جوبایدن رییس جمهور آمریکا در رویدادی در کاخ سفید اعلام کرد شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی از جمله متا، گوگل و اوپن ای آی تعهد داده اند محتوای تولیدی را برچسب بزنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل سازمان فناوری اطلاعات با تشریح مصوبه اخیر درباره سرویس های ابری گفت: براساس این مصوبه شرکتهای تحت پوشش خدمات ابری و سرویسهای ابری حمایت بیشتری می شوند.
در دومین جلسه مرکز رشد تجهیزات پزشکی توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ۲۴ شرکت فناور در حوزه فناوری تمدید استقرار شدند و یک شرکت توانست تایید استقرار بگیرد.
قانونگذاران و کشورهای اروپا درباره قوانین ناظر بر استفاده شرکت های بزرگ فناوری از داده های مشتریان و موسسات به توافق نهایی رسیدند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از هموار شدن زمینه‌های اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌های مدیریت فناوری و نوآوری در شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
آلفابت و اتحادیه اروپا تصمیم دارند قبل از وضع قوانینی برای نظارت بر هوش مصنوعی، پیمانی برای توسعه این فناوری با شرکت های اروپایی و غیر اروپایی ببندند.
دو شرکت آلمانی به شرکت های فناوری آمریکایی پیوسته و از پیش نویس قانون اتحادیه اروپا درباره شیوه استفاده از داده های مربوط به گجت های هوشمند انتقاد کرده اند.
از امروز قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اجرا می شود و پلتفرم های دروازه بان اینترنت مشمول قانونی جدید می شوند که محدودیت ها و مسئولیت های مختلفی را برای آنها دارد.
دولت و قوه قضاییه برزیل نسبت به کمپین شرکت های فناوری در مخالفت با تصویب یک لایحه قانونمندسازی اینترنت که اخبار جعلی را هدف گرفته بود، اعتراض کردند.
جفری هینتون یکی از پیش کسوت های حوزه هوش مصنوعی پس از آنکه متوجه شد احتمالا رایانه ها از انسان ها باهوشتر می شوند، از شرکت گوگل استعفا داده تا آزادانه درباره خطرات فناوری صحبت کند.
انگلیس اعلام کرد قانون جدیدی برای کنترل قدرت شرکت های فناوری بزرگ مانندگوگل، فیس بوک و آمازون که قادر به سخت تر کردن رقابت در بازارهای دیجیتال هستند، ارائه می کند.
حمیدرضا قدمنان، مدیر عامل آرمان رایان شریف در نشست با رییس جمهور گفت: دستیار صوتی یک محصول راهبردی در حوزه هوش مصنوعی است و طبق تحقیقات صورت گرفته، زمین آینده فضای مجازی خواهد بود و با این محصول یک سونامی در فضای مجازی در چند سال آینده رخ خواهد داد. با فناوری های جدید می توان بسیاری از سوالات کاربران را حتی در حوزه های دینی پاسخ گفت. دستیار صوتی که شرکت های بزرگ در دست طراحی دارند، در چند سال آینده به مونس و همدم ایرانیان خواهد شد. از هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی درباره شب قدر مکاتبه کردم.
من معتقدم فناوری دیجیتال براحتی می‌تواند ترازو را به سوی سیستم‌های خودکامه متمایل سازد. این یک خطر واقعی است. فارغ از تمام مزایای فناوری دیجیتال یکی از معایب آن تمایل به نظارت دولت‌ها و شرکت‌های فناوری است. با این وجود، بسیاری دیگر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی را نمی‌خوانند بنابراین درباره آن نمی‌دانند. هم چنین سیاستگذاری‌های حفظ حریم خصوصی به گونه‌ای تنظیم شده اند که شما واقعا نمی‌توانید آن را بخوانید چرا که بیش از حد طولانی و پیچیده هستند.
محرابیان در جمع خبرنگاران گفت: با بهره گیری از توان و دانش شرکت‌های دانش بنیان قادر خواهیم بود مشکلات صنعت آب و برق را حل کنیم.
به گفته تحلیلگران موسسه جی پی مورگان، مدل های هوش مصنوعی مولد مانند Chat GPT سبب می شوند رشد سهم شرکت های هندی از بازار کند و قیمت ها در کوتاه مدت کاهش یابد.
مدیرکل سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم با اشاره به منفی شدن بودجه برخی پارک ها در لایحه ۱۴۰۲ گفت: نگران معکوس شدن شیب افزایش شرکت های حوزه فناوری هستیم.
کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد قبل از ارائه لایحه قانونی برای اجبار شرکت های فناوری به پرداخت سهم خود از هزینه توسعه شبکه سوالاتی درباره میزان سرمایه گذاری آنها و طرح هایشان بپرسد.
مدارس دولتی سیاتل شرکت های بزرگ فناوری را متهم کرده اند که مسئول وخیم شدن سلامت روانی دانش آموزان هستند و به طور مستقیم بر توانایی مدارس برای انجام ماموریت آموزشی خود تاثیر گذاشته اند.
رکود اقتصادی، کمبود تراشه و عوامل دیگر در ۲۰۲۲ میلادی به درآمد شرکت های فناوری خسارت زده و به اخراج نیروهای انسانی در بسیاری از شرکت ها منجر شده است.
سناتور اد مارکی از ایالت ماساچوست آمریکا از کنگره خواسته قانون جدیدی برای کنترل شرکت های فناوری وضع کند و فرایند شکست خورده خودقانونمندسازی شرکت های فناوری را پایان دهد.
با آغاز عصر پسا کرونا و کاهش رشد اقتصادی به نظر می رسد کارمندان و مهندسان غول های فناوری نخستین قربانیان نظم جدید این صنعت باشند.
اپراتورهای تله کام به اتحادیه اروپا فشار می آورند تا با اجرای قوانین جدید شرکت های بزرگ فناوری را وادار کنند هزینه های توسعه شبکه را پرداخت کنند.
رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا تصمیم دارند تیمی ۴۰ نفره تشکیل دهند و کارشناسان فناوری را استخدام کنند تا قوانین جدیدی را برای کنترل شرکت های بزرگ فناوری وضع کنند.
کمیته قضایی سنای آمریکا رای به تایید لایحه ای داد که طبق آن سازمان های خبری می توانند با یکدیگر متحد شوند و درباره دسترسی به درآمد بیشتر با گوگل و متا مذاکره کنند.
کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور بازار داخلی اعلام کرد در اوایل سال آینده میلادی درباره آنکه آیا شرکت های فناوری بزرگ باید بخشی از هزینه های شبکه  مخابراتی اروپا را تقبل کنند، رایزنی می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ