رئیس جمهور با تاکید بر لزوم برخورداری از سلامت نفس و عمل برای مسئولان و مدیران دولت، کارگزاران دولتی و بویژه استانداران را مرزبانان معیشت، سلامت، کسب و کار و زندگی مردم دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت دو راه حل بیشتر برای حل معضل جبران مزد پرداختی کارگران، کارکنان و بازنشستگان ندارد؛ یا باید دست از سیاست‌های تورم زا نظیر شوک‌های ارزی و قیمتی بردارد یا متناسب سازی دستمزد را دنبال کند.
طی روز‌های اخیر و با آغاز هفته کارگر، نمایندگان جامعه کارگری در سخنرانی‌های خود، ضمن هشدار بابت تبعات انباشت مطالبات کارگران و بی‌توجهی دولت به این مطالبات، خواستار اصلاح رویکرد کابینه سیزدهم و پاسخ به مطالبات قشری شدند که هرگونه اختلال و تعویق در پاسخ به خواسته‌های‌شان می‌تواند به بازتولید آسیب‌های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در کل کشور منجر شود.
سمنان- تشکل‌های کارگری اعتقاد دارند که دولت با رسیدگی به مشکلات کارگران و بهبود وضعیت معیشتی‌شان می‌تواند کمک بسیار خوبی به این قشر داشته باشد اما سیاست‌های اقتصادی به وضوح ناکارآمد است.
سمنان- تشکل‌های کارگری اعتقاد دارند که دولت با رسیدگی به مشکلات کارگران و بهبود وضعیت معیشتی‌شان می‌تواند کمک بسیار خوبی به این قشر داشته باشد اما سیاست‌های اقتصادی به وضوح ناکارآمد است.
رهبر انقلاب در دیدار کارگران گفتند: اگر مسئولی جرات مقابله با مفسد داخلی را نداشته باشد، جرات مبارزه با زورگوی خارجی را نخواهد داشت.
گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت در سال جدید
دولت امانوئل مکرون تغییر در قوانین بازنشستگی از جمله افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را با استفاده از اختیارات ویژه قانونی و بدون تصویب در پارلمان (مجمع ملی) تبدیل به قانون کرده است.
رئیس جمهور در دیدار عیدانه صدها نفر از کارگزاران نظام با وی، گفت: سال ۱۴۰۲ سال تداوم تلاش مضاعف و شبانه‌روزی دولت برای خدمتگزاری است.
تربت حیدریه ـ رئیس حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: دولت اسلامی باید برنامه، قوانین و عناصر و کارگزاران آن با معیارهای اسلامی و دینی انطباق داشته باشد و مهمترین رکن آن کادر سازی است.
وکلای ملت در نشست علنی امروز با اصلاح بخش‌هایی از قانون بیمه‌‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در تلاش برای پایان دادن به انتظار چندین ساله این قشر هستند.برخی نمایندگان انتقاداتی نسبت به تعیین سهم بیمه کارگران ساختمانی در روستاها و شهرها به صورت یکسان مطرح کردند و در نهایت پیشنهاداتی در مورد حداقل دستمزد ماهیانه پرداخت حق بیمه و سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی ارائه شد
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تمام ارکان دولت آماده هستند تا پیشنهادات، انتقادات و ایده‌های راهگشا را با جان و دل دریافت کنند،گفت: رفاه کارگران و بازنشستگان از اولویت‌های اصلی دولت است.
دبیرکل حزب کارگزاران نوشت: نتیجه این بی‌تدبیری‌ها این میشود که رهبری به عنوان نهاد ناظر و شمایل وحدت جامعه وقتی مجبور باشند از جایگاه خود هزینه کنند، همه کشور ضرر میکند. به راستی چرا ارگان‌ها و نهادها و سازمان‌ها این چنین کم عمق و هزینه‌ســاز در عرصه سیاسی و اجتماعی رفتار میکنند؟ مجلس و دولت و ائمه جمعه و صاحبان تریبون و ساکنان نهادهای‌قدرت باید جوابگوی این وضع باشند. از ما گفتن و از آنها نشنیدن.
کارگارن بخش انرژی فرانسه بیش از دو هفته است که دست به اعتصاب زده‌اند و خواهان افزایش دستمزد خود هستند، اما دولت تهدید کرده در صورت لزوم با استفاده از زور آنها را به سر کار برمی‌گرداند.
ساکنان غیرنظامی و نظامی پیونگ یانگ هفتاد و هفتمین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی را با گذاشتن دسته گل در مقابل مجسمه‌های کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل در مجتمع مانسو هیل پایتخت جشن گرفتند. در همان روز، رسانه‌های دولتی گفتند آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور نوعی شبیه‌سازی و تمرین برای حملات هسته‌‌ای تاکتیکی بوده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به صورت مستقیم بر پرتاب موشک‌های بالستیک اخیر کشورش و آنچه تمرین‌های حملات هسته‌ای تاکتیکی خوانده شده، نظارت داشته است.
هشت سال دولت هاشمی، هشت سال دولت خاتمی و هشت سال دولت روحانی فرصت اصلاحی بود که در اختیار امثال حزب کارگزاران سازندگی بود، اما نتیجه چه شد؟ آنچه این روز‌ها وضعیت موجود کشور است، حاصل اصلاحات همین افراد است.
با راه‌اندازی این سامانه و سازوکار عجیب بیمه مرکزی، در مراحل اخذ مجوز کارگزاری برخط فروش بیمه، از تمامی متقاضیان درخواست می‌شود که تعهد دهند تا به صورت الزامی با شرکت آمیتیس همکاری کنند؛ اقدامی تامل برانگیز که سوای اشکالات قانونی و زیرساختی و مشکلاتی که در پی دارد، دورنمایی جز توقف فعالیت‌های استارتاپ‌های بیمه‌ای فعال در این حوزه نخواهد داشت.
عضو هیات عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی از پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه تا پایان فروردین خبر داد و افزود: این پرداخت در صورت وصول از سازمان امور عضو مالیاتی انجام خواهد شد.
بازار سرمایه که در دو روز گذشته با فشار فروش بالایی همراه شده بود، پس از یک روز استراحت امروز کار خود را دوباره از سر خواهد گرفت. کارشناسان بازار سرمایه وضعیت بورس در هفته جاری را تشریح کرده اند.
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تخصیص یارانه نقدی به همه مردم با مبالغ یکسان باید گسترش یابد، گفت: همچنین، پرداخت یارانه نقدی باید ادامه دار باشد؛ نه اینکه فقط برای دو ماه این مبالغ پرداخت شود.
رهبر انقلاب هدف از دیدار با کارگران را قدرشناسی و تشکر از آنان و تأکید بر ارزش نفسِ کار برشمردند و با اشاره به نگاه اسلام به «کارگر» و موضوع «کار» گفتند: برخلاف نگاه استثماریِ نظام سرمایه‌داری و نگاه شعاریِ نظامِ فروپاشیده کمونیستی، نگاه اسلام به کارگر، قدرشناسانه و ارزش‌مدارانه است و بر همین اساس است که پیامبر اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند.
ده روز از سومین ماه سال می‌گذرد، اما همچنان همسان‌سازی حقوق کارگران دولتی و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در وضعیتی بلاتکلیف قرار دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه ۱۸ خرداد، در دیدار دست‌اندرکاران حج امسال، حج را ستون زندگی انسان و دربردارنده پیام‌ها و درس‌های مهمی برای ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان دانستند و بر لزوم تأمین امنیت همه زائران بویژه زائران ایرانی به عنوان مطالبه جدی جمهوری اسلامی از دولت میزبان تأکید کردند.
یک عضو حزب اتحاد ملت ایران گفت: دولت آمد ۵۷ درصد به حقوق کارگران اضافه کرد و در انتهای سال ۱۴۰۰ آنان خوشحال شدند که ۵۷ درصد حقوق‌شان اضافه شده است اما هنوز اردیبهشت نشده می‌گفتند کاش اضافه نمی‌کردید و با این افزایش قیمت‌ها مطلقا به جایی نمی‌رسد. شما نگاه کنید کدام دولتی با خودش اینگونه رفتار می‌کند؟
دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی و فعال سیاسی اصلاح طلب، اظهار کرد: اعتماد عمومی حتی از جانب همان کسانی که به این دولت رای داده اند کاهش یافته است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ