وزیر میراث فرهنگی گفت: گردشگری سلامت ایران در جهان جایگاه برجسته ای دارد و ما حتی در میان برخی از کشورها جزو اولین‌ها هستیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرکز پژوهش های مجلس با اخذ نظرات نخبگان و صاحبنظران حوزه گردشگری سلامت و تهیه بیانیه سیاستی در این خصوص، بر لزوم تقدم نگاه فرهنگی به اقتصادی سازی گردشگری سلامت، تاکید کرد.
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه در ایران هنوز متولی گردشگری سلامت و پزشکی نداریم، گفت: افرادی که برای درمان به ایران می آیند بیمار بین المللی‌اند و گردشگر سلامت نیستند.
معاون گردشگری گفت: از واحدهای گردشگری سلامت باید حمایت شود تا با تسهیل روند اقدامات فعالان این حوزه، زمینه فعالیت مراکز غیررسمی برچیده شود.
جلسه هماهنگی دیپلماسی و گردشگری سلامت به میزبانی وزارت امور خارجه با حضور وزرای بهداشت، میراث فرهنگی و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد.
جایزه مراکز برتر در ارائه خدمات گردشگری سلامت برای بیماران خارجی به پژوهشگاه رویان اختصاص یافت.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در "انتقاد به احکامی که برای برخی هنرمندان کشور صادر شده است" توئیتی منتشر کرد و نوشت: «اعلام عمومی مجازات کار در غسالخانه و یا ارائه‌ گواهی سلامت روانی برای متخلفان حجاب ، به جای اینکه مشکل حجاب و عفاف را حل کند، باعث ایجاد چالش‌های مهم‌تر و بیشتری خواهد شد.»
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگر ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی را به گردشگری سلامت اختصاص دهیم دست یافتن به هدف ۵ تا ۱۰ میلیارد دلاری غیرممکن نخواهد بود.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگر ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی را به گردشگری سلامت اختصاص دهیم دست یافتن به هدف ۵ تا ۱۰ میلیارد دلاری غیرممکن نخواهد بود.
وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه تعداد محدود دلالان جامعه سلامت گردشگری سلامت را تخریب می‌کنند، گفت: دفاتر خدمات مسافرتی باید در حوزه گردشگری سلامت مسئولیت مستقیم بگیرند.
رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از وزارت بهداشت خواست تا در این وزارتخانه معاونت گردشگری سلامت ایجاد شود.
پز الکی مسئولان با ورود گردشگر سلامت از ۱۶۴ کشور جهانی!
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که ایران در سال ۱۴۰۱ از ۱۶۴ ملیت گوناگون و بنابراین از پنج قاره جهان گردشگر سلامت داشته است، یاد آور شد: البته تعداد گردشگران سلامت از برخی ملیت‌ها چند صدهزار نفر و شمار گردشگران سلامت برخی کشور‌ها نیز به ویژه از قاره‌ها و مناطق دوردست محدود بوده است.
رئیس‌جمهور گفت: وضعیت گردشگری سلامت در کشور به حدی رسیده که کشور‌های منطقه و حتی کشور‌های آسیای مرکزی، ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند. مراجعین درمانی، هم از نظر تخصص و هم از نظر هزینه، ایران را به دیگر نقاط دنیا ترجیح می‌دهند.
رئیس جمهور دوم خرداد سال گذشته در صدر هیأتی عالی‌رتبه و به دعوت پادشاه عمان و با هدف ارتقای روابط در حوزه‌های تجارت، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت عمان سفر کرد.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از افزایش ۱۷ درصدی بودجه حوزه گردشگری سلامت مناطق آزاد خبر داد.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توصیه ما این است که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید همیشه سلامت لازم در مراکز اقامتی وجود داشته باشد.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توصیه ما این است که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید همیشه سلامت لازم در مراکز اقامتی وجود داشته باشد.
معاون گردشگری کشور گفت: از نخستین ساعاتی که مشکلاتی برای برخی از مراکز گردشگری رخ داد با حفظ ارزش‌ها و تضمین سلامت اجتماعی پیگیر رفع آن شده‌ایم.
اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پیش‌بینی برپایی ۱۵ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده‌های استان اصفهان خبر داد.
معاون گردشگری، توجه ویژه به تندرستی در حوزه گردشگری سلامت را یکی از ابزارهای مهم در راستای اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: به غربال پروژه‌های گردشگری سلامت نیاز داریم.
نمایندگان تشکل‌های گردشگری مسائلی از جمله گردشگری سلامت، توجه به امنیت گردشگران خارجی در اتفاقات اخیر و طرح توسعه برق را با نمایندگان مجلس در میان گذاشتند.
معاون گردشگری کشور گفت: پیش نویس گردشگری سلامت آماده شده و آن را با حضور کارشناسان بررسی می‌کنیم.‌
تفاهم‌نامه‌ای با محوریت «گردشگری سلامت» میان رؤسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد امضا شد.
بیشتر گردشگران از مرز باشماق در کردستان به قصد زیارت، تفریح و درمان وارد کشور می‌شوند. ارزان بودن خدمات پزشکی در ایران نسبت به کشور‌های همسایه باعث شده تا ایران، انتخاب اول عراقی‌ها برای استفاده از خدمات درمانی و سلامت باشد؛ گردشگری سلامت یا توریسم‌درمانی نه‌ تنها می‌تواند برای کشور با ارزآوری همراه باشد، بلکه راهی برای اشتغال‌زایی و رونق گردشگری برای مردم کردستان نیز هست؛ موضوعی که در کردستان به‌دست دلالان سلامت می‌چرخد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ