تیروئیدیت هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که باعث می‌شود تیروئید هورمون بسیار کمی تولید کند. در صورت عدم درمان، کم کاری تیروئید می‌تواند مشکلات جدی برای مادر و جنین در دوران بارداری ایجاد کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر ببینیم فرزندمان نسبت به همسالانش کوتاه‌قدتر است و انگار انرژی متناسب با سنش را ندارد متوجه و نگران می‌شویم. چون می‌دانیم اینها می‌توانند علامتی از کم‌کاری تیروئید در بچه‌ها باشند.
جو دوسر می‌تواند یکی از بهترین و مغذی‌ترین خوراکی‌ها برای تیروئید باشد و از این نظر به انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های تیروئیدی تبدیل شود.
تیروئید غده‌ای کوچک در گردن ما است که نقش بسیار مهمی در کنترل عملکرد بدن دارد و اختلال در عملکرد آن می‌تواند سیستم بدن را نیز دچار اختلال کند.
کم کاری تیرئید موجب خشکی پوست و ریزش مو می‌شود و به میزان خیلی زیادی مو‌های سر را کم می‌کند. همچنین از علائم گوارشی می‌توان به یبوست اشاره کرد که این افراد باید آزمایش تیروئید بدهند.
ساسان شرقی، فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم گفت: افزایش یا کاهش وزن همیشه نشانه‌های کم کاری یا پرکاری تیروئید نیست و بعضا به دلیل پرخوری یا کم خوری جوانان است.
بیرون زدگی کره چشم از حدقه چشم یکی از بیماری‌های چشمی است که اغلب در بیماری گریوز یا نوعی پرکاری تیروئید دیده می‌شود. میزان بیرون زدگی چشم با وسیله‌ای بنام "اگزوفتالومتر" سنجیده می‌شود. از دیگر علائم بیماری گریوز نبض سریع و نامنظم، کاهش وزن، عصبانیت، چشم‌های متورم و پف کرده است.
خوردن یک رژیم غذایی مناسب تیروئید برای حفظ عملکرد مناسب این هورمون ها مهم است.
یک فوق تخصص غدد به تشریح علل و علائم کم کاری تیروئید پرداخت.
غده تیروئید غده هورمونی حیاتی است که با توجه به اهمیتی که دارد یک روز یعنی روز پنجم خرداد (بیست و ششم می) به عنوان روز جهانی تیروئید نامگذاری شده است. این غده نقش مهمی در متابولیسم، رشد و تکامل بدن دارد و با ترشح میزان ثابتی از هورمون‌های تیروئید در خون به تنظیم عملکرد بدن کمک می کند.
همیشه سرد بودن نشانه ای از هیپوتیروئید است که غده مربوطه هورمون تیروئید را به اندازه کافی ارائه نمی دهد. بدون کارکرد مناسب هورمون، سوخت و ساز بدن شما متوقف می شود و مانع از تولید کافی انرژی و گردش خون در بدن می شود.
علائم اختلال حمله پانیک ممکن است با بیماری‌های دیگری مثل اختلال در تیروئید و قلب هم‌پوشانی داشته باشد. به همین دلیل باید برای تشخیص قطعی به پزشک مراجعه کرد. برای مطمئن شدن از این بیماری باید یک معاینه کامل بالینی و فیزیکی نسبت به بیمار انجام شود. در مرحله دوم نیز ممکن است آزمایشات خاصی بسته به شرایط و اوضاع برای بیمار بنویسند.
کلید حفظ سلامت تیروئید، مصرف مواد مغذی مورد نیاز تیروئید است. شما می توانید این مواد را از غذاهایی مانند میوه ها برای کم کاری تیروئید که در بالا ذکر شد مصرف کنید.
غده تیروئید کم کار، هورمون تیروئید کمتری تولید می‌کند و متابولیسم را کند می‌کند. سپس بدن مقدار کمتری کالری می‌سوزاند و خطر چاقی، افزایش سطح کلسترول بد و خستگی را افزایش می‌دهد.
تیروئید یک غده پروانه‌ای‌شکل در جلوی گردن است که تولید هورمون، کنترل متابولیسم و عملکرد ماهیچه‌ها و گوارش را بر عهده دارد. بیش از ۷۰ درصد موارد کم‌کاری تیروئید ناشی از عادات غذایی نامناسب است.
تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش هوازی با شدت متوسط تا زیاد ممکن است به افزایش سطح هورمون تیروئید شما کمک کند. به نوبه خود، این ممکن است به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک کند. افراد مبتلا به کم کاری تیروئید نیز ممکن است از افزایش مصرف پروتئین سود ببرند. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌های پروتئینی بالاتر به افزایش سرعت متابولیسم شما کمک می‌کند.
کم‌کاری تیرویید یعنی غده تیرویید قادر نیست به میزان کافی هورمون تیرویید برای فعالیت نرمال بدن تولید کند؛ بنابراین زمانی که میزان هورمون تیرویید در خون فردی کاهش یابد، آن فرد دچار کم‌کاری تیرویید شده است.
مادران باردار و مبتلایان به کم و پر کاری تیروئید از مصرف آویشن پرهیز کنند.
بیماری هاشیموتو به طور کلی به نام «تیروئیدیت هاشیموتو» نامیده می‌شود که ممکن است با وجود بالا بودن آنتی بادی علیه آنزیم ذکر شده که بنام «پراکسیداز تیروئید» نامیده می‌شود، مدت‌ها بیماری بدون علائم اختلال عملکرد تیروئید باشد.
یک متخصص غدد و متابولیسم، درباره کم کاری تیروئید شدید و عواقب آن، توضیحاتی ارائه داد.
یک فوق تخصص قلب و عروق گفت: در کم‌کاری تیروئید، کاهش سطح هورمون تیروئید باعث می‌شود ماهیچه قلب با شدت کمتری پمپاژ خون را انجام داده درنهایت ضعیف شود و قلب را دچار نارسایی کند.
۷ علامت شایع اختلال کم کاری تیروئید عبارتند از: افزایش تدریجی وزن، خستگی، حساسیت بیش از حد به دمای سرد، درد‌های عضلانی و مفاصل، خشکی پوست یا نازک شدن موها، قاعدگی‌های سنگین یا نامنظم و افسردگی.
ید سطح تیروئید را حفظ و با از بین بردن سموم از طریق تعریق به سم زدایی بدن کمک می‌کند. عرق کردن همچنین به هیدراته ماندن پوست کمک می‌کند. تعریق بخش مهمی از فرآیند طبیعی بدن است و کمبود ید باعث اختلال در آن و تجمع سموم در بدن می‌شود.
وکیل خانواده مهسا امینی گفت: مهسا امینی به بیماری تیروئید هم مبتلا بوده است. خانم مهسا امینی ۲۲ سال سن داشت و با توجه به وضعیت آب و هوایی غرب کشور که کوهستانی است و به علت باران‌های سیل آسا در آب‌های آنجا به دلیل کمبود ماده لیون، مانند اکثر همشهری‌های خود به بیماری تیروئید مبتلا بوده و، اما این بیماری هم هیچ تاثیری در حادثه‌ای که برای او به وجود آمده نداشته است. زیرا به دلیل نتایج آزمایش سالیانه مهسا امینی که توسط پزشک متخصص او انجام می‌شد، صراحتا اعلام شده که نیازی به تهیه قرص بیماری تیروئید نیست و حتی نیازی به تغییر دوز مصرف آن قرص‌ها هم ندارد.
ید در ساختمان هورمون‌های تیروئید به کار می‌رود. به این ترتیب اعمال مهمی را در بدن ایفا می‌کند. به طور مثال، ید در سلامت سیستم عصبی نقش دارد و کمبودش سبب اختلال در سیستم عصبی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ