رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی توضیحاتی درباره نحوه تغییر برخی کتب درسی ارائه داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در روزهایی که تمام بازیکنان سپاهان روی بازی استقلال تمرکز کرده‌اند، پیام نیازمند در شرایط کاملا متفاوتی به سر می‌برد.
اندریک که قرار است تابستان سال بعد به رئال ملحق شود، بدترین روزهای فوتبالی خودش را تجربه می کند.
استفاده از رنگ برای اینکه ما در خانه احساس شادی بیشتری داشته باشیم هرگز بیش از امروز مورد نیاز نبوده است. طراحی هر اتاق و ایده‌های رنگ اتاق می‌تواند کمک مثبتی به رفاه ذهنی ما نماید.
سازمان حج و زیارت با نظر وزارت بهداشت و مصوبه ستاد مرکزی اربعین، بعضی بیماران را از سفر اربعین منع کرده است.
توافق آزمایشی برای آزادی پنج آمریکایی در ایران در ازای دسترسی به دارایی‌های ۶ میلیارد دلاری و آزادی افراد زندانی در ایالات متحده می‌تواند در هفته‌های پیش از تکمیل به دلیل تنش‌های مداوم و فزاینده موانع بزرگی را ایجاد کند یا به طور کلی از بین برود.
وزیر کار اظهار کرد: ما دهک بندی و صدک‌بندی داریم. فردی ممکن است صدک ۹۰ باشد و فرد دیگری صدک ۸۹، فردی که صدک ۸۹ است یارانه به او تعلق می‌گیرد، اما فردی که صدک ۹۰ یا ۹۱ باشد، یارانه به او تعلق نمی‌گیرد.
اگرچه ویلیام نایت X-۱۵ خود را با سرعت ۶.۷ ماخ به پرواز درآورد اما در یک هواپیمای موشکی بود. رکورد کنونی یک هواپیمای خلبانی در پرواز پایدار متعلق به SR-۷۱ Blackbird، یک هواپیمای شناسایی از دوران جنگ سرد است. بالاترین سرعتی که آن هواپیما به آن رسیده است ۳.۲ ماخ است.
اوپک میزان ذخایر نفت در سطح جهان را برای سال ۲۰۲۲ منتشر کرد که ایران در رتبه سوم دارندگان بیشترین ذخایر نفتی قرار می‌گیرد.
فرهنگ ترس عمیقا جا افتاده است و تغییر آن سخت است، اما باید بدانیم که ما چیزی برای ترسیدن نداریم جز خود ترس. باید سعی کنیم که تسلیم احساساتمان نشویم و وقتی ترس باعث واکنش بدوی جنگ یا گریز می‌شود، به خود مسائل فکر کنیم.
هوش مصنوعی می‌تواند یک نیروی کمکی باشد که هدف آن کمک کردن به انسان‌ها با خودکارسازی و کارآمدتر کردن کار‌های ساده است و در عین حال، کار‌هایی مانند تجزیه و تحلیل داده را در مقیاس بزرگ قابل کنترل‌تر می‌کند. سازمان‌های سراسر آمریکا در حال به کار بردن این فناوری هستند تا با استفاده از هوش مصنوعی برای اولویت‌بندی کردن تماس‌های غیر ضروری، بار غیر ضروری دستگاه‌های مخابراتی خود را کاهش دهند.
باتری‌های آیفون این روز‌ها نسبت به گذشته دوام زیادی دارند، اما انجام دادن برخی کار‌ها باعث می‌شود باتری خیلی سریع‌تر از زمان استاندارد تخلیه شود.
پزشکیان گفت: مشکل زمانی است که من تخلفی می‌کنم و فضای مجازی آن را منتشر می‌کند. برای اینکه تخلف ما شفاف نشود، فضای مجازی را فیلتر می‌کنیم. «آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است». اگر مشکلی نداریم پس نباید از فضای مجازی بترسیم و اگر ما خوب هستیم، پس باید به بقیه نشان دهیم تاکنون چه کار‌هایی انجام دادیم، اما چون نمی‌توانیم برتری خود را نشان دهیم برای همین اجازه نمی‌دهیم عیب‌های ما هم گفته شود.
ساکنان دارالخلافه بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواندند؟ به گواه اسناد، در آن روزگار کتاب‌های مذهبی بیشترین طرفدار را بین اقشار مختلف جامعه داشت. بعد از آن دیوان حافظ، مثنوی معنوی، تاریخ بیهقی، شاهنامه امیربهادر و زادالمعاد علامه مجلسی از جمله کتاب‌های چاپی و نسخه‌های خطی بود که توسط کتابفروشان و فروشندگان دوره‌گرد خرید و فروش می‌شد.
همانطور که کودکان در سنین پیش از نوجوانی و نوجوانی رشد می‌کنند، برای والدین چالش برانگیزتر می‌شود که بدانند چه فکر و چه احساسی دارند. چه زمانی فراز و نشیب‌های معمولی نوجوانی به چیزی برای نگرانی تبدیل می‌شود؟
محمد فاضلی نوشت: به گمان من حکمرانی در ایران هوشمندی و کیفیت لازم برای مواجهه با فرآیند‌های کُندرو را ندارد. چرا ندارد؟ من معتقدم که ما با یک فرآیند زوال عقل مواجه شده‌ایم. منظور از عقل هم چیزی در کتاب‌ها و مقالات نیست. از نظر من «عقل» محصول مهار متقابل جامعه و حکومت است.
محمد فاضلی نوشت: به گمان من حکمرانی در ایران هوشمندی و کیفیت لازم برای مواجهه با فرآیند‌های کُندرو را ندارد. چرا ندارد؟ من معتقدم که ما با یک فرآیند زوال عقل مواجه شده‌ایم. منظور از عقل هم چیزی در کتاب‌ها و مقالات نیست. از نظر من «عقل» محصول مهار متقابل جامعه و حکومت است.
نگاهی به نقد‌هایی که علیه دولت روحانی می‌کردید و وعده‌هایی که می‌دادید، بیندازید، ماجرا روشن خواهد شد. کافی است سری به توییتر بزنید؛ تازه در آن زمان از مصونیت هم برخوردار بودید و کسی نمی‌توانست بگوید بالای چشم شما ابروست و فراتر از نقد، چوب هم لای چرخ می‌گذاشتید، آن‌هم چه چوبی! حالا که خوشبختانه به هر دلیلی کسی یا جرات چنین کار‌هایی را ندارد یا آنقدر انصاف دارند که چنین رفتاری را پیشه نکنند. با این مقدمه بد نیست که به برخی از آن رفتار‌ها اشاره شود. اول مساله ارزپاشی و فروش ارز فردایی و تثبیت نرخ ارز است.
مگر علی دایی کم برای این مملکت زحمت کشیده؟ ما که هم تیمی هایش بودیم، دیدیم و می‌دانیم او چه کار‌هایی برای ایران کرده. عرق ریخته و پول حلال به دست آورده. علی دایی جهانی است. وقتی توهین‌ها علیه او را دیدم ازته قلبم ناراحت شدم. دنده‌های او را ما دیدیم که چطور شکست. طحال علی دایی را ما دیدیم که چطور پاره شد. در کل توهین کردن به هیچ شخص و هیچ فردی را نمی‌پسندم. من خودم ورزشی هستم و ایثارگر هم بوده ام. شما این حرف‌ها را از زبان یک ایثارگر می‌شنوید.
بعضی روز‌ها - مهم نیست چقدر قهوه مصرف می‌کنید - باز نگه داشتن چشمانتان مشکل است، چه رسد به اینکه کار‌هایی را که باید در خانه یا محل کار انجام دهید، انجام دهید. با این حال اغلب اوقات، وقتی بالاخره شب میشود و به رختخواب می‌روید، باز هم بیدار می‌مانید. نمیتوانید بخوابید. چرا؟ چه اتفاقی در بدن شما افتاده است؟
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم در حاشیه شورای شهر تهران درباره سامانه شفافیت و روند به‌روز‌رسانی آن گفت: بحث شفافیت موضوع درستی است و قانون مجلس و شورای قبلی مصوبه خوبی در این زمینه داشت. کار‌هایی را نیز شروع کردند، اما آن‌گونه که انتظار می‌رفت به پیش نرفته و در‌حال‌حاضر تعدادی از مدیران در سامانه اطلاعات خود را قرار دادند که گزارش آن ارائه شد و تعدادی هم اطلاعاتشان ناقص است یا برخط و به‌روز نیست که باید کامل شود. شورا تلاش می‌کند شهرداری و شورا به‌صورت کامل همان میزان که قانون مشخص کرده، در راستای تحقق شفافیت گام بردارند.
داغ و درفش، تهدید و تخریب و بگیر و ببند‌ها چاره کار نیست. همان‌گونه که رییس دستگاه قضا اشاره کردند، باید ریشه مسائل شناخته شود. در صورت نشناختن ریشه مسائل و دست زدن به کار‌هایی که تناسبی با مدیریت کارآمد بحران‌ها ندارد، حتی صورت مساله نیز رفع نخواهد شد تا چه رسد به حل واقعی آنها.
به دلیل ارزش بالای کاغذ و گران شدن ان کتاب‌هایی که می‌توانید به 200 هزارتومان بخرید چندان زیاد نیستند. اگر قصد خرید کتاب یا مجله با قیمتی مناسب را دارید ما چند نمونه برایتان داریم. همراه ما باشید.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره چاپ و توزیع کتاب‌های درسی گفت: امسال ۱۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب سفارش چاپ دادیم و فرآیند آن از مهر ۱۴۰۰ آغاز شده است و کتاب‌ها از ۱۰ شهریور از مناطق به مدارس توزیع شده است.
دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی گفت: از گندم در کتاب‌های معتبر و در دسترس طب سنتی، به عنوان مولد خون صالح نام برده شده است؛ خونی که از نظر کمیت و کیفیت مناسب حال تمامی اعضای بدن است؛ بنابراین نان گرم و تازه خون‌ساز و اشتهاآور است. آرد گندم کامل، مزاج و طبیعتی گرم و‌تر دارد و غذایی پرطرفدار است به شکلی که سرانه مصرف گندم برای هر ایرانی حدود ۱۶۰ کیلوگرم در سال، دو و نیم برابر متوسط جهانی، است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ