وزیر منابع طبیعی عراق با اشاره به اینکه بیشتر آب عراق از ترکیه تامین می شود اعلام کرد: دجله و فرات مثل قبل نیستند و امروزه تبدیل به دو کانال آبی شده اند که تحت کنترل سدهای ترکیه هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ترکیه به دنبال آن است که نقش خود را به عنوان یک میانجی منطقه ای و بین المللی به نمایش بگذارد. اما شواهد نشان می دهد که دعوت ابومازن و نتانیاهو به آنکارا، انگیزه اقتصادی هم دارد.
دستیار اول ژوزه مورایس در اردوی ترکیه هم نقش مهمی در تمرینات سپاهان ایفا کرد.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که در صورت درخواست روسیه و اوکراین از این کشور، آنکارا آماده است نقش میانجی گر را بین آنها ایفا کند.
یک رسانه عرب زبان به تاثیر پرونده سوریه و آوارگان سوری بر انتخابات دور دوم ترکیه پرداخته است.
سلبریتی‌ها و سوپراستارهای ترکیه در انتخابات اخیر، نقش مهمی ایفا کردند اما به قطبی‌سازی جامعه روی نیاورده و برآیند مجموع رفتارهایشان، بیانگر سطح بالایی از پختگی، آگاهی و مسئولیت‌پذیری بود.
ایران باید تلاش کند از طریق روسیه روابط‌اش با آذربایجان را بهبود بخشد. ایران باید از نفوذش در آذربایجان استفاده کرده و این تنش را بهبود ببخشد. در این زمینه ضروری است که نیم‌نگاهی به نقش میانجی‌گرانه ترکیه و روسیه نیز داشته باشیم
فوربز در پایان به نقش ترکیه در تحولات فلسطین اشاره کرد و نوشت: دولت اردوغان در ترکیه پس از ویرانی‌های زلزله،ضعیف به نظر می رسد. او اکنون عمیقاً منفور است. در یک دموکراسی آزاد و باز، حزب او در انتخابات ۱۴ مه شکست خواهد خورد. او راه هایی برای حفظ قدرت پیدا خواهد کرد. کشور مقاومت خواهد کرد.
واقعیت این است که ترکیه و روسیه برخلاف ایران تصور تهدیدآمیزی از نقش اسرائیل در جمهوری آذربایجان، کریدور زنگزور و تهدید مرز مشترک ایران و ارمنستان ندارند. اولین قدم درک این نگرانی‌ها و پیگیری احتمالی مذاکرات منطقه‌ای مشترک خواهد بود.
مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزیر خارجه ترکیه آمادگی کشورمان برای ایفای نقش مؤثر برای پیشبرد عادی سازی روابط این دو کشور را اعلام کرد.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که پروژه های مشترک آنکارا و باکو به ایجاد فضای با ثبات و امن در منطقه اوراسیا کمک می کنند.
آیا عامل زلزله ترکیه دخالت یک نیروی ساخت بشر است؟ این ادعا و شایعه وقوع زلزله بر اثر هارپ را دکتر فریبرز ناطقی الهی استاد دنشگاه تهران و رییس موسسه زلزله شناسی تهران با قدرت رد می‌کند و در این ویدیو به این ابهام ها پاسخ داده است. منبع: خبرآنلاین
شش روز پس از زلزله هفته پیش و ریزش بخش زیادی از ساختمان‌های شهرهای زلزله‌زده مناطق جنوبی ترکیه، دولت حکم بازداشت دست‌کم ۱۳۰ نفر را صادر کرد که ساخت‌وساز این ساختمان‌ها نقش داشته‌اند.
مسوت اوزیل، ستاره آلمانی فوتبال که این روزها در باشاک‌شهیر استانبول بازی می‌کند با حضور در مناطق‌ زلزله‌زده ترکیه با تیم‌های امدادگر در کمک به آسیب‌دیدگان زلزله همراه شد.
وزیر دفاع ترکیه با اشاره به امضای توافقنامه نظامی با اندونزی گفت: من یقین دارم برنامه اجرای همکاری نظامی که آن را امضا کردیم، نقش پررنگی در صلح و امنیت و ثبات در منطقه و جهان خواهد داشت.
در خاورمیانه جدیدی به سر می‌بریم که نقش آمریکا کم‌رنگ شده و حضور و مداخلات آمریکا در منطقه تضعیف‌شده و کشور‌های منطقه مخصوصا کشور‌های قدرتمند منطقه به‌دنبال تنوع بخشیدن در سیاست خارجی‌شان هستند؛ حتی عربستان و مطمئنا ایران و ترکیه، که باعث شود وابستگی سیاسی امنیتی به آمریکا تا حدود زیادی از بین برود؛ حتی برای متحدینی مانند عربستان. این امری است که برای سیاست‌های راهبردی تهران خیلی پراهمیت است.
یک کارشناس سیاست خارجی درخصوص عدم حضور ایران در نشستی که قرار است رهبران ترکیه، روسیه و سوریه داشته باشند، می‌گوید که به دلیل نقش مهم و تاثیرگذار ایران در سوریه، نمی‌توانند به همین راحتی ایران را حذف کنند، در هر صورت باید منتظر ماند.
وزیر کشور ترکیه پیام تسلیت آمریکا در پی انفجار دیروز در استانبول را رد و تأکید کرد واشنگتن با حمایت از سازمان‌ «پ‌ک‌ک» در این حمله تروریستی علیه آنکارا نقش دارد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشار به اقدام خصمانه کی یف علیه مسکو، اعلام کرد: اروپا از نقش سازمان ملل و ترکیه در قبال تصمیم روسیه برای بازگشت به ابتکار غلات قدردانی می کند.
هواداران تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه پیش از آغاز دیدار این تیم برابر دینامو کی‌یِف اوکراین در لیگ اروپا، ماسک‌هایی که تصویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روی آن نقش بسته بود، به صورت زدند.
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: دولت ترکیه بهتر است دیدگاه خود را در خصوص تحولات در سوریه اصلاح و در جهت بازگشت صلح و ثبات و آرامش به سوریه نقش ارزنده و موثر خود را ایفا کند.
تحلیلگر برجسته جهان عرب در یاداشتی با اشاره به موافقت اردوغان با آغاز روند آشتی با سوریه، به بررسی زوایای این مساله از جمله نقش پوتین در دست کشیدن رئیس جمهور ترکیه از لجاجت اشاره کرده است.
در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در بسته اخبار پلیسی شهر مهمترین این حوادث را بخوانید.
رئیس ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه با انتقاد از نقش  غیر سازنده سازمان ملل در بحران های انسانی بین المللی اعلام کرد این نهاد بین المللی خود ایجاد کننده بن بست در بحران های جهانی است.
رئیس جمهور روسیه بر اهمیت نقش ترکیه در انتقال گازرسانی به کشورهای اروپایی تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ