محققان فنلاندی یک دستگاه بولومتر نانو ابداع کرده اند که می تواند قدرت دقیق اشعه مایکروویو را تا سطح فمتو وات در دماهای بسیار پایین اندازه گیری کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان راه فرارهایی یافته اند تا چت بات های هوش مصنوعی را وادار کنند با دور زدن اقدامات محافظتی محتوای مخرب تولید کنند.
پس از آنکه محققان توانستند  به طور موفقیت آمیز آسیب های عصبی در یک مدل حیوانی را بازسازی کنند، درمان سلول بنیادی جدید برای بیماری پارکینسون یک گام به مرحله کارآزمایی بالینی نزدیک شد.
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نمونه اولیه یک ربات تست دارو را ابداع کرده اند که قرار است آن را نخستین بار در فستیوال موسیقی در ایالت کلمبیا کانادا آزمایش کنند.
محققان با کمک سلول های مغز موش و انسان در آزمایش تراشه ای زیستی ساخته اند که می تواند در ربات ها، خودروهای خودران و پهپادها به کار رود.
محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی یک وصله بی سیم برای رصد عرق بدن و تشخیص نوعی پروتئین نشانگر التهاب ساخته اند که برای نظارت بر بیماران مبتلا به انسداد ریه و نارسایی قلبی کارآمد است.
محققان شکل جدیدی از سیلیکون با ویژگی های جدید کشف کرده اند که کاربردهای مهمی در رایانه های کوانتومی و دستگاه هایی دارند که طبق حرکت الکترون ها کار می کنند.
محققان از فناوری جدید مبتنی بر متااپتیک هیبریدی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند بدون دوربین های معمول عکس های با کیفیت ثبت کند.
نخستین مانکن جهان که راه می رود، گرما تولید می کند، می لرزد و مانند انسان نفس می کشد  به محققان کمک می کند مقاومت بدن در برابر موج های گرما را بررسی کنند.
یک دانش آموز کلاس دوازدهم در کانادا به نام آریان هارشیت فناوری ابداع کرده که با کمک نور بین بافت های سرطانی و سالم تمایز ایجاد می کند.
گروهی از محققان دانشگاه جورج واشنگتن یک کپسول قابل هضم  با قابلیت ثبت ویدئو ابداع کرده اند که با کمک نیروی مغناطیس کنترل می شود و می تواند شیوه اندوسکوپی را تغییر دهد.
پژوهشگر ایرانی حسگر ردیابی گاز آمونیاکی ابداع کرده که پتانسیل بالایی برای تولید دستگاه ارزان قیمت تشخیص پزشکی و تعیین کیفیت و ایمنی موادغذایی دارد.
گروهی از محققان روشی برای تولید ارزان قیمت شبیه سازهای سر آکوستیک ابداع کرده اند. آنها می توانند شیوه ورود و فراوری صوت را به خصوص در محیط های پرسروصدا مانند مهمانی اندازه گیری کنند.
محققان دانشگاه جورجیا ماده ای ابداع کرده اند که می تواند عفونت های ناشی از دستگاه های پزشکی ایمپلنت شده در بدن را کاهش دهد و به پاکسازی فجایع محیط زیستی مانند نشتی نفت کمک کند.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی یک دستگاه خوانش داده های الکتروشیمیایی ابداع کرده اند که داده های عملیات حسگرهای زیستی الکتروشیمیایی را روی موبایل نمایش می دهد.
یک شرکت دستگاهی ابداع کرده که با لمس سرانگشت فرد فشار خون فرد را می سنجد و نتیجه را روی نمایشگر و همچنین اپ موبایل نمایش می دهد.
این دستگاه که به اندازه یک درگاه OTG یا یک فلش مموری کوچک است، می‌تواند به اکثر گوشی‌های هوشمند وصل شود و یک کابل لایتنینگ برای گوشی‌های آیفون و یک کابل USB-C برای گوشی‌های اندروید در جعبه آن وجود دارد و وزن آن تنها سه گرم است.
محققان الگوریتمی ابداع کرده اند که موسیقی مونوفونیک را به یک محرک ملموس مانند ارتعاشات تبدیل و در فرد واکنش احساسی ایجاد می کند. این ارتعاشات به وسیله دستگاهی روی مچ به انسان منتقل می شوند.
دستگاه جدیدی ابداع شده که می توان امواج مغزی غیر کلامی بیماران معلول را تحلیل و به جملاتی روی نمایشگر رایانه تبدیل کند.
محققان چینی روش های جدیدی برای تولید نور شبیه لیزر ابداع کرده اند که به طور خاص سرعت ارتباط دستگاه های الکترونیکی روزمره را افزایش دهد.
محققان یک دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب ابداع کرده اند که شامل چهار ساختار گلبرگ شکل است که با نور کار می کند و این عضو را در بر می گیرند و بدون درد، ضربان را تنظیم می کنند.
محققان یک گارد دندان هوشمند ابداع کرده اند که حاوی پدهای حساس به فشار است و می توان با کمک آن دستگاه های الکترونیکی را کنترل کرد.
محققان دستگاهی ابداع کرده اند که به اندازه روتر وای فای است و در خانه قرار می گیرد تا اطلاعات فرد مبتلا به پارکینسون درباره پیشرفت بیماری و تاثیر داروها را به پزشک منتقل کند.
محققان به تازگی یک دستگاه کوچک و مستقل با یک حسگر قابل کشش و انعطاف پذیر ساخته اند که می‌تواند با چسبیدن به پوست، اندازه دقیق تومور را اندازه گیری کند.
محققان ابزار جدیدی ابداع کرده اند که از تجمیع سلول های ایمنی در نزدیکی دستگاه ایمپلنت شده در بدن جلوگیری می کند و شاید بتوان از آن به عنوان یک پانکراس مصنوعی برای درمان دیابت استفاده کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ