سنندج- وزیر نیرو گفت: ظرفیت های دیگر آبی در کردستان نیز در دستور کار قرار دارد و کلید توسعه این منطقه بر مبنای منابع آبی سرشار آن خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک رسانه روسی نوشته مسکو برای کمک به ایران در زمینه حفاظت از منابع آبی اعلام آمادگی کرده است.
یزد- ‌ تأمین منابع آبی پایدار یکی از دغدغه‌هایی است که استان کویری یزد را همواره درگیر خود کرده و مسئولان در تلاشند که قطره قطره آب را مدیریت کنند تا بخشی از این کمبودها جبران شود.
همچنین در خراسان‌رضوی سد‌‌‌ دوستی با موجودی مخزن ۱۲۳میلیون مترمکعب، ۱۰‌درصد پرشدگی در این بازه زمانی داشته و نسبت به سال گذشته کاهش ۵۷درصدی را به خود دیده است. از سوی دیگر سد طرق با ۵میلیون مترمکعب، تنها با ۱۴‌درصد پرشدگی، نسبت به سال گذشته در میزان پرشدگی خود کاهش ۵۰درصدی داشته است.
آسمان تهران فردا (۲۰تیر) صاف گاهی وزش باد همراه با افزایش دما با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲۱ تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی طرح ژاپن برای رهاسازی آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی به اقیانوس را تایید کرده است، اما برخی از محققان این رویکرد را زیر سوال می برند.
وزارت شیلات دولت نجات ملی یمن نسبت به اقدامات عناصر متجاوز در مجمع الجزایر سقطری و آب‌های منطقه‌ای این کشور هشدار داد.
مشاور امنیت ملی عراق بر اهمیت دستیابی به تفاهمات حقیقی با ایران، ترکیه و سوریه درخصوص پرونده آب تاکید کرد.
وزیر نیرو گفت: برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی آب بغدادمی‌تواند متضمن فرصت‌هایی برای ارتقا هرچه بیشتر تعاملات آبی درسطح منطقه باشد.
معاون حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی کشور گفت: الگوی کشت با فشار بر منابع آبی مناطق بحرانی را وسیع‌تر و شکنندگی و ناپایداری در تأمین غذا را بیشتر خواهد کرد.
وزیر منابع طبیعی عراق با اشاره به اینکه بیشتر آب عراق از ترکیه تامین می شود اعلام کرد: دجله و فرات مثل قبل نیستند و امروزه تبدیل به دو کانال آبی شده اند که تحت کنترل سدهای ترکیه هستند.
وزیر منابع آبی عراق با اشاره به اینکه کشورش بدترین سال آبی را پیش رو دارد خواستار حمایت جامعه جهانی شد.
وزیر نیرو گفت: فعالیت‌های مرکز توسط شورای حکام به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری، راهبری و نظارت می‌شود که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاکنون دوازده اجلاس شورای حکام برگزار شده است
وزیر نیرو گفت: فعالیت‌های مرکز توسط شورای حکام به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری، راهبری و نظارت می‌شود که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاکنون دوازده اجلاس شورای حکام برگزار شده است
۲۰ سد از مجموع سد‌های مهم شرب و کشاورزی از ابتدای سال آبی جاری تا ۸ بهمن‌ماه هرکدام با کاهشی از ۲۵ تا ۷۵ درصد روبه‌رو شده‌اند و یک سد نیز کاهشی بیش از ۷۵ درصد را تجربه کرده است.
محمد مخبر در آغاز ورود به فرودگاه زابل و در جمع خبرنگاران، گفت: پس از دستور رییس جمهور برای رسیدگی به مسائل استان سیستان و بلوچستان مأموریت و توفیق پیدا کردیم با تیمی از دولت و تمام نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به این استان سفر کنیم.
محمد مخبر در بدو ورود به فرودگاه زابل و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پس از دستور رییس جمهور برای رسیدگی به مسائل استان سیستان و بلوچستان مأموریت و توفیق پیدا کردیم با تیمی از دولت و تمام نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به این استان سفر کنیم
سمنان- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه با بیان اینکه دبی منابع آبی سمنان به نصف کاهش یافته است، گفت: انتقال آب خزر به سمنان در دست بررسی است.
معاون پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از شناسایی ٩ گروه از اصناف و واحدهای خدماتی ـ تولیدی به عنوان کانون اثرگذار بر کیفیت منابع آب پایتخت خبر داد.
سنندج- وزیر نیرو گفت: ظرفیت های دیگر آبی در کردستان نیز در دستور کار قرار دارد و کلید توسعه این منطقه بر مبنای منابع آبی سرشار آن خواهد بود.
شاهرود- مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود با بیان اینکه ورودی آب سد مجن به ۱۱۶ لیتر بر ثانیه رسید، گفت: سال گذشته ورودی این سند ۲۳۱ لیتر بر ثانیه بود.
عیسی بزرگ زاده، مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان منابع آب، در خصوص بحران آب در ایران، گفت: ایران از گذشته یک اقلیم خشک بوده، یعنی حدود ۷۵ درصد کشور جزو اقلیم‌های خشک، نیمه خشک وحتی فراخشک است.
مشهد ـ قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: آب منطقه‌ای به تنهایی امکان مواجهه با بحران کم آبی را ندارد لذا با تقویت صنف آب بران، منابع غیرقابل تولید آبی را باید مدیریت کنیم.
اردبیل-معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: رعایت مصرف منابع آبی در استان با توجه به کمبود آب در منطقه ضروری بوده و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
مدیریت صحیح منابع آبی در حوزه تامین و برداشت از حوضه‌های آبخیز چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین مطالبات مردم این استان محسوب می‌شود، رهاورد مدیریت ناصحیح در برداشت از منابع آب سطحی و زیرزمینی در طی سالیان اخیر موجب شده است تا شاهد بحران کنونی در استان برای تامین آب شرب مرکز استان و تعدادی از شهر‌ها و روستا‌ها باشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ