معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با اتصال واحدهای جدید به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ظرفیت سد دوستی به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تأمین کننده آب شهرستان مشهد به نزدیک ۹ درصد رسیده است.
رئیس سازمان صداوسیما گفت: هر زمان رسانه ملی تصمیم به استفاده از چهره‌ها بگیرد، امکان فرصت و ظرفیت دیده شدن را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که هنجارها را رعایت می‌کنند.
سفیر ایران در گینه گفت: تلاش خواهیم کرد از مجموع توانایی های کشور در تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی مخصوصا دانش فنی و مهندسی و شرکت های دانش بنیان که توانایی بالایی است در آفریقا استفاده شود
بر اساس آخرین ارزیابی ها، چیزی قریب به ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولیدی برق کشور در نتیجه کاهش توان نیروگاه‌های برقابی در فصل گرم سال، از مدار خارج می‌شود که این موضوع سبب می‌شود تا شدت فشار بر نیروگاه‌های برق فرسوده حرارتی افزایش یابد و کمبود‌ها در حوزه تولید برق در کشور به نحوی جدی و آشکار خود را نشان دهد. البته که انتظار می‌رود با تشدید بحران تغییرات اقلیمی در ایران و جهان، آسیب‌ها در حوزه تولید برق از مبدا نیروگاه‌های برقابی نیز تشدید شوند.
موضوع کمبود برق، گزاره مهم دیگری بود که دلیل این تعطیلات عنوان شد. این گزاره با توجه به اینکه اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌ها قادر به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی نبوده، جدی‌تر گسترش پیدا کرد. اما سخنگوی شرکت دولتی برق ایران، با تکذیب اینکه تعطیلی به دلیل کمبود برق بوده است، اعلام کرد: «نیروگاه‌های کشور ظرفیت کافی دارند.» ساعاتی پس از این تکذیبیه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم هم با انتشار پستی در توییتر نوشت: «باتوجه به گرمای بی‌سابقه، هیات دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعطیلی سراسری موافقت کرده است.»
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از تکمیل ظرفیت پارکینگ‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران خبرداد.
تعلل پنج ساله در خصوص پیشرفت فیزیکی عملیات طرح ملی محور «راه اصلی لنده -تشان» با وجود داشتن مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و سابقه ۵ ساله درج اعتبار در قانون بودجه سنواتی قابل توجیه نیست.
تعلل پنج ساله در خصوص پیشرفت فیزیکی عملیات طرح ملی محور «راه اصلی لنده -تشان» با وجود داشتن مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و سابقه ۵ ساله درج اعتبار در قانون بودجه سنواتی قابل توجیه نیست.
اهواز - استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه مدیریت مصرف برق در پیک اول گرما با موفقیت سپری شده و نیروگاه‌ها با ظرفیت کامل در حال کار هستند.
رئیس سازمان انرژی اتمی از جانمایی نیروگاه‌های اتمی جدید در ۵ استان ساحلی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت تولید کیک زرد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
اسکندری گفت: یروگاه‌های حرارتی با آمادگی بالای 98 درصد و انجام تعمیرات بهینه توسط متخصصان داخلی آمادگی کاملی برای تامین انرژی مورد نیاز مشترکان در این ایام خواهند داشت.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه این هفته بیشترین میزان مصرف برق کشور به ثبت می رسد،گفت:با تلاش صنعت نیروگاهی کشور درصددیم در دوره اوج بار مصرف برق حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های کشور را به کار بگیریم.
با اتصال ۹ نیروگاه به شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده نفتی ظرفیت انتقال سوخت مایع از طریق این شبکه به نیروگاه‌ها یک و نیم میلیارد لیتر در سال افزایش می‌یابد.
توزیع روزانه حدود ۴ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال ۱۴۰۱، فلر های پالایشگاه هویزه به زودی خاموش می شوند و ... از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: امسال وزارت نیرو یک برنامه ۱۴۰ اقدامی را به منظور عبور بدون خاموشی از تابستان در نظر گرفته که محور اصلی آن را می‌توان توسعه ظرفیت نیروگاه‌های کشور دانست.
حایری از ثبت چهار رکورد جدید درحوزه تولید برق کشور یعنی "ارتقای راندمان"، "افزایش ظرفیت تولید"، "راه‌اندازی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی" و"تولید برق صنایع در سال ۱۴۰۱" خبرداد.
مجری طرح نیروگاه‌های گازی شرکت برق حرارتی گفت: در حال حاضر عملیات شمع‌ریزی بخش گاز و بخار این پروژه ۴۸۴ مگاواتی به صورت همزمان آغاز شده است.
سخنگوی صنعت برق گفت: ۱۴۷۸ مگاوات نیروگاه حرارتی صنایع تا اوج مصرف برق در سال جدید وارد مدار می‌شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: می‌توان در نیروگاه‌ها و سایر صنایع از مازوت بهره برد. این امر می‌طلبد تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این مسیر استفاده شود.
بررسی آمار ساتبا نشان می‌دهد،درحال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نصب شده بالغ بر ۹۷۰ مگاوات بوده و بابهره‌برداری از نیروگاه‌های احداث شده تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۱۲مگاوات می‌رسد.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: افزايش چهار هزار و ۳۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی، انجام ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی، راه‌اندازی یک واحد جدید نیروگاهی در مدت هشت‌ماه و ثبت بیشترین میزان تولید برق سالانه از جمله رکوردشکنی‌های این صنعت در نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم است.
معاون برنامه‌ریزی برق حرارتی با بیان اینکه از شهریور سال گذشته تاکنون حدود ۴۵۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها افزوده شده است، گفت: تا پایان تابستان ۱۵۰۰ مگاوات دیگر به این رقم اضافه خواهد شد.
مهندس اسلامی گفت: اکنون در نقطه آغاز قرار داریم و ثابت شد اگر اراده کرده و به ظرفیت ملی و به استعداد جوانان اعتماد کنیم، می‌توانیم طرح‌ها و برنامه‌هایی که احتمالا به دلیل پیچیدگی‌های تکنولوژیک دور از دستیابی بودند را محقق کنیم و انشالله با توجه و عنایت پروردگار حتما به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.
سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق و کمک به کاهش خاموشی‌ها در تابستان امسال، بیش از ۴ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ