رئیس جمهور گفت: استانداران مسئله تأمین مسکن و کنترل اجاره‌بها را به شکل ویژه دنبال کنند و در تصمیمات خود در این زمینه منتظر دستور یا اجازه از مرکز نباشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بسیاری از ساختمان‌های ناایمن بدون مجوز و پروانه و با کمترین نظارت استاندارد ساخته شده اند. برخی از افراد سودجو بدون توجه به موانع قانونی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و در نتیجه تعداد ساختمان‌های بی کیفیت در سطح شهر کم نیست. در مرحله پس از ساخت، وقتی شهرداری برای تخریب ساختمان‌های ناایمنی که مجوز‌های لازم را ندارند، وارد عمل می‌شود، نه تنها قدرت کافی ندارد، بلکه از حمایت قانونی و قضایی برخوردار نیست. بسیاری از گروه‌هایی که ساخت و ساز بدون مجوز انجام می‌دهند نیز دست به مقابله با قانون می‌زنند و راه‌های دور زدن قانون را یاد گرفته اند.
سخنگوی دولت از افزایش وظایف و اختیارات استانداران با تصویب شورای عالی اداری خبر داد.
سمنان- معاون اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۸۳ درصد معادل ۴۱۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان در بحث خرید تضمینی محصول تولیدی زراعی، پرداخت شده است.
کوثری یادآور شد: برخی فراتر از این را معتقدند و بحث استاندارها را مطرح می کنند، اما به نظر من این موضوع قابل قبول نیست؛ به خاطر اینکه این مسأله از اختیارات وزارت کشور است و این موضوع هم اگر ابلاغ کتبی نمی شد قطعاً بهتر بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد با جمعی از استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم دیدار کرد.
تصویری از نصب یک بنر عجیب و کنایه آمیز در یکی از میادین شهر زنجان خطاب به مسئولان استانی منتشر شده که در شبکه های اجتماعی بحث برانگیز شده است. در تصویری که از این بنر جنجالی منتشر شده، عذرخواهی مردم‌ زنجان از نماینده زنجان در مجلس، استاندار و شهردار بابت آسفالت‌های بی‌کیفیت و آب‌گرفتگی معابر شهر زنجان در بارندگی اخیر سوژه شده!
رئیسی از استانداری‌ها و ادارات مربوطه در استان‌ها خواست که اراضی که بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده و ساخت و ساز در آن‌ها انجام نشده را شناسایی کرده و با ارائه مشوق‌های لازم و همچنین بهره گیری از ساز و کار‌های قانونی که در شورای‌عالی شهرسازی به تصویب رسیده است، این زمین‌ها را به ظرفیت ساخت و ساز‌های مسکن کشوراضافه کنند.
تغییرات مدیریتی در استان‌ها در حالی آغاز شده که یکی از معیارهای ارزیابی، اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت است اما اینکه آیا استانداران نیز مشمول این جابجایی‌ها می‌شوند، پرسشی است که وزیر کشور پاسخ منفی به آن داد.
اهواز- معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: خوزستان در بحث آب کشاورزی مشکل جدی دارد و به همین دلیل وزارت و جهاد کشاورزی استان باید برای بهره‌وری آب فکر اساسی کنند.
حسینی‌پور استاندار مازندران در خصوص ترور امام جمعه سابق زاهدان گفت :طبق اطلاعات تا این لحظه فرد قاتل شناختی از آیت الله سلیمانی نداشتند و بحث انگیزه شخصی منتفی است.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت نظارت بر روند تامین و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم، نظارت بر بازار کالاهای مصرفی مردم را وظیفه اساسی اتحادیه‌های صنفی دانست.
معاون اقتصادی وزیر کشور، گفت: تقویت ارتباطات و مناسبات تجاری با روسیه با هدف گذاری۲۰ میلیارد دلاری موضوعی است که تمامی استانداران در سراسر کشور برای آن برنامه ریزی خواهند داشت.
رئیس‌ جمهوری در نشست مشترک هیات دولت با استانداران کشور گفت: وظیفه وزرا و استانداران است که بر نحوه تعامل با مردم در ادارات، نظارت کنند.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم برخورداری از سلامت نفس و عمل برای مسئولان و مدیران دولت، کارگزاران دولتی و بویژه استانداران را مرزبانان معیشت، سلامت، کسب و کار و زندگی مردم دانست.
وزیر کشور تاکید کرد: همه استانداران با قدرت و اراده جدی در حال پیشبرد مسائل توسعه و عمرانی استان‌های کشور هستند و برنامه‌ای برای تغییر استانداران در دستورکار نیست.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: طبق مصوبه این کمیسیون، استانداران، فرمانداران و شهرداران نمی‌توانند در حوزه انتخابیه محل خدمت برای نمایندگی مجلس اعلام داوطلبی کنند.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: در بحث زیارت باید برنامه ریزی برای زائر را در قالب برنامه های محتوایی شکل دهیم تا ارائه خدمات در مراکز تفریحی برای زائر همراه با معنویت باشد.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: در بحث زیارت باید برنامه ریزی برای زائر را در قالب برنامه های محتوایی شکل دهیم تا ارائه خدمات در مراکز تفریحی برای زائر همراه با معنویت باشد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: تفویض اختیار مناسب به استانداران داده شود تا بتوانند روند ساخت مسکن را خصوصاً در شهرهای کوچک‌تر تسریع کنند.
ایمانیه بیان داشت: با توجه به اینکه در آستانه نوشتن بودجه هستیم و شهریور موقع نوشتن بودجه‌هاست، درخواست ما این است که مسئولان ذیربط با تمام قوا به بحث بودجه ۱۴۰۲ ورود کنند و به شکل جدی به مسائل فرهنگی هم از نظر نرم‌افزاری و هم سخت افزاری توجه شود.
رئیسی در ادامه توجه به تولید را به عنوان یکی دیگر از توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استانداران موظف‌اند با پیگیری‌های مستمر موانع تولید را شناسایی و رفع و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند. گاهی مشکل یک واحد تولیدی تعطیل شده با یک پیگیری ساده رفع و ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال آن فعال می‌شود.
سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست: تنها بحث تلفات یوز مطرح نیست بلکه هر ساله در جاده‌های کشور تعداد زیادی از حیات وحش و گونه‌های مختلف خزندگان و حتی از کوچکترین پستانداران مانند خارپشت‌ها تا بزرگترین گونه‌ها مانند خرس و پلنگ تلفات می‌دهیم و بخش قابل توجهی از ذخایر ژنی ما در جاده‌ها از بین می‌روند.
سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست: تنها بحث تلفات یوز مطرح نیست بلکه هر ساله در جاده‌های کشور تعداد زیادی از حیات وحش و گونه‌های مختلف خزندگان و حتی از کوچکترین پستانداران مانند خارپشت‌ها تا بزرگترین گونه‌ها مانند خرس و پلنگ تلفات می‌دهیم و بخش قابل توجهی از ذخایر ژنی ما در جاده‌ها از بین می‌روند.
بحث سوء مدیریت است، متاسفانه برخی تعهدی به اجرا و اعمال قانون ندارند و وقتی زمانی اتفاقی می افتد، همه همدردی می‌کنند. در همه جای دنیا با خیلی کمتر از این میزان بارش، سیل می‌آید، اما مدیریت کرده و با این کار، خسارات جانی و مادی را کنترل می‌کنند؛ اما ما درباره جان عزیزانمان با مساله روبه رو می‌شویم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ