رئیسی در ادامه توجه به تولید را به عنوان یکی دیگر از توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استانداران موظف‌اند با پیگیری‌های مستمر موانع تولید را شناسایی و رفع و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند. گاهی مشکل یک واحد تولیدی تعطیل شده با یک پیگیری ساده رفع و ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال آن فعال می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.
رئیس جمهور تفویض اختیارات ویژه به استاندار سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات و پیشبرد امور استان را ضروری دانست و بر تداوم هماهنگی همه مدیران استان برای رفع مشکلات تاکید کرد.
وزیر کشور گفت: آقای رئیس‌جمهور در جلسات مختلف تأکید کردند که بتوان با سازوکارهای قانونی، حداکثر اختیارات ممکن را به استان‌ها تفویض و واگذار کنیم تا آن‌ها بتوانند در پیشرفت استان نقش‌آفرینی کنند.
روز گذشته وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، بندهای جنجالی بخشنامه رئیس ستاد انتخابات کشور را که موجب گلایه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده بود را ملغی‌اثر اعلام کرد اما این اقدام هم موجب جلب رضایت نمایندگان نشد و امروز وزیر کشور برای ادای توضیحاتی در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافت.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس، گفت: در این جلسه وزیر کشور تاکید کرد با توجه به جایگاه مجلس، وظیفه همه استانداران و فرمانداران این است که با نمایندگان همراه باشند.
وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، بندهای جنجالی بخشنامه رئیس ستاد انتخابات کشور را که موجب سوءبرداشت‌ و سوءتفاهم برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده، ملغی‌اثر اعلام کرد اما شاید برای بسیاری این سؤال پیش آمده باشد که چه چیزی در این بخشنامه بوده و کدام بندهای آن اصلاح شده‌اند.
رئیسی از استانداری‌ها و ادارات مربوطه در استان‌ها خواست که اراضی که بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده و ساخت و ساز در آن‌ها انجام نشده را شناسایی کرده و با ارائه مشوق‌های لازم و همچنین بهره گیری از ساز و کار‌های قانونی که در شورای‌عالی شهرسازی به تصویب رسیده است، این زمین‌ها را به ظرفیت ساخت و ساز‌های مسکن کشوراضافه کنند.
اهواز - معاون عمرانی استاندار خوزستان، طرح‌های عمرانی قابل بهره برداری در سفر دوم رئیس جمهور به استان را تشریح کرد.
اهواز - سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در سفر رئیس جمهور به همراه جمعی از کابینه دولت سیزدهم به خوزستان مردم استان با آیت الله رئیسی دیدار می‌کنند.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت نظارت بر روند تامین و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم، نظارت بر بازار کالاهای مصرفی مردم را وظیفه اساسی اتحادیه‌های صنفی دانست.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور بر اجرای برنامه ملی مسیر سبز ـ ایران پاک در آستانه نوروز ۱۴۰۲ تاکید کرد.
رئیس جمهور در تماس با استاندار آذربایجان غربی و رئیس جمعیت هلال احمر کشور بر ضرورت تسریع در امدادرسانی به ویژه تامین سرپناه مناسب، خوراک و وسایل گرمایشی زلزله‌زدگان تاکید کرد.
سخنگوی دولت گفت: همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) جمعی از اعضای دولت و استانداران با حضور در منازل شهدای اخیر امنیت با خانواده آنان دیدار و سلام رئیس جمهور را به خانواده ایشان ابلاغ کردند.
رئیس‌ جمهوری در نشست مشترک هیات دولت با استانداران کشور گفت: وظیفه وزرا و استانداران است که بر نحوه تعامل با مردم در ادارات، نظارت کنند.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم برخورداری از سلامت نفس و عمل برای مسئولان و مدیران دولت، کارگزاران دولتی و بویژه استانداران را مرزبانان معیشت، سلامت، کسب و کار و زندگی مردم دانست.
استاندار، نماینده عالی دولت در یک منطقه و استان است که مسئولیت‌های متعددی از جمله اجرای سیاست‌های مرکز را برعهده دارد. جابجایی استانداران بعد از تغییر دولت‌ها از اموری است که همیشه رخ می‌دهد؛ این مسئله بعد از انتخابات 1400 و روی‌کار آمدن دولت رئیسی هم انجام گرفت.
کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و خوزستان از استان‌هایی بودند که استاندار ویژه منصوب از سوی رئیسی در آن‌ها برکنار شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد هدف رئیسی از دادن اختیارات ویژه به این استانداران، شتاب دهی به روند توسعه و اجرای سریع پروژه‌های عمرانی استان بوده، اما به مرور خود این استانداران، به بخشی از مشکلات استان تبدیل شده و دولت ترجیح داده آن‌ها را برکنار کند.
یک نماینده مجلس گفت: الان بعضی از استانداران به شدت ضعیف هستند، بعضی از وزرا باید جای خود را به افراد قوی‌تری بدهند و برخی معاونان وزرا نیاز است که تغییر کنند.
شاهرود- استاندار سمنان گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور جذب و این استان آماده دور دوم سفر استانی حجت الاسلام رئیسی است.
رئیس‌جمهور گفت: بنای جمهوری اسلامی بر گسترش همکاری و ارتقای سطح روابط با همه کشور‌های دوست از جمله فنلاند است.
رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از بخشنامه وزیر کشور به استانداران برای اتخاذ تدابیری در زمینه کاهش تلفات در محورهای درون و برون شهری خبر داد.
رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با استاندار ایلام ضمن اطلاع از آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین در این استان و مرز بین‌المللی مهران بر رفع مشکلات و تسریع در خدمات‌رسانی به زوار تاکید کرد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: تفویض اختیار مناسب به استانداران داده شود تا بتوانند روند ساخت مسکن را خصوصاً در شهرهای کوچک‌تر تسریع کنند.
رئیس جمهور گفت: استانداران مسئله تأمین مسکن و کنترل اجاره‌بها را به شکل ویژه دنبال کنند و در تصمیمات خود در این زمینه منتظر دستور یا اجازه از مرکز نباشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ