معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تسهیلات گردشگری دریایی به دلیل میان حوزه ای بودن داده نمی شود که نابودی این صنعت را به مرور همراه خواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گردشگری مذهبی و زیارتی بخش قابل توجهی از سفرهای افراد را شامل می‌شود که البته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وجود ۳۰۰ کیلومتر پهنه آبی و نوار ساحلی در گیلان نه تنها به عنوان یک ظرفیت تجاری دریایی با همسایگان مرزی حاشیه خزر و اوراسیا محسوب می شود بلکه یک فرصت استثنایی در بخش گردشگری دریاپایه است.
وزیر میراث فرهنگی گفت: گردشگری سلامت ایران در جهان جایگاه برجسته ای دارد و ما حتی در میان برخی از کشورها جزو اولین‌ها هستیم.
معاون دفتر سرمایه‌گذاری گردشگری گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه تصمیم‌گیری‌ برایاستفاده از اسکله‌های موجود به شورایی با ریاست استانداران ساحلی سپرده شده است.
چابهار-گردشگری دریایی به دلیل نیاز به زیرساخت‌های ویژه و تا حدودی ناشناخته بودن آن برای مردم و مسئولان، مورد غفلت بسیار بوده،اما مسئولان اعلام کرده اند این بخش در سواحل مکران رونق می گیرد .
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:طرح سفرها و گردشگری دریایی از ابتدای تابستان شروع شده است و تا پایان تعطیلات اجرا می‌شود.
در پی آتش‌سوزی گسترده یک کشتی گردشگری در دریای سرخ، عملیات نجات ۲۴ مسافر این کشتی با موفقیت انجام شد و امدادگران در جستجوی ۳ گردشگر مفقودشده این حادثه هستند.
انزلی- دبیرفدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی با بیان اینکه گیلان به قطب ورزش‌های دریایی و ساحلی کشور تبدیل می‌شود، گفت: برگزاری این بازی‌های در گیلان منجر به تقویت اشتغال گردشگری می شود.
انزلی- دبیرفدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی با بیان اینکه گیلان به قطب ورزش‌های دریایی و ساحلی کشور تبدیل می‌شود، گفت: برگزاری این بازی‌های در گیلان منجر به تقویت اشتغال گردشگری می شود.
روابط عمومی سازمان بنادر اعلام کرد مطلبی که با عنوان " گردشگری دریایی در حال نابودی است" در سرویس راه و مسکن منتشر شده است کذب بوده و معاون برنامه ریزی این سازمان چنین مصاحبه ای نداشته است.
معاون گردشگری کشور و رئیس کمیته گردشگری جمهوری تاتارستان در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های گردشگری به گفتگو پرداختند.
چابهار- رئیس جمهور با اشاره به اینکه مکران، دریای سرمایه‌گذاری است، گفت: اقتصاد دریا و گردشگری مکران مورد توجه است.
در بیان جزییات این توقیف آمده که این لنج باتوجه به اینکه مجوز آن فقط صیادی بود بصورت غیرقانونی تعدادی گردشگر را بصورت مختلط و با پوشش نامناسب و زننده جهت تفریح دریایی سوار کرده بود که تعدادی از خانم‌ها بدون پوشش مناسب در حال شنا و... بودند که توقیف شد.
شادگان- رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت بسیار خوب گردشگری دریایی خوزستان به‌ویژه در تالاب شادگان، به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه این تالاب فرصت یک ماهه داد.
اهواز - نوروز امسال برای خوزستان خاطره‌انگیزتر از همیشه شد و رونق گشت و گذار در این استان بعد از سال‌های سخت کرونایی، نوید روزهای خوش گردشگری را می‌دهد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باتوجه به استقبال نوروزی از مجموعه‌های بندری، این سازمان در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری از توسعه زیرساخت‌های گردشگری  حمایت خواهد کرد.
سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  اعلام کرد: تا پایان دومین روز از فروردین سال جاری ۱ میلیون و ۸۲ هزار و ۲۱۴ سفر دریایی و ۶۳۴ هزار و ۱۰۲ هزار گردشگری دریایی، صورت گرفته است.
یکی از مقامات فعال در یک پروژه گردشگری دریای سرخ، از مجوزهای جدید مقامات عربستان سعودی برای جذب گردشگران خارجی خبر داد.
لنگرود- استاندار گیلان از تشکیل کارگروه ویژه بخش گردشگری دریا در این استان خبر داد و گفت: در این کارگروه موانع، چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری دریا در استان گیلان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مرتضی سالاری از آمادگی بنادرغرب استان برای ایجاد پایانه‌های ترانزیتی خودرو،گردشگری دریایی و ترمینال‌های مکانیزه مواد معدنی و واگذاری بنادر کوچک در قالب قرارداد BOT توسط سرمایه‌گذاران خبر داد
روز‌های پایانی هفته گذشته، مهدی فرمهینی‌فراهانی؛ سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: «با وجود اقداماتی که برای انتقال تماشاگران ایرانی در ایام بازی‌های جام‌جهانی انجام شده بود، قطر در واپسین روز‌های نزدیک به شروع بازی‌ها اعلام کرد نمی‌تواند امکان انتقال زمینی مسافر را از سایر بنادر این کشور به دوحه فراهم کند و به همین خاطر نتوانستیم در این ایام کشتی‌ها را برای انتقال تماشاگران فراهم کنیم.»
ضرغامی حالا گفته که «این کشتی برای خدمت دادن به گردشگران آماده شده است، اما دولت قطر به دلایل مشکلات داخلی خودش امکان پهلو گرفتن کشتی و شناور‌های ایرانی را ندارد و مسؤولان قطری از به وجود آمدن این شرایط و اینکه نمی‌توانند گردشگر دریایی جذب کنند، عذرخواهی کردند.»
سید حسن نصرالله در سخنانی در مراسم کلنگ‌زنی مرکز گردشگری و جهادی «جنتا» گفت که بحث ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی ربطی به توافق هسته ای ایران ندارد.
یک کارشناس اقتصادی با اشاربه اینکه در اقتصاد گردشگری فقط به موضوع هوایی و درمانی رسیدیم که در این مقوله هم در دنیا جایگاهی نداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ