رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از بخشنامه وزیر کشور به استانداران برای اتخاذ تدابیری در زمینه کاهش تلفات در محورهای درون و برون شهری خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قالیباف با بیان اینکه مدیریت در مجلس کار سختی بوده و مشابه هیچ کجای دیگر نیست، گفت: من نیز به عنوان نماینده یک رأی دارم و در مجلس نماینده‌ای از دیگری نماینده‌تر نیست. من صرفاً سخنگوی سایر نمایندگان هستم و قدمی از آیین نامه عبور نمی‌کنم.
قالیباف رئیس مجلس با بیان اینکه وزیر کشور قبل از ماجرای بخشنامه می‌خواست معاونش را عوض کند گفت: آن بخشنامه می‌گفت زمان مسئولیت نماینده به‌جای ۴ سال شده ۳ سال.
کوچکی نژاد بیان کرد: همه دولت‌ها از نمایندگان می‌خواستند موازین انتخابات را رعایت کنند که نمایندگان همکاری لازم را داشتند، اما این بار بخشنامه تند معاون سیاسی وزارت کشور شرایط را بهم ریخت.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آیین نامه‌ای دلخوش اباتری اظهار کرد: روز جمعه با احمد وحیدی وزیر کشور صحبت کردم اینکه این بخشنامه و ابلاغیه خلاف قانون بود را پذیرفتیم و لذا بند‌های ۲، ۴، ۶ و ۷ این بخشنامه حذف شد.
رئیس مجلس گفت: در صحبتی که روز جمعه با وزیر کشور تاکید کردم که فرصت رو به اتمام است و قول داد تا سریع‌تر تصمیم‌گیری کند.
وزیر کشور در خصوص حواشی ایجاد شده در پی بخشنامه معاون سیاسی خود گفت: این مساله جزو موضوعات در دست رسیدگی ما است، امیدواریم با دوستان به یک تفاهم مناسبی برسیم و این کار را مدیریت کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی با درخواست سرپرست سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر لغو ابطال بخشنامه منع اعزام ناظرین بهداشتی به کشورهای مبدا صادرکننده انواع گوشت به ایران موافقت کرد.
به نظر می‌رسید این بخشنامه هرچند توسط معاون سیاسی وزارت کشور ابلاغ شده، اما ایده‌هایی پشت آن است تا مجلس را از هر گروه و جریان منتقد دولت پاکسازی کرده و یکسره دراختیار جبهه پایداری قرار دهد.
علی رغم آنکه وزیر کشور برای نشان دادن حسن نیت خود در همراهی با نمایندگان مجلس، بند جنجالی بخشنامه اخیر وزرات کشور را لغو کرد، اما برخی از نمایندگان از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند.
وزیر کشور گفت: به جهت رفع سوتفاهم، موارد مورد اعتراض نمایندگان مجلس درباره بخشنامه صادر شده را لغو کردیم.
وزیر کشور درحاشیه نشست هیئت دولت گفت: در حال تعامل با مجلس برای حل سوتفاهم پیش آمده هستیم
وزیر کشور گفت: به جهت رفع سوتفاهم، موارد مورد اعتراض نمایندگان مجلس درباره بخشنامه صادر شده را لغو کردیم.
روز گذشته وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، بندهای جنجالی بخشنامه رئیس ستاد انتخابات کشور را که موجب گلایه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده بود را ملغی‌اثر اعلام کرد اما این اقدام هم موجب جلب رضایت نمایندگان نشد و امروز وزیر کشور برای ادای توضیحاتی در جلسه غیرعلنی مجلس حضور یافت.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وزیر کشور اعلام کرد بخشنامه معاونت سیاسی وزارت کشور بدون هماهنگی با وی بوده و قول داد معاون سیاسی خود را تغییر دهد.
قرار بود جلسه مجلس از ساعت ۱۱ برای بررسی بخشنامه اخیر وزارت کشور برای اعمال محدودیت نمایندگان به صورت غیر علنی برگزار شود منتها به دلیل طولانی شدن رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون انتخابات، این نشست با دقایقی تاخیر برگزار شد.
در جریان نشست علنی امروز مجلس، احمد وحیدی، وزیر کشور، که برای بررسی بخشنامه اخیر معاونت سیاسی این وزارتخانه به مجلس آمده بود، در بدو ورود مورد انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس قرار گرفت.
دقایقی پیش، وزیر کشور در مجلس حاضر شد تا درباره بخشنامه اخیر وزارت کشور علیه نمایندگان مجلس بحث و تبادل‌نظر شود.
نمایندگان در واکنش به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان در سال منتج به انتخابات مجلس؛ خواستاربرکناری رییس ستاد انتخابات کشور شدند. همچنین استیضاح وزیر کشور را با بیش از ۲۰۰ امضا کلید زدند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ نماینده برگه استیضاح وحیدی را امضا کرده اند. هرچند برخی نمایندگان معتقدند بعید است یک چنین استیضاحی در مجلس عملی شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی موضوع بخشنامه اخیر وزارت کشور برای اعمال محدودیت همکاری با نمایندگان خبر داد.
وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور، بندهای جنجالی بخشنامه رئیس ستاد انتخابات کشور را که موجب سوءبرداشت‌ و سوءتفاهم برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده، ملغی‌اثر اعلام کرد اما شاید برای بسیاری این سؤال پیش آمده باشد که چه چیزی در این بخشنامه بوده و کدام بندهای آن اصلاح شده‌اند.
بخشنامه وزارت کشور در مورد عدم همراهی بخشداری ها و فرمانداری ها با نمایندگان در سال منتج به انتخابات باعث واکنش شدید نمایندگان مجلس شد. گزارش حاضر نظر نمایندگان را در این باره جویا شده است.
بر اساس اسنادی که به دست تابناک رسیده به نظر می رسد که احمد وحیدی وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور با تاکید بر ضرورت تداوم تعامل سازنده با نمایندگان مجلس، بخشنامه جنجالی معاون خود را ملغی کرد.
بر اساس اسنادی که به دست تابناک رسیده به نظر می رسد که احمد وحیدی وزیر کشور در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور با تاکید بر ضرورت تداوم تعامل سازنده با نمایندگان مجلس، بخشنامه جنجالی معاون خود را ملغی کرد.
با پیگیری‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی و همراهی سازمان امور مالیاتی، بخشنامه معافیت مالیاتی گواهی سپرده کالایی براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ