رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:در تهران نیروگاه‌ها به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمی‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دودابی‌نژاد با اشاره به تلاش بی‌وقفه ۱۰۰ هزار نفر از پرسنل صنعت برق برای تأمین انرژی مورد نیاز تابستانه مشترکان، گفت: میزان آمادگی تولید نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۹۸ درصد عبور کرده است.
با توجه به شروع عملیات پمپاژ آب از تلمبه خانه سد لار به سد لتیان، واحدهای نیروگاهی کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند.
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه‌های بزرگ‌مقیاس در دو حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی در حال پیگیری از شهرداری تهران هستیم، گفت: پس از پروژه‌های کوچک مقیاس تولید برق به کمک انرژی خورشیدی به دنبال احداث نیروگاه‌های بزرگ مقیاس هستیم.
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: امسال آمادگی نیروگاه‌های حرارتی ایران بالاتر از استانداردهای جهانی است.
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: امسال آمادگی نیروگاه‌های حرارتی ایران بالاتر از استاندارهای جهانی است.
معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در بهار امسال از مرز ۸۰ میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است.
معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران از تولید ۹۷۰ مگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های خورشیدی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و ساختمان‌های ستادی این شرکت در سال گذشته خبر داد.
نیروگاه‌های بیوگازسوز از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که عمدتاً بر اساس نوع مواد اولیه و شرایط محیطی، هزینه‌های نیروی انسانی، هزینه‌های انرژی و میزان سرمایه‌گذاری مجری طرح می‌توان نسبت به انتخاب تجهیزات مورد استفاده در پروژه اقدام کرد.
متنوع‌سازی سبد سوخت واحدهای نیروگاهی یکی از مهمترین نیازهای صنعت برق است تا بتواند زمینه کاهش وابستگی به گاز طبیعی را فراهم کندو مشکلاتی نظیر تأمین برق در فصل زمستان تکرار نشود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با اتصال واحدهای جدید به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسیده است.
محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی نرم افزاری شدند که عیوب نیروگاه‌های برق را در مدت زمان کمتر و با دقت بیشتری به تکنسین برق اطلاع می‌دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با وجود اینکه مشکلاتی که امسال در خصوص موضوع سوخت گاز وجود داشت، اما خوشبختانه هیچ یک از صنایع بزرگ مقیاس و نیروگاه‌های تهران مازوت مصرف نکردند.
رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد سهم آلایندگی شهر تهران مربوط به منابع آلاینده متحرک است، افزود: مدیریت شهری با وجود تمام مشکلات مالی با تامین منابع مالی لازم، اقدامات گسترده و موثری را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که در سال‌های اخیر در تهران به دست فراموشی سپرده شده بود، بر داشته است؛ اما برای موتورسیکلت‌ها باید تصمیم ملی اتخاذ شود و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند برای جایگزینی موتور‌های کاربراتوری به انژکتوری و برقی اقدام کند؛
آلارم مازوت سوزی در اطراف تهران به صدا درآمد. شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده دی اکسید گوگرد (SO۲) که مهم‌ترین منبع انتشار آن استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ مستقر در اطراف شهرهاست، طی روز‌های پایانی هفته گذشته با افزایش قابل‌توجه روبه‌رو و میانگین آن در کل شهر تقریبا ۵/ ۱ برابر شده است.
به دنبال پیگیری‌های دبیرخانه شورای گفت‌وگو بخشی از مطالبات نیروگاه‌داران تجدیدپذیر از طریق تخصیص حواله سوخت گاز طبیعی در حال تسویه است.
ذخیره ۲.۶ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌ها،قطع انشعاب آب۱۲هزار تهرانی بد مصرف و ۴۰ میلیارد تومان به پرونده‌های خسارت برق پرداخت شده است از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
فتوکیان رئیس نیروگاه‌های برق آبی شرکت آب منطقه‌‎ای تهران گفت: سطح دریاچه سدلتیان حدود 28 متر پایین‌تر از سطح بهره‌برداری قرار دارد.
رئیس گروه نیروگاه‌های برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه ذخیره مطلوب در آبان ماه برای سد‌های پنجگانه تهران ۷۰۰ میلیون متر مکعب است گفت: حجم مخازن سد‌های تأمین کننده آب شرب تهران، ۳۳۲ میلیون متر مکعب و این رقم در سال گذشته ۴۱۲ میلیون متر مکعب بوده است که کاهشی در حدود ۸۰ میلیون متر مکعب داشته ایم.
رئیس گروه نیروگاه‌های برق آبی شرکت آب منطقه تهران گفت: از ابتدای سال آبی، سه و هشت دهم میلی متر بارندگی داشته ایم و در بلند مدت این رقم ۲۲ میلی متر بوده که ۸۳ درصد کاهش بارندگی را داریم.
بررسی آمار ساتبا نشان می‌دهد،درحال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نصب شده بالغ بر ۹۷۰ مگاوات بوده و بابهره‌برداری از نیروگاه‌های احداث شده تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۱۲مگاوات می‌رسد.
اهواز- معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: شرکت‌های فولادی برای تأمین برق خود و به منظور پیشگیری از هر گونه خللی در زمینه تولید برق باید نسبت به ایجاد نیروگاه برقی اقدام کنند.
مدیرعامل برق حرارتی گفت: کارشناسان ایرانی، نیروگاه‌های برق کشورهای همسایه که ساخت شرکت‌های آلستوم فرانسه، GE آمریکا و زیمنس آلمان هستند را بازسازی کرده و به مدار تولید باز گردانده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی برق حرارتی با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون حدود ۴۵۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها افزوده شده است، گفت: تا پایان تابستان ۱۵۰۰ مگاوات دیگر به این رقم اضافه خواهد شد.
سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق و کمک به کاهش خاموشی‌ها در تابستان امسال، بیش از ۴ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ