رنگ پریدگی لب‌ها، احساس خستگی، سرگیجه و سردرد، تنگی نفس، سرعت ضربان قلب، عدم تمرکز، خواب آلودگی، بی حوصلگی، ریزش مو، تغییرات خلقی و کمبود انرژی، از مهم‌ترین علائم کم خونی به شمار می‌رود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به دیگر علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک گفت: یکی دیگر از علائم بالا بودن سطح هورمون مردانه یا آندروژن است که با نشانه‌هایی همچون هیرسوتیسم یا رشد موهای زائد، آکنه و ریزش مو با الگوی مردانه همراه است.
اگر آب به موقع به گیاه نرسد پس از مدتی با علائم تشنگی گیاه مواجه خواهید شد. یکی از شایع‌ترین علائم تشنگی گیاه زردشدن برگ‌های آن است. در این اینفوگرافیک با نشانه‌های کم‌آبی و پرآبی گیاهان آپارتمانی و نکاتی درباره میزان مناسب نور برای آن‌ها آشنا می‌شوید. گیاهان آپارتمانی وقتی آب کافی دریافت نکنند به سرعت واکنش نشان می‌دهند، اما از کجا بفهمیم که گیاه آب کافی دریافت نکرده است؛ این علائم نشان‌دهنده آن کدامند و راه درمان یا نجات گیاه چیست؟
شایع‌ترین علت نارسایی قلبی بیماری عروق کرونر (سکته قلبی) است و سایر علل مهم نارسایی قلبی شامل فشار خون بالا، مشکلات دریچه قلبی و انواع مادرزادی نارسایی قلبی، مصرف الکل، مواد مخدر و مواد روانگردان، بارداری، عفونت ویروسی و... است.
حبیبی با اشاره به اینکه درمان این بیماری به صورت دارویی و جراحی صورت می‌پذیرد، ادامه داد: به غیراز ویتامین D که در بعضی موارد مؤثر است، تقریباً تمام ویتامین‌ها در درمان پارکینسون هیچ نقش و تأثیری ندارند.
کم خونی علائمی عمومی و شایع دارد که ضعف یکی از آن‌ها است.
زوال عقل مجموعه‌ای از علائم را توصیف می‌کند که علت خاصی ندارند و این عارضه می‌تواند طیف وسیعی از عملکردهای ذهنی را تحت تأثیر قرار دهد. بیماری آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است و حدود ۷۰ درصد از موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد. با این حال، انواع و علل دیگری از این عارضه نیز وجود دارند که در این اینفوگرافیک قابل مشاهده است.
وبا یک بیماری عفونی است که توسط نوعی باکتری به نام "ویبریوکلرا" ایجاد می‌شود. این بیماری به شدت مسری است و به دنبال مصرف آب و غذای آلوده بروز پیدا می‌کند.
با توجه به عوارض ناگهانی ناشی از گرفتگی رگ‌های قلبی، شناخت علائم این بیماری ضرورت دارد که شایع‌ترین علائم گرفتگی رگ‌های قلب عبارتند از: احساس درد در قفسه سینه، احساس سیری، احساس سوزش در ناحیه قلب و قفسه سینه، احساس سنگینی و فشار در ناحیه قلب؛ ضعف بدن و یا سرگیجه و سوزش معده.
بنابر داده‌های اتحادیه ملی بیماری‌های روانی آمریکا (NAMI)، بیش از ۱۰ میلیون نفر در ایالات متحده با اختلال دوقطبی زندگی می‌کنند.
فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان و نوجوانان، شایع‌ترین کم‌خونی تغذیه‌ای را ناشی از فقر آهن دانست و گفت: در اکثر موارد علت این بیماری، اجتناب از دادن آهن کمکی به شیرخواران است.
کمبود کلسیم می‌تواند به شکل‌های مختلفی در بدن بروز کند، بنابراین به‌دلیل اهمیتی که این ماده معدنی در سلامت بدن دارد، باید نشانه‌های کمبود کلسیم را در بدن بشناسیم. طبق آمار به دست آماده نوجوان‌ها، زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال در معرض خطر بالاتری از کمبود کلسیم قرار دارند. در اینفوگرافیک زیر با نشانه‌های کمبود کلسیم در بدن آشنا می‌شوید:
تنگی کانال می‌تواند تحت تاثیر روندی تدریجی در بدن به وجود بیاید. این روند که همان کهولت سن و پیری است، از یک سنی به بعد علائمش را در شخص نشان می‌دهد.
متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس می‌گویند: بیماری "کاوازاکی" یکی از علل اصلی نارسایی قلبی در کودکان زیر پنج سال است و موارد ابتلا به این بیماری طی پنج سال گذشته در این کشور افزایش یافته است.
استرس شایع‌ترین علت تپش قلب ناگهانی به حساب می‌آید، اما عوامل دیگری مانند کافئین، نیکوتین و هورمون‌ها نیز می‌توانند باعث تپش قلب سریع‌تر از حد طبیعی شوند.
شایع‌ترین نشانه‌های سرطان دهان، لق شدن دندان‌ها یا بهبود نیافتن زخم به‌جامانده پس از کشیدن دندان است.
سرطان مجرای صفراوی و کیسه صفرا در اندام های عمیق داخل بدن ایجاد می شود و تشخیص آنها را دشوار می کند.
اگر آب به موقع به گیاه نرسد پس از مدتی با علائم تشنگی گیاه مواجه خواهید شد. یکی از شایع‌ترین علائم تشنگی گیاه زردشدن برگ‌های آن است.
سیاتیک معمولا یک طرف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از قسمت پایین کمر یا باسن شروع می‌شود و تا یک پا گسترش می‌یابد که البته گاهی این عارضه در هر دو پا بروز می‌کند.
بیماری روماتیسم جز بیماری‌های خود ایمنی محسوب می‌شود که به دلیل داشتن زمینه‌های ژنتیکی و اختلال در آن، بدن قادر نخواهد بود، خودی را از غیر خودی تشخیص دهد و زمانی که تحریک شود، به بافت‌های بدن حمله می‌کند. یکی از شایع‌ترین نوع این بیماری، آرتریت روماتوئید است، شیوع این بیماری در خانم‌ها دو الی سه برابر آقایان است، احتمال بروز آن در هر سنی وجود دارد، اما شیوع بیشتر آن، حدود ۲۰ تا ۵۰ سالگی است.
گستردگی علائم، از ویژگی‌های خاص بیماری رفلاکس است. علامت معمول و رایج رفلاکس، احساس سوزش و گرمی در پشت جناغ سینه فرد است، که گاهی به فک، گوش‌ها و شانه‌ها نیز تیر می‌کشد، علامت بعدی این است که خود مواد غذایی یا ترشحات معده، به داخل مری و حتی دهان وارد می‌شوند.
متخصص قلب و عروق گفت: شایع‌ترین و مهم‌ترین علامت سکته قلبی، درد شدید قفسه سینه است، اما می‌تواند با علائم دیگری مثل تنگی نفس، تپش قلب، تعریق سرد و درد معده همراه باشد.
مریم کاووسی؛ روانشناس گفت: وسواس شستشو عبارت است از احساسی آزاردهنده مبنی بر اینکه آلودگی‌ها علی‌رغم بار‌ها شستشو هنوز از بین نرفته‌اند، این وسواس یکی‌از شایع‌ترین انواع اختلال وسواس فکری‌ـ‌عملی است که البته جزو درمان‌پذیرترین وسواس‌ها نیز به شمار می‌رود.
یکی از اصلی‌ترین عوامل حساسیت پاییزی گیاهانی هستند که در این فصل مقدار زیادی گرده تولید می‌کنند. کپک نیز عامل مهم دیگری است، زیرا در فصل پاییز برگ‌های درختان کپک می‌زنند. هنگامی که برگ‌ها را جمع می‌کنید یا از روی آن‌ها می‌پرید و حتی با وزش باد، هاگ کپک‌ها در هوا پخش می‌شود و علائم حساسیت را ایجاد می‌کند.
دکتر سید احمد طباطبایی: گاهی به عنوان تک علامت هم ممکن است علائم ظاهر شوند. شایع‌ترین علائم مشابه سرماخوردگی است و خوشبختانه برخلاف سایر سویه‌های کرونا، این سویه از بیماری ندرتا سبب درگیری ارگان‌هایی مانند ریه می‌شود. حتی ممکن است طول مدت علائم چند ساعت و یا نهایتا یک روز باشد، زیرا ایمنی بدن افراد پس از ابتلا یا تزریق واکسن متفاوت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ