محققان اخیرا واگن‌های قطار را به عنوان جایگزینی ارزان‌تر و کم انرژی‌تر برای تاسیسات جذب کربن عنوان کرده اند. آن‌ها امیدوارند که با استفاده از این روش بتوانند به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در جهان کمک کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیمی که در دیدار نخست خود برابر پرسپولیس هم سه امتیاز را از دست داد و هم سرمربی اش را محروم دید، باید در ورزشگاه خانگی به فکر گرفتن سه امتیاز باشد. پیکان هم کار سختی برابر گل‌گهر دارد.
بر اثر تیراندازی سرباز حفاظت از راه‌آهن در قطاری در هند، ۴ نفر کشته شدند.
طبق اعلام پلیس، سه نفر در حمله با چاقو به قطاری در غرب ژاپن زخمی شدند. مرد متهم دستگیر شده است.
قطاری با ۷ واگن با محموله آسفالت و گوگرد روز شنبه به رودخانه یلوستون در مونتانا آمریکا افتاد؛ مقامات منابع آب آشامیدنی پایین دست را قطع کردند تا تأثیر مواد شیمیایی خطرناک از بین برود.
فناوری هوش مصنوعی به بخش جدایی‌ناپذیر از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم تبدیل شده است و بانک‌ها شروع به ادغام این فناوری‌ها در محصولات و خدمات خود کرده‌اند تا از این قطار جا نمانند.
رضا نصری در توئیتی نوشت: اینکه عده‌ای باز می‌گویند پرونده هسته‌ای قبل از برجام ذیل فصل هفتم نبود بلکه فقط ذیل ماده ۴۱ قرار داشت، مثل این است که بگوییم ما را سوار قطاری کرده‌اند تا به ناکجاآباد ببرند، اما فقط در کوپه شماره ۴ بودیم، نه کوپه در شماره ۵!
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: قطاری که در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ رونمایی شد هنوز مراحل تکمیلی را طی نکرده بود و ملی نبود.
پلیس در ایالت گانسو واقع در شمال غربی چین مردی به نام «هونگ» را دستگیر کرده و مدعی است وی اخبار جعلی در خصوص تصادف قطاری ساخته که به کشته شدن ۹ نفر منجر شده است.
روز دوشنبه شرکت اسپیس ایکس با پرتاب ۶۰ ماهواره استارلینک به کمک راکت فالکون ۹ دو رکورد جدید بر جای گذاشت. ساعاتی پس از پرتاب این ماهواره‌ها که در واقع روتر‌های اینترنتی کوچک هستند، کاربران رژه نورانی آن‌ها را در آسمان شب رصد کردند. این منظره زیبا شبیه حرکت قطاری است که چراغ‌هایی به طور نامنظم روی آن نصب شده اند.
رشت - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر لزوم شناخت جایگاه واقعی معلمین، گفت: قطار جامعه موفق و توسعه مند از مسیر علم و دانش می‌گذرد.
اگرچه همانطور که سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل راه‌آهن ایران- تاکید دارد، این مسیر می‌تواند به‌عنوان یک مسیر خوب برای جابه‌جایی زائران ایرانی به‌سمت کربلا در طول سال مورد استفاده واقع شود. باوجود این، ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و هنوز از اینکه عراق چه اقدام جدیدی برای تحویل زمین به ایران جهت شروع عملیات مین‌روبی انجام داده، خبری منتشر نشده است.
تصویری زیبا از حرکت قطاری پلنگ‌ مادر و ٣ توله اش در ارتفاعات مازندران را مشاهده کنید.
بر اساس اعلام رسانه های آلمان، در حادثه حمله با چاقو در قطاری در مسیر هامبورگ، ۲ نفر کشته و ۵ تَن زخمی شدند.
بزرگ‌ترین سازنده وسایل نقلیه ریلی جهان در چین به‌تازگی قطاری را به بازار فرستاده است که از سلول‌های سوخت هیدروژنی با بافر ابرخازن استفاده می‌کند و آلودگی ندارد. این قطار با چهار واگن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است تا به سریع‌ترین قطار هیدروژنی تاریخ تبدیل شود. برد مسافتی این قطار به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد و هیچ آلودگی‌ای تولید نمی‌کند. همچنین از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل هدایت خودکار و ارتباطات ۵ G بهره می‌برد.
بزرگترین تولیدکننده وسایل نقلیه ریلی جهان، قطاری با آلایندگی صفر راه‌اندازی کرده است که به وسیله سلول‌های سوختی هیدروژنی با یک بافر ابرخازن کار می‌کند.
چین، قطاری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت راه‌اندازی کرده است که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند.
در چین قطاری هیدروژنی فعالیت خود را آغاز کرده که می تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت حرکت کند و شامل ۴ واگن است.
محققان چینی اخیراً آزمایشی را برای یک فناوری هایپرلوپ در شهر «داتونگ» در استان شاآنشی چین انجام دادند که شامل سه آزمایش ۲۱۰ متری در یک خط مخصوص قطار‌های مغناطیسی بود.
یک هایپرلوپ فوق سریع در چین توانسته است با موفقیت اولین آزمایش خود را پشت سر بگذارد. این قطار سریع‌السیر در نهایت قرار است امکان حمل مسافر و بار با سرعتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت یا حتی سریع‌تر را داشته باشد.
افراد مسلح با حمله به یک ایستگاه قطار در شهر واری در ایالت دلتا نیجریه، تعداد زیادی از مسافران را ربودند.
طبق اعلام ادسون تاوارس، آن‌ها بازیکن جدیدی از کشور کرواسی به خدمت گرفته‌اند.
مشهد ـ شهردار مشهد خواستار اختصاص بودجه مصوب قطار شهری مشهد از سوی دولت شد.
بر طبق اسناد به دست آمده دادستان تهران در تاریخ دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ یعنی۶ روز قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای رسمی اعلام کرده برای ۳ مدیر فوتبالی در دادسرای تهران پرونده قضایی تشکیل شده است.
بر اساس اعلام قوه قضائیه، دادستانی تهران در نامه‌ای به وزارت ورزش قطاری از اتهامات مهدی تاج را اعلام کرد.
بر اساس اعلام قوه قضائیه، دادستانی تهران در نامه‌ای به وزارت ورزش قطاری از اتهامات مهدی تاج را اعلام کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ