مصرف روزانه ۱۰ عدد پسته به همراه یک قاشق شربت زرشک، به دلیل وجود آهن و مس در این آجیل، می‌تواند به درمان کم‌خونی کمک کند. آهن موجود در پسته به تولید هموگلوبین که اکسیژن را در بدن حمل می‌کند، کمک می‌کند، در حالی که مس به جذب بهتر آهن کمک می‌نماید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر علمی کنگره گفت: قوز قرنیه طیف وسیعی دارد و می‌تواند از قوز قرنیه کم تا قوز قرنیه شدید باشد. در مقادیر کم قوز قرنیه ممکن است بیمار و معاینه کننده به راحتی بیماری را تشخیص ندهند. در مواردی که شدت قوز قرنیه کم باشد، تصحیح دید بیمار با عینک ممکن است. در صورتی که شدت قوز قرنیه متوسط باشد، تصحیح دید بیمار با عینک مقدور نیست و بیمار باید از لنز‌های تماسی سخت مخصوص قوز قرنیه استفاده نماید.
نوشیدنی‌های بدون کافئین بهترین گزینه برای گذراندن یک روز طولانی و گرم در ماه رمضان هستند؛ برخی دمنوش‌ها به جبران کم آبی بدن کمک کرده و بوی بد دهان را رفع و کمک می‌کنند تا غذا به راحتی هضم شود.
پزشکان معمولاً به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند که سبک زندگی خود را تغییر داده و مصرف نمک را کم کنند و وزنشان را کاهش دهند و برای آن‌ها دارو‌های کاهش فشار خون تجویز می‌کنند. با این حال، حدود یک سوم از بیماران با فشار خون بالا، با وجود این مراقبت‌ها، همچنان قادر به کنترل فشار خون خود نیستند.
در دهه‌های اخیر، تحقیق در مورد این آنتی‌بادی‌های کوچک افزایش یافته و از آنجا که کار آسانی است، می‌توان با هزینه‌ای کم، حجم بالایی از آن‌ها را تولید کرد. تمام این ویژگی‌ها سبب می‌شود تا این آنتی‌بادی‌ها گزینه خوبی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، از اختلالات انعقادی گرفته تا کووید ۱۹ باشند و محققان همچنین درحال استفاده از آن‌ها برای تشخیص بیماری‌هایی مثل سرطان و البته به‌عنوان کلید تحقیقاتی مثل نقشه‌برداری از درون سلول‌ها هستند.
تیروئیدیت هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که باعث می‌شود تیروئید هورمون بسیار کمی تولید کند. در صورت عدم درمان، کم کاری تیروئید می‌تواند مشکلات جدی برای مادر و جنین در دوران بارداری ایجاد کند.
هورمون آنتی‌دیورتیک (ADH) به کلیه‌ها پیام می‌دهد که تولید ادرار را کم کنند. در شب، بدن مقدار بیشتری از این هورمون را تولید می‌کند تا راحت‌تر بخوابید. با این کار، دیگر نیازی نیست که در طول خواب برای ادرارکردن بیدار شوید.
معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: اطلاعات خانواده‌ها در مورد اعتیاد و مواد مخدر بسیار کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.
برای کمک به تشخیص کم خونی‌های ناشی از کمبود ویتامین، ممکن است آزمایش‌های خونی انجام دهید که این موارد را بررسی می‌کند. کم خونی ناشی از کمبود ویتامین با دوز‌هایی از هر ویتامینی که کمبود دارد درمان می‌شود.
دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران با اشاره به اینکه بدلیل خورده خوری‌ها جمع کالری دریافتی روزانه کاهش نمی‌یابد، و با وجود حذف و یا کاهش حجم وعده‌های اصلی غذایی، لاغر نخواهیم شد، می‌گوید: همچنین نداشتن برنامه تحرکی روزانه در کنار برخی مشکلات ژنتیکی، هورمونی یا غددی می‌توانند، مانع کاهش وزن فرد بشود.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: ۲۱۶ خانه بهداشت در ۱۳۶ شهر ۲۸ استان کشور در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بنیاد 15 خرداد در حوزه سلامت و درمان بیماران احداث شده است.
فرشیدی، ارتقا و تامین سلامت جامعه را مهمترین وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و گفت: پیگیری طرح های ارایه شده در این رویداد علمی می تواند موجب کاهش مرگ و میر و افزایش رفاه و سلامت مردم شود.
یک متخصص ارتوپد و فلوشیپ ورزشی گفت: کم راه رفتن، راه نرفتن یا استفاده بیش از حد و زیاد هر دو باعث آتروز می‌شوند.
آناناس، میوه‌ای سرشار از ویتامین C است، که کم خونی، نقرس و زخم معده را درمان، خون را تصفیه و بدن را پاکسازی می‌کند.
آمار سال ۲۰۱۷ می‌گوید که به‌ازای هر هزار نفر جمعیت ایران ما ۱.۶ پرستار استخدام‌شده در نظام درمانی‌مان داریم. یعنی ما نصف حداقل استاندارد‌های جهانی پرستار داریم. این یعنی ما صد هزار پرستار در بیمارستان‌هایمان کم داریم تا به کف استاندارد جهانی برسیم. این استاندارد برای پیش از شیوع کروناست و طبیعتا با توجه به لود کاری در بیمارستان‌ها در زمان همه‌گیری چند برابر بیشتر است؛ بنابراین پاسخ به این سؤال که آیا ما به اندازه کافی در بیمارستان‌هایمان پرستار داریم خیر است.
رئیس انجمن حمایت از بیماران سوختگی با تاکید بر اینکه در ایران حتی یک تخت استاندارد سوختگی هم وجود ندارد، اظهار کرد: این درحالی است که با این وضعیت و بودجه کم، با تعداد زیاد بیماران سوختگی هم مواجه می‌شویم. در بیمارستان‌های بسیار قدیمی و نامناسب به بیمار خدمت می‌دهیم به شکلی که حتی در پایتخت گاهی تا شش بیمار سوختگی در یک اتاق کنار هم بستری می‌شوند.
شیره انگور از فرآورده‌های انگور است که از آب انگور بدست می‌آید و برای بدن بسیار مفید بوده و دارای طبع گرم است. سرشار از مواد مغذی و معدنی بوده و برای درمان کم خونی، پیشگیری از سرطان و بالا بردن تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.
کمبود آهن یا گلبولهای خون یعنی بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی کند که موجب اختلال در عملکرد اندام های بدن می شود. کم خونی عوامل مختلفی مثل کمبود آهن، کمبود اسید فولیک، کاهش شدید خون و غیره دارد. اگر چهره رنگ پریده و زرد دارید احتمالا مبتلا به کم خونی هستید که با تشخیص زود هنگام می توانید آن را با رژیم غذایی مناسب درمان کنید.
نارگیل به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان نظیر سلنیوم و ویتامین‌های‌ای و سی، منبع خوبی برای پیشگیری از انواع سرطان‌هاست همچنین اسید‌های چرب موجود در نارگیل و روغن آن می‌تواند به مهار رشد سلول‌های سرطانی ریه کمک کند.
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به مبتلایان آنفلوآنزا توصیه کرد، به دلیل تعریق و تب، بدن با کم آبی مواجهه می‌شود که این امر می‌تواند بهبودی را به تعویق بیندازد؛ بنابراین در این دوران مایعات همچون آب ولرم، دمنوش زنجبیل و آویشن، آب ولرم با عسل و لیموترش و آبمیوه‌ها طبیعی همچون آب سیب، آب پرتقال و لیمو شیرین و آب هویج مصرف کنید. البته توجه کنید اگر دچار پرفشاری خون هستید از دمنوش زنجبیل خودداری کنید.
رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طرح «پازک» به معنی پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان در ۱۲ استان اجرا و در ادامه در کل کشور ادامه خواهد یافت.
کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به اینکه گیاه ترشک، گیاهی غنی از ویتامین C، آهن و فسفر است، گفت: این گیاه در درمان ناراحتی‌های ادراری، کلیوی و اسهال‌خونی کاربرد دارد و برای جبران ویتامین C در بدن مفید است.
رنگ پریدگی لب‌ها، احساس خستگی، سرگیجه و سردرد، تنگی نفس، سرعت ضربان قلب، عدم تمرکز، خواب آلودگی، بی حوصلگی، ریزش مو، تغییرات خلقی و کمبود انرژی، از مهم‌ترین علائم کم خونی به شمار می‌رود.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه مدیریت شرکت سایپادیزل به مقوله سلامت و درمان کارکنان و پیشگیری از حوادث حین انجام کار نمونه‌ای شایسته تقدیر در میان مجموعه های تولیدی است.
نکته بسیار مهم در پیشگیری از کمبود آب در بدن، شناسایی علائم کم آب شدن بدن است، بیشتر افراد با تکیه بر حس تشنگی، نیاز خود به دریافت آب را برآورد می‌کنند درحالی‌که تشنگی شاخص مناسبی از نیاز بدن به آب و مایعات نیست.
کلاهبرداری میلیاردی بنگاهداران لاکچری

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ