آژانس بین المللی انرژی اتمی طرح ژاپن برای رهاسازی آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی به اقیانوس را تایید کرده است، اما برخی از محققان این رویکرد را زیر سوال می برند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست‌وزیر ژاپن به‌منظور تصمیم‌گیری نهایی در خصوص تخلیه آب‌های آلوده نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما، از این نیروگاه بازدید می‌کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که پنجمین رآکتور نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه اوکراین نیز از مدار تولید خارج شده است.
چین ساخت یک نیروگاه هسته‌ای ۳.۵ میلیارد دلاری را در پاکستان آغاز کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اعتراف معاون وزیر دفاع اوکراین به انفجار پل کریمه هشدار داد که «رژیم کی‌یف» می‌خواهد نیروگاه اتمی زاپروژیا را منفجر کند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا بازرسی کرد.
امروزه جهان به علت وجود مشکلات زیادی که در تامین انرژی وجود دارد، به سمت راه‌های جدید تولید انرژی از جمله ساخت نیروگاه‌های کوچک هسته‌ای حرکت می‌کند.
اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: یکی از روش‌های آب شیرین کردن استفاده از راکتور‌های هسته‌ای است، اما برای آب با دوام از راکتور استفاده نمی‌کنند، چون نیروگاه‌ها در سال دو تا سه ماه از مدار برای تعویض سوخت و تعمیرات خارج می‌شود و یک شهر و منطقه را نمی‌توان به نیروگاه وابسته کرد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که این حادثه تلفانی به همراه نداشته است اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی ساختمان، سامانه‌ها و تجهیزات در سایت آسیب دیده‌اند اما هیچ کدام از آنها برای امنیت و ایمنی نیروگاه حساس نیستند.
شرکت روس‌اتم روسیه ساخت دومین رآکتور تنها نیروگاه هسته‌ای مصر را در 300 کیلومتری قاهره آغاز کرده است.
شرکت روس اتم روند ساخت دومین نیروگاه هسته ای در منطقه الضبعه مصر (منطقه مختص به تاسیسات هسته ای) را آغاز کردند.
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران در کی‌یف گفت: این موضوعی است که به قوانین بین‌المللی مربوط می‌شود، ما می‌خواهیم جنگ فوراً متوقف شود و البته موضع آژانس این است که این تأسیسات یک تأسیسات اوکراینی است.
سازمان انرژی هسته‌ای اوکراین، اِنِرگواتوم، به نوبه خود فرمان ولادیمیر پوتین را «باطل و بی اعتبار و پوچ و ناموزون دانست».
رئیس جمهور روسیه امروز در دیدار با اردوغان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند واقع در ازبکستان گفت: توافقنامه احداث یک نیروگاه هسته‌ای در ترکیه را امضاء کردیم
رسانه ها از وقوع حریق در یک نیروگاه هسته‌ای در ژاپن خبر می دهند.
سازمان انرژی اتمی ملی اوکراین که مسئول حفاظت از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیاست، روز یکشنبه اعلام کرد به دلایل رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی، عملیات و فعالیت در نیروگاه زاپروژیا به صورت کامل متوقف شده است.
مقامات اوکراین اعلام کردند به علت رعایت اصول ایمنی و حفاظتی، فعالیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را به صورت کامل متوقف کرده‌اند.
سازمان ملل خواستار توافق طرفین در اوکراین برای غیرنظامی کردن نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شد.
نیروهای ارتش اوکراین بار دیگر مناطق اطراف نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» را گلوله باران کردند؛ اقدامی که به وقوع انفجارهائی در نزدیک آن منتهی شده است.
نیروهای ارتش اوکراین بار دیگر مناطق اطراف نیروگاه هسته‌ای «زاپروژیا» را گلوله باران کردند؛ اقدامی که به وقوع انفجارهائی در نزدیک آن منتهی شده است.
رسانه ها از گلوله باران دوباره نیروگاه هسته‌ ای «زاپروژیا» توسط ارتش اوکراین خبر می دهند.
رسانه ها از هدف قرار گرفتن دوباره نیروگاه هسته‌ ای «زاپروژیا» توسط ارتش اوکراین خبر می دهند.
رافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: با شنیدن اخباری از گلوله‌باران در بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا که تاکیدی بر خطر بسیار واقعی یک فاجعه هسته‌ای است، عمیقا نگران شده‌ام.
نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب شرقی شهر انرهودار که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می‌شود، تحت تسلط ارتش روسیه قرار دارد. نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل هم که فعال نیست، در اختیار روس‌هاست.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان‌های مسلح اوکراین سه حمله توپخانه‌ای را در قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا و شهر «انرگودار» انجام دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ