گردشگری مذهبی و زیارتی بخش قابل توجهی از سفرهای افراد را شامل می‌شود که البته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون گردشگری کشور گفت: در حال حاضر ۴۰ میز تخصصی در حوزه گردشگری داریم و میز گردشگری هنر می‌تواند حلقه اتصال گردشگری و صنایع‌دستی باشد.
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه شکل امروزی سفرها چیزی جز خستگی برای مسافر ایرانی در پی ندارد گفت:ما از گردشگری نه تنها به خوبی استفاده نمی‌کنیم بلکه از آن بد استفاده می‌کنیم.
نسبت مطالبات غیرجاری بانک گردشگری که در اسفند 1400 برابر با 7.6 درصد بود، بر اساس اطلاعات کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در پایان اسفند سال 1401 به 3.9 درصد رسید که نشان دهنده کاهش 3.6 درصدی است.
وزیر میراث فرهنگی گفت: گردشگری سلامت ایران در جهان جایگاه برجسته ای دارد و ما حتی در میان برخی از کشورها جزو اولین‌ها هستیم.
اصفهان یکی از زیباترین شهر‌های ایران است که به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی به جا مانده از دوران‌های گوناگون به‌ویژه عصر صفوی، نه تنها برای ایرانیان، بلکه گردشگران خارجی نیز جذابیت دارد.
اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است که به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی به جا مانده از دوران‌های گوناگون به‌ویژه عصر صفوی، نه تنها برای ایرانیان، بلکه گردشگران خارجی نیز جذابیت دارد.
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به لزوم روایتگری صحیح از فرهنگ ملی و دینی گفت: خط قرمزی برای گردشگری نداریم.
معاون گردشگری کشور و رئیس کمیته گردشگری جمهوری تاتارستان در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های گردشگری به گفتگو پرداختند.
اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برنامه‌ریزی همه‌جانبه تمامی نهادهای دولتی اصفهان برای توسعه گردشگری میان کشور چین و شهر تاریخی اصفهان خبر داد.
مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران ـ بافق گفت: تا امروز بیش از ۸۵۰۰نفر از مسافران نوروزی از پیت معدنی چغارت بازدید کرده اند.
بَستَک از شهر‌های استان هرمزگان است که در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. این شهر جاذبه‏‌های گردشگری فراوانی دارد. در شمال غربی استان هرمزگان، بَستک یکی از زیباترین شهر‌های جنوب ایران قرار دارد. بستک در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد که از شمال و غرب به استان فارس و از شرق و جنوب به استان هرمزگان متصل است. این شهر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیبایی برای گردش نوروزی دارد:
معرفی نوروز توسط شرکت دیزنی، بسته شدن مراکز گردشگری و وعده های متولیان برای پیگیری آنها و قول عدم افزایش نرخ در نوروز ۱۴۰۲ از جمله خبرهای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.
معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تسهیلات گردشگری دریایی به دلیل میان حوزه ای بودن داده نمی شود که نابودی این صنعت را به مرور همراه خواهد داشت.
نوشهر- آوازه گردشگری نوشهر از دور خوش است و این صنعت پرجاذبه به دلیل ضعف مدیریتی، بی برنامگی و گرفتارشدن در روزمرگی ها از همه جا رانده و در زمستان سوزان، قندیل بسته است.
وزیر کشور بیان داشت:گردشگری بزرگترین رسانه برای کشور است و باید این موضوع را تقویت کرد.
وزیر میراث‌فرهنگی ایران‌هراسی را یکی از شیوه‌های دشمن برای مقابله با ظرفیت‌های گردشگری ایران بیان داشت و گفت: گردشگری حلال مزیت کشورهای اسلامی است.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری گفت: قرار است با کمک ناوگان تاکسیرانی پایتخت، تعدادی تاکسی با رانندگان آموزش دیده و مسلط به زبان خارجی و آشنا با اماکن دیدنی، گردشگران را جابه جا کنند.
بندرعباس- وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اهمیت گردشگری ورزشی گفت: گردشگری ورزشی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های گردشگری است که ایران حرف های زیادی برای گفتن دارد.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: اتفاقات اخیر به گردشگری داخلی ضرری نرسانده اما گردشگری ورودی ۹۰ درصد آسیب دید.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: اتفاقات اخیر به گردشگری داخلی ضرری نرسانده اما گردشگری ورودی 90 درصد آسیب دید.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: اتفاقات اخیر به گردشگری داخلی ضرری نرسانده اما گردشگری ورودی ۵۰ درصد آسیب دید.
نمایشگاه «سفرنامه موسیقایی برادران امیدوار» شامل تصاویر، سازها و صداهایی از ۷ دهه قبل، همزمان با هفته گردشگری در موزه برادران امیدوار افتتاح شد.
گرگان- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: گردشگری گلستان از فقدان آموزش و نظارت رنج می‌برد که باید با تعامل و هم‌افزایی جوامع گردشگری این دو ضعف را جبران کنیم.
یک کارشناس اقتصادی با اشاربه اینکه در اقتصاد گردشگری فقط به موضوع هوایی و درمانی رسیدیم که در این مقوله هم در دنیا جایگاهی نداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ