رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره چاپ و توزیع کتاب‌های درسی گفت: امسال ۱۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب سفارش چاپ دادیم و فرآیند آن از مهر ۱۴۰۰ آغاز شده است و کتاب‌ها از ۱۰ شهریور از مناطق به مدارس توزیع شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرد: سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان پایه و ویرایش سفارش دانش‌آموزان از روز ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی امکان پذیر است.
پژوهشگران همچنان فکر می‌کنند سطح اکسیژن نقشی کلیدی در تکثیر گونه‌های چندسلولی داشته است. اما می‌گویند این کاهش اکسیژن بود که در نقش عامل نهایی ظاهر شد.
اسلامی گفت: کار‌های عملی و اجرایی در سازمان انرژی اتمی در دستور کار داریم که دانش و فناوری هسته‌ای و نقش آن در زندگی مردم در کتاب‌های درسی از مقطع دبستان به بالا بیاید تا بچه‌ها با این علم و دانش بیشتر و اصولی‌تر آشنا شوند.
مولفان کتاب‌های درسی در میزگردی به چیستی هوش مصنوعی و ضروت توجه به آن پرداختند.
مهلت ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا ۴ تیر تمدید شد
مهلت ثبت نام ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان پایه که پیش از این تا تاریخ ۲۶ خرداد بود، تا ۴ تیر تمدید شد.
به دنبال نامه هیات پیگیری اجرای قانون اساسی و آموزش و پرورش، دولت ۵۵ درصد افزایش هزینه چاپ کتاب‌های درسی را تقبل کرد.
ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از امروز آغاز شد.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان از فردا (۹ اردیبهشت ماه) آغاز می‌شود.
به منظور انجام هماهنگی‌های تکمیلی و نهایی‌سازی بهای کتاب‌ها، ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد.
برای گروه میان‌پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از ۲۷ فروردین تا ۲۶ خردادماه فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از پنج تیر تا ۱۰ شهریور ماه انجام می‌شود.
فرایند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از ۲۷ فروردین ماه آغاز و تا شهریورماه ادامه خواهد داشت.
اپلیکیشن هوش مصنوعی جدید (Chat GPT) که میلیون‌ها کاربر را چند ماه اخیر به سوی خود جذب کرده می‌تواند پارادایم‌های آموزشی را مختل کند.
موسوی، دبیر زیست‌شناسی است و می‌گوید؛ وسعت تغییرات آنقدر گسترده است که در یکی از سال‌های تحصیلی، ۱۸ صفحه از کتاب زیست‌شناسی اصلاح شد: «همین اصلاحات منجر می‌شود هر سال کتاب جدیدی منتشر شود. معلمان هر سال ناچارند کتاب‌های اصلاح‌شده‌ای را تدریس کنند. تغییر کتاب‌های درسی، کیفیت آموزشی را به‌شدت کاهش می‌دهد.»
نوع پرداختن کتاب روانشناسی به مسائل، محتوای کتاب ادبیات فارسی، عدم منسجم مطالب، کاربردی نبودن کتاب‌ عربی و مشکلات بسیار کتاب زبان انگلیسی از جمله مشکلاتی است که دانش آموزان به آن اشاره کردند
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و طلیعه 22 بهمن ماه؛ محتواهای مرتبط با معارف انقلاب اسلامی و استکبارستیزی در کتاب‌های درسی را معرفی کرد.
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: تحول جدیدی را با فراهم‌ساختن امکان «‌نظرسنجی از محتواهای کتب درسی» برای تمام مخاطبان فراهم ساخته ایم.
سمنان- رئیس آموزش و پرورش استثنایی سمنان با بیان اینکه کتاب‌های درسی مدارس استثنایی استان تامین شده است، گفت: تقریباً همه دانش آموزان استثنایی توانسته‌اند کتاب‌هایشان را دریافت کنند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: اسناد لانه جاسوسی به میزان کافی در کتب درسی به آن پرداخته نشده است؛ کار گروه ویژه‌ای را تشکیل دادیم تا آن بخش از اسناد را که متناسب با فضا و روحیه دوره کودکی و نوجوانی است به مطالب درسی اضافه کنند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی توضیحاتی درباره نحوه تغییر برخی کتب درسی ارائه داد.
افراد می‌توانند از طریق مراجعه به بخش تک جلدی سامانه irtextbook.ir اقدام به سفارش کتاب درسی کنند.
تایباد ـ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب بازنگری محتوایی کتب درسی دانش آموزان آغاز و همچنین کتاب‌هایی نیز در حال تألیف است.
از پدیده‌های جدید آموزشی در سال‌های اخیر «نومدرسه»‌هایی هستند که ادعا می‌کنند عمیق‌تر و مفهومی‌تر سعی در آموزش مفاهیم درسی به دانش آموزان دارند «نومدرسه»‌هایی که آن‌ها را با عنوان‌هایی مانند «مدرسه طبیعت» یا «مدرسه خلاقیت» می‌شنویم که گفته می‌شود کلاس‌های درس‌شان هیچ ارتباطی با کلاس‌های سنتی ندارد و ممکن است این سوال را در ذهن والدین ایجاد کند که درون این مدارس چه می‌گذرند؟
ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ