منابع خبری از تشدید درگیری میان نیروهای البرهان و نیروهای حمیدتی در خارطوم و ام درمان و اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانمارک به دلیل نگرانی‌های امنیتی پس از سوزاندن قرآن، کنترل مرزی خود را تشدید کرد.
تشدید درگیری ها در اردوگاه جنین موجب شده است تا صهیونیست‌ها تک تیراندازان خود را بر فراز پشت بام خانه‌های فلسطینیان در این اردوگاه مستقر سازند.
با توافق طرف‌های درگیر در سودان، آتش بس جاری در این کشور به مدت سه روز دیگر تمدید شد.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اوکراین برای ضد حمله علیه روسیه آمادگی دارد.
منابع محلی سودان اعلام کردند که در پی ناکامی در تمدید آتش بس، بر اثر تبادل شدید آتش بین طرف‌های درگیر در جنوب خارطوم، ۱۷ نفر کشته و دست‌کم ۱۰۶ نفر زخمی شدند.
آمریکا و عربستان سعودی از موافقت طرف‌های درگیر در سودان با تمدید پنج روزه آتش بس خبر دادند.
منابع سودانی از تشدید درگیری در سودان و سرنگونی یک جنگنده ارتش این کشور به دست نیروهای پشتیبانی سریع خبر دادند.
با وجود اینکه قرار است امروز شنبه گفتگوهایی میان دو طرف درگیر در سودان به میزبانی عربستان برگزار شود، منابع خبری از تشدید درگیری‌ها در خارطوم خبر می‌دهند.
دولت آمریکا خواهان پایبندی طرفین درگیری در سودان به آتش‌بس شد.
ناآرامی‌ها و درگیری‌های خیابانی در سودان از دیروز بار دیگر تشدید شده و تاکنون ۵۰ نفر کشته و ۶۰۰ تن دیگر برجای گذاشته است؛ اما سوال اصلی این است نیروهای آغازکننده این درگیری چه کسانی هستند؟
یک منبع آگاه نظامی در ارتش سودان، به الجزیره اعلام کرد که ارتش کنترل مقر‌های نیرو‌های پشتیبانی سریع را در طیبه و سوبا در جنوب خارطوم و نیز مقر ریاست این نیرو‌ها واقع در نزدیکی فرماندهی کل ارتش را به دست گرفته است و آن‌ها را از منطقه «الریاض» در شرق پایتخت عقب رانده است.
کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امروز نشستی را درباره تشدید تنش ها و درگیری ها در اراضی اشغالی به ویژه قدس و کرانه باختری برگزار خواهد کرد.
روسیه کشورهای بالتیک را به انجام اقدامات تحریک آمیز برای تشدید درگیری ها متهم کرد.
رئیس ائتلاف فتح عراق، حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین را محکوم و تأکید کرد که اقدامات مقاومتی فلسطینی های شجاع، حق طبیعی مردمی است که حقوقشان پایمال شده است.
منابع فلسطینی گزارش دادند پس از بیانیه گروه مقاومتی عرین الاسود در زمینه گسترش دایره درگیری ها با نظامیان صهیونیست، عملیات های مقاومتی علیه اشغالگران در کرانه باختری افزایش پیدا کرده است.
سرکرده گروهک تروریستی احرار الشام به خاطر اختلافات درون گروهی برکنار و سرکرده جدید برای این گروهک انتخاب شد.
از آنجایی که جنگ روسیه و اوکراین به دنبال بمباران یک پل حیاتی در کریمه و حملات تلافی جویانه روسیه علیه شهر‌های سراسر اوکراین تشدیدشده، ممکن است درگیری به همسایگان‌شان کشیده شود.
وزیر خارجه مجارستان می‌گوید که جامعه بین‌الملل حالا باید تمرکز خود را روی این موضوع معطوف کند که تشدید تنش بین مسکو و ناتو، به درگیری مستقیم نظامی منجر نشود.
تنش مرزی بین این دو جمهوری شوروی سابق معمولا هرچند وقت یکبار تشدید می شود اما خیلی زود هم فروکش می کند. روسیه در هر دو کشور پایگاه نظامی دارد و این هفته خواستار خویشتنداری طرفین و گفت‌وگو برای حل اختلافات شد.
منابع عراقی صبح امروز از ورود خودروهای حامل سلاح‌ نیمه سنگین از نوع تیربار متعلق به سرایا السلام به اطراف منطقه سبز بغداد خبر داده و شدت درگیری ها در این منطقه را در حال افزایش گزارش کردند.
یک منبع آمریکایی گفته است که دولت بایدن از چند طریق به ایران پیام داده که به‌دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست.
منابع خبری از تشدید درگیری میان ارتش اتیوپی و شورشیان موسوم به جبهه آزادی بخش تیگرای خبر می دهند.
سازمان ملل متحد از تشدید درگیری ها در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد و از همه طرف ها خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از غیر نظامیان شد.
در این درگیری‌ها نیرو‌های طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است. برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند، در این درگیری، یک تن از طالبان کشته و یک تن دیگر زخمی شده است که منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تایید نکرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ