منابع خبری از تشدید درگیری میان ارتش اتیوپی و شورشیان موسوم به جبهه آزادی بخش تیگرای خبر می دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب پس از شکست پروژه‌های آشوب طلبانه که از سال گذشته آغاز شد و طرح‌های تجزیه طلبانه شان با مخالفت سایر گروه‌های معاند روبرو شد، دچار اختلاف درونی شدید شدند؛ اختلافاتی که به عملیات حذف فیزیکی مخالفین انجامید و جدیدترینش درگیری روز ۳۱ خرداد میان دو شاخه از گروهک تروریستی کومله کردستان بود که منجر به هلاکت دو عضو این گروهک و تشدید اختلافات میان آن‌ها بود.
تشدید درگیری ها در اردوگاه جنین موجب شده است تا صهیونیست‌ها تک تیراندازان خود را بر فراز پشت بام خانه‌های فلسطینیان در این اردوگاه مستقر سازند.
منابع خبری از تشدید درگیری میان نیروهای ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو خبر دادند.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اوکراین برای ضد حمله علیه روسیه آمادگی دارد.
با وجود اینکه قرار است امروز شنبه گفتگوهایی میان دو طرف درگیر در سودان به میزبانی عربستان برگزار شود، منابع خبری از تشدید درگیری‌ها در خارطوم خبر می‌دهند.
منابع خبری از تشدید درگیری میان نیروهای البرهان و نیروهای حمیدتی در خارطوم و ام درمان و اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان خبر دادند.
یک منبع آگاه نظامی در ارتش سودان، به الجزیره اعلام کرد که ارتش کنترل مقر‌های نیرو‌های پشتیبانی سریع را در طیبه و سوبا در جنوب خارطوم و نیز مقر ریاست این نیرو‌ها واقع در نزدیکی فرماندهی کل ارتش را به دست گرفته است و آن‌ها را از منطقه «الریاض» در شرق پایتخت عقب رانده است.
تصمیم چین برای درگیر کردن خود در پرونده اختلاف میان عربستان و ایران به وضوح نشان می‌دهد که بازیگر دیگری نیز در این صحنه وجود دارد که باید روی او حساب کرد. کورتز در این باره به نیویورک‌تایمز می‌گوید: «من فکر می‌کنم این مسائل نشان‌دهنده چرخش شرکای ایالات‌متحده به سمت روابط رو به رشد با چین است. آیا این یک تهدید مستقیم برای ایالات‌متحده است؟ این پرسش قابل بحث است، اما آنچه مشخص است این است که نظم منطقه‌ای در حال تغییر است.»
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امروز نشستی را درباره تشدید تنش ها و درگیری ها در اراضی اشغالی به ویژه قدس و کرانه باختری برگزار خواهد کرد.
روسیه کشورهای بالتیک را به انجام اقدامات تحریک آمیز برای تشدید درگیری ها متهم کرد.
رئیس ائتلاف فتح عراق، حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین را محکوم و تأکید کرد که اقدامات مقاومتی فلسطینی های شجاع، حق طبیعی مردمی است که حقوقشان پایمال شده است.
منابع فلسطینی گزارش دادند پس از بیانیه گروه مقاومتی عرین الاسود در زمینه گسترش دایره درگیری ها با نظامیان صهیونیست، عملیات های مقاومتی علیه اشغالگران در کرانه باختری افزایش پیدا کرده است.
سرکرده گروهک تروریستی احرار الشام به خاطر اختلافات درون گروهی برکنار و سرکرده جدید برای این گروهک انتخاب شد.
از آنجایی که جنگ روسیه و اوکراین به دنبال بمباران یک پل حیاتی در کریمه و حملات تلافی جویانه روسیه علیه شهر‌های سراسر اوکراین تشدیدشده، ممکن است درگیری به همسایگان‌شان کشیده شود.
وزیر خارجه مجارستان می‌گوید که جامعه بین‌الملل حالا باید تمرکز خود را روی این موضوع معطوف کند که تشدید تنش بین مسکو و ناتو، به درگیری مستقیم نظامی منجر نشود.
تنش مرزی بین این دو جمهوری شوروی سابق معمولا هرچند وقت یکبار تشدید می شود اما خیلی زود هم فروکش می کند. روسیه در هر دو کشور پایگاه نظامی دارد و این هفته خواستار خویشتنداری طرفین و گفت‌وگو برای حل اختلافات شد.
منابع خبری از تشدید درگیری میان ارتش اتیوپی و شورشیان موسوم به جبهه آزادی بخش تیگرای خبر می دهند.
الکاظمی هشدار داد که اگر آشوب، درگیری، اختلاف و نزاع ادامه یابد و عاملان آن به صدای عقل گوش ندهند، گام اخلاقی و میهن پرستانه خود را با استعفا از نخست وزیری برمی دارد.
منابع عراقی صبح امروز از ورود خودروهای حامل سلاح‌ نیمه سنگین از نوع تیربار متعلق به سرایا السلام به اطراف منطقه سبز بغداد خبر داده و شدت درگیری ها در این منطقه را در حال افزایش گزارش کردند.
یک منبع آمریکایی گفته است که دولت بایدن از چند طریق به ایران پیام داده که به‌دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
سازمان ملل متحد از تشدید درگیری ها در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد و از همه طرف ها خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از غیر نظامیان شد.
«از سال 2019، چین اصلی ترین رقیبِ ایالات متحده آمریکا در توسعه و گسترش طرح های فضایی با محوریت کُره ماه بوده است. در سال 2022، روند تقابل ها میان دو کشور به شدت اوج گرفته است. مساله ای که مخصوصا در بحبوحه جنگ اوکراین و تشدید تقابلات میان چین و روسیه با کشورهای غربی، شدید تر نیز شده است. در این رابطه شاهدیم که هم چین و هم آمریکا مواضع سخت و تهاجمی را علیه یکدیگر و نیاتشان در مورد فضا و در کنترل گرفتن کُره ماه مطرح می سازند. با این همه، اغلب کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که روند تقابل چین و آمریکا در این حوزه، به درگیری نظامی مستقیم ختم نخواهد شد».
در این درگیری‌ها نیرو‌های طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است. برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند، در این درگیری، یک تن از طالبان کشته و یک تن دیگر زخمی شده است که منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تایید نکرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ