محققان چینی اخیراً آزمایشی را برای یک فناوری هایپرلوپ در شهر «داتونگ» در استان شاآنشی چین انجام دادند که شامل سه آزمایش ۲۱۰ متری در یک خط مخصوص قطار‌های مغناطیسی بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اختلال سامانه فروش بلیت قطار تهران-کربلا اعلام کرد: از ساعت ۲۱ امشب فروش بلیت قطار ترکیبی کربلا آغاز می‌شود.
در فاصله دو ماه تا آغاز بازی‌های آسیایی هانگژو، از قطارهای مخصوص هانگژو ۲۰۲۲ رونمایی شد. این قطار با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و بین شهرهای هانگژو، نینگبو، ونژو، جین‌هوا، شائوژینگ و هوژو در استان ژی‌جانگ حرکت می‌کند که قرار است در طول بازی‌ها میزبان مسابقات باشند./ایسنا
متقاضیان سفر با قطار که از صبح امروز (دوشنبه) موفق به خرید حضوری بلیت از آژانس‌ها نشدند، از ساعت ۱۴ امروز به صورتی اینترنتی امکان خرید خواهند داشت.
سعیدی تصریح کرد: در دولت قبل که همه چیز را به کدخدا گره زده بود شاهد کاهش ارزش پول ملی بودیم، اما در این دولت هم تورم کالا‌های اساسی سفره مردم را کوچک کرده و روزی از همین تریبون مرغ ۲۵ هزار تومانی را نشان ناتوانی مدیران دولت وقت می‌دانستیم حالا چگونه در برابر مرغ ۱۰۰ هزار تومانی سکوت کردیم؟ یک سوم سرانه مصرف گوشت سفید در کشور کاهش یافته و مسئولان دولتی از شگفت زدگی مقامات خارجی از سرعت قطار اقتصاد دم می‌زنند، اما کاش از مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند و روستا‌ها سوال می‌کردند.
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با بیان اینکه استیضاح آخرین راهکار مواجهه با مسئله است، گفت: هر استیضاح هزینه سنگینی برای دولت به همراه دارد و این اتفاق سرعت حرکت قطار دولت را کند می‌کند.
رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با بیان اینکه استیضاح آخرین راهکار مواجه با مسئله است، گفت: هر استیضاح هزینه سنگینی برای دولت به همراه دارد و این اتفاق سرعت حرکت قطار دولت را کند می‌کند.
لژیونر تنیس روی میز در خصوص سرقت مدارک خود صحبت کرد.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری شهرداری مشهد از افزایش ساعت سرویس دهی خطوط قطار شهری تا ساعت ۲ بامداد در شب‌های قدر خبر داد.
قطار سریع‌السیر ژاپن که ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد، تقریبا هر کیلومتر در ۷ ثانیه است.
نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: به جای قطار پیشرفت، قطار تورم و بیکاری در حال افزایش سرعت است.
عبدی نوشت: وضعیت تورم، سرمایه‌گذاری، نابرابری و خط فقر و اشتغال ناامیدکننده است. به علاوه و مهم‌تر اینکه به عللی شاید سال آینده از همین رشد ۳ درصدی هم خبری نباشد و برخی پیش‌بینی‌های مراکز معتبر، این رشد را خیلی کمتر، حتی نزدیک به صفر ارزیابی می‌کنند. از این رو انتظار می‌رود که دولت محترم هم‌زمان دو اقدام را در دستور کار خود قرار دهد. اول و مهم‌تر از هر گام دیگری حل مساله سیاست خارجی و برجام است. بدون این گام هیچ اتفاق چشمگیری رخ نخواهد داد.
درست است که این رتبه داخلی نیست و دردی از مردم دوا نمی‌کند، ولی بالاخره کلمه‌ی ارزانی در آن قرار دارد و همین خودش یک گام به جلوست. قطار پیشرفت آن‌قدر با سرعت در حرکت است که از مرز‌های داخلی خارج شده و مسیر‌های خارجی را در نوردیده است.
تبریز- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری از راه آهن بستان آباد- تبریز( خاوران) فاصله ریلی تهران تا تبریز پنج ساعت کوتاه‌تر می‌شود.
بزرگ‌ترین سازنده وسایل نقلیه ریلی جهان در چین به‌تازگی قطاری را به بازار فرستاده است که از سلول‌های سوخت هیدروژنی با بافر ابرخازن استفاده می‌کند و آلودگی ندارد. این قطار با چهار واگن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است تا به سریع‌ترین قطار هیدروژنی تاریخ تبدیل شود. برد مسافتی این قطار به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد و هیچ آلودگی‌ای تولید نمی‌کند. همچنین از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل هدایت خودکار و ارتباطات ۵ G بهره می‌برد.
چین، قطاری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت راه‌اندازی کرده است که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند.
در چین قطاری هیدروژنی فعالیت خود را آغاز کرده که می تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت حرکت کند و شامل ۴ واگن است.
یک هایپرلوپ فوق سریع در چین توانسته است با موفقیت اولین آزمایش خود را پشت سر بگذارد. این قطار سریع‌السیر در نهایت قرار است امکان حمل مسافر و بار با سرعتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت یا حتی سریع‌تر را داشته باشد.
یکی از مسافران قطار تهران به مشهد که هم اکنون قطارشان متوقف شده است، می‌گوید: مسافر تهران - مشهد و با قطار ساعت ۱۴:۵۰ به شماره ۳۶۸ هستم و متاسفانه قطار از ساعت حدود یک بامداد در ایستگاه تربت حیدریه واقع در بینالود به دلیل فنی از حرکت ایستاده است. وی می‌گوید: دمای داخل قطار منفی ۱۹ است، چون قطار ما متوقف شده، قطار‌ها پشت سر هم متوقف شده‌اند
مشهد ـ مدیر کل راه آهن خراسان گفت: قطار قم- مشهد بامداد امروز در ایستگاه فریمان به دلیل برودت شدید هوا و نقص فنی در سیستم ترمزها متوقف شد.
انتظار می‌رفت در این هوای سرد و یخبندان توجه و رسیدگی بیشتری به آنان می‌شد؛ حداقل انتظار می‌رفت رئیس قطار با مسافران صحبت می‌کرد و به آنان دلداری می‌داد من حتی با ستاد بحران مشهد هم تماس گرفتم، اما تاکنون هیچ پیشرفت و تسهیل گری حاصل نشده است.
در دوران احمدشاه، نوعی وسیله نقلیه عمومی میان تهران و بعضی از شهرستان‌ها طی طریق می‌کرد که به آن «ترن رونار» یا «قطار روباه» می‌گفتند، چراکه به تعبیر خودشان این نوع خودرو جمعی سرعت و چابکی بالایی مثل روباه داشت.
خودروی مجهز به فناوری شناور مغناطیسی (maglev) در بزرگراهی در چین با موفقیت آزمایش شد. این خودرو ۳۵ میلی‌متر بالاتر از سطح جاده و با استفاده از نیروی مغناطیسی، معلق است و به کمک ریل‌های رسانای نصب‌شده در کنار جاده هدایت می‌شود. خودرو‌های مگلو در مقایسه با سایر خودروها، طول عمرشان به میزان قابل توجهی بیشتر است و در حالی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، دارای سرعت بیشتری برای حرکت هستند. چین در سال‌های اخیر با رونمایی از اولین قطار مگلو در شانگهای، به پیشروترین کشور در فناوری حمل‌ونقل مگلو تبدیل شده است. چینی‌ها قصد دارند به زودی قطار سریع‌السیری که قادر به حرکت با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت است را هم برای استفاده عموم افتتاح کنند.
«ترنس پاد» یک استارت آپ کانادایی از یک قطار هایپرلوپ رونمایی کرده که «هواپیمای بدون بال» لقب گرفته و می تواند با سرعت هزار کیلومتر برساعت مسافران را جابه جا کند.
آمریکای در حال افول که گرفتار مشکلات اقتصادی داخلی و درگیر بحران های خودساخته بین المللی است، به امید کاستن از سرعت قطار توسعه همه‌جانبه چین به سازوکارهای مختلف متوسل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ