسته ای پیونگ یانگ استفاده کند.
نماینده چین در نشست شورای امنیت از درخواست روسیه برای تحقیق در مورد فعالیت آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در اوکراین حمایت کرد.
حسین طیبی کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران با درخواست جالبی روبرو شد.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ در سن جوانی پیر شدم/ بازگشت به زندگی با بخشش اولیای دم/ ۶ روز با جسد راننده تاکسی اینترنتی در شهر!/ درخواست طلاق به خاطر توهین به مادرشوهر/ برادرکشی با دستگاه علف چین/ جلوگیری از قاچاق بیش از ۲۰۰ هزار لیتر سوخت با توقیف ۸۴ خودرو/ دستور رسیدگی سریع به پرونده زن مریوانی/ بهترین روش نگهداری از پیاز برای حفظ ارزش غذایی آن
در بیانیه‌های جداگانه‌ای که منتشر شد، بیمه عمر چین، پتروچاینا، سینوپک، شرکت آلومینیوم چین و سینوپک شانگ‌های پتروشیمی گفتند که به بورس نیویورک (NYSE) اطلاع داده‌اند و برای «خروج داوطلبانه» درخواست کرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ