در چین قطاری هیدروژنی فعالیت خود را آغاز کرده که می تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت حرکت کند و شامل ۴ واگن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیمی که در دیدار نخست خود برابر پرسپولیس هم سه امتیاز را از دست داد و هم سرمربی اش را محروم دید، باید در ورزشگاه خانگی به فکر گرفتن سه امتیاز باشد. پیکان هم کار سختی برابر گل‌گهر دارد.
چین با این هدف که قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ به نقطه «کربن خنثی» دست یابد، از قدرتمندترین لوکوموتیو هیدروژنی جهان رونمایی کرد.
فناوری هوش مصنوعی به بخش جدایی‌ناپذیر از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم تبدیل شده است و بانک‌ها شروع به ادغام این فناوری‌ها در محصولات و خدمات خود کرده‌اند تا از این قطار جا نمانند.
علی‌رغم اطلاعیه‌های سازمان جهانی غذا و دارو مبنی بر ممنوعیت استفاده از چربی‌های ترانس و روغن‌های هیدروژنه فراوری شده، این دو هنوز هم در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این روغن‌ها به منظور پخت و پز یا به عنوان سس سالاد‌ها استفاده نکنید. این روغن‌ها ارزان‌تر هستند، اما عمرتان را کوتاه می‌کند!
ستاره‌هایی که در بازو‌های کهکشانی یک کهکشان مارپیچی قرار دارند، دائما در اطراف هسته کهکشان می‌چرخند و ستاره‌هایی که بیرون از بازو‌ها قرار گرفته‌اند، کندتر از ستاره‌هایی حرکت می‌کنند که به مرکز کهکشان نزدیک هستند. بازو‌های کهکشان گرداب، کارخانه‌های ستاره‌زا پر از گاز هیدروژن و غبار هستند و خوشه‌هایی از ستاره‌های جدید را ایجاد می‌کنند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: قطاری که در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ رونمایی شد هنوز مراحل تکمیلی را طی نکرده بود و ملی نبود.
سحابی گسیلشی عقاب یا M۱۶ در فاصله ۶۵۰۰ سال نوری از ما و در صورت فلکی مار (Serpens) قرار دارد. وسعت این سحابی ۲۰ سال نوری است و با دوربین دوچشمی قابل مشاهده است. این تصویر با استفاده از نوردهی طولانی و عمیق گرفته شده و ترکیبی از سه رنگ است که توسط گوگرد (زرد)، هیدروژن (قرمز) و اکسیژن (آبی) منتشر شده است.
ویژن ۷۴ به جای پیشرانه برقی، از قوای محرکه سلول سوختی هیدروژن بهره می‌برد. در عقب این خودرو دو پیشرانه برقی تعبیه شده است که در مجموع بیش از ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارند و در کنار این دو پیشرانه، یک باتری ۶۲ کیلووات ساعتی و همچنین قوای هیدروژنی ۹۵ کیلوواتی قرار گرفته است.
رشت - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر لزوم شناخت جایگاه واقعی معلمین، گفت: قطار جامعه موفق و توسعه مند از مسیر علم و دانش می‌گذرد.
اگرچه همانطور که سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل راه‌آهن ایران- تاکید دارد، این مسیر می‌تواند به‌عنوان یک مسیر خوب برای جابه‌جایی زائران ایرانی به‌سمت کربلا در طول سال مورد استفاده واقع شود. باوجود این، ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و هنوز از اینکه عراق چه اقدام جدیدی برای تحویل زمین به ایران جهت شروع عملیات مین‌روبی انجام داده، خبری منتشر نشده است.
این بانداژ شامل یک بستر پلیمری انعطاف‌پذیر، قابل کشش و زیست سازگار است که در سطح زیرین آن مجموعه‌ای از الکترود‌های حسی، یک جفت الکترود ماژولار شده با ولتاژ و یک لایه هیدروژل بارگذاری‌شده با دارو قرار دارد.
رئیس جهاددانشگاهی علم و صنعت گفت: قطار ملی که توسط محققان این جهاد طراحی شده در حال اخذ مجوز و انجام تست های مربوط به مسافرگیری است.
به نظر می‌رسد دیگر امیدی به تحقق شعار‌های دولت نیست و باید پذیرفت که نمی‌توان فقط با فرافکنی‌ها و انداختن توپ غفلت و ندانم‌کاری‌ها در زمین دشمن، پاشنه در را به سمت دیگری چرخاند؛ بنابراین هم‌اندیشی تحلیلگران و مدیران سابق اقتصادی و بررسی تجارب اقتصادی موفق و حتی شکست‌خورده دولت‌های قبل و عزم و اراده واقعی تنها راهکار برون‌رفت از وضعیت فعلی است.
به فاصله کمتر از ۲۰ روز رسانه‌های آمریکا بار دیگر با انتشار تصاویری اعلام کردند یک قطار باری این کشور از ریل خارج شده است.
هوندا فروش سالانه حدود ۲۰۰۰ دستگاه از سیستم جدید را در اواسط این دهه هدف قرار خواهد داد، این شرکت اعلام کرد که هدف آن افزایش این میزان به ۶۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۳۰ است.
عجب شیر- قطار مسافربری تبریز به مشهد جان مرد عجب شیری را گرفت.
بزرگ‌ترین سازنده وسایل نقلیه ریلی جهان در چین به‌تازگی قطاری را به بازار فرستاده است که از سلول‌های سوخت هیدروژنی با بافر ابرخازن استفاده می‌کند و آلودگی ندارد. این قطار با چهار واگن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است تا به سریع‌ترین قطار هیدروژنی تاریخ تبدیل شود. برد مسافتی این قطار به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد و هیچ آلودگی‌ای تولید نمی‌کند. همچنین از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل هدایت خودکار و ارتباطات ۵ G بهره می‌برد.
بزرگترین تولیدکننده وسایل نقلیه ریلی جهان، قطاری با آلایندگی صفر راه‌اندازی کرده است که به وسیله سلول‌های سوختی هیدروژنی با یک بافر ابرخازن کار می‌کند.
چین، قطاری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت راه‌اندازی کرده است که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند.
گزارشات حاکی از آن است که روند توسعه استفاده از یوآن چین در معاملات نفتی به خصوص بین ریاض و پکن آغاز شده و به زودی شاهد گسترش آن خواهیم بود.
این لنز دارای یک آرایه رنده مانند متشکل از خطوط موازی کوچک است. لایه‌ای از هیدروژل شفاف که بالای آن رنده قرار دارد، به همین ترتیب دارای آرایه‌ای از شکاف‌های موازی است که از میان آن عبور می‌کند.
ان‌جی‌سی ۳۴۶، در «ابر ماژلانی کوچک» (SMC) قرار دارد که یک کهکشان کوتوله نزدیک به راه شیری است. ابر ماژلانی کوچک در مقایسه با راه شیری، میزان کمتری از عناصری را در بر دارد که سنگین‌تر از هیدروژن یا هلیوم هستند و ستاره‌شناسان آن‌ها را فلز می‌نامند.
مهرداد انصاری بیان کرد: قطار تهران به شیراز صبح امروز سه شنبه ٢٠ دیماه بین ایستگاه شهرضا و اباده (امین آباد) به لحاظ فنی دچار مشکل شده است.
جعفر شهری در کتاب «تاریخ ایران» نوشته است که مظفرالدین شاه در سال ۱۲۷۹ دو رنو را از فرانسه و از راه آب و خشکی راهی ایران کرد، می‌گوید یکی از این اتومبیل‌ها هیچ‌گاه وارد ایران نشد چرا که در مسیرش و هنگام حمل و نقل دچار نواقصی شده و در راه ماند. خودروی دیگر نیز در واقعه‌ ترور نافرجام محمدعلی شاه در دوشان‌تپه منفجر شده و از بین می‌رود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ