محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نمونه اولیه یک ربات تست دارو را ابداع کرده اند که قرار است آن را نخستین بار در فستیوال موسیقی در ایالت کلمبیا کانادا آزمایش کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان راه فرارهایی یافته اند تا چت بات های هوش مصنوعی را وادار کنند با دور زدن اقدامات محافظتی محتوای مخرب تولید کنند.
پس از آنکه محققان توانستند  به طور موفقیت آمیز آسیب های عصبی در یک مدل حیوانی را بازسازی کنند، درمان سلول بنیادی جدید برای بیماری پارکینسون یک گام به مرحله کارآزمایی بالینی نزدیک شد.
محققان با کمک سلول های مغز موش و انسان در آزمایش تراشه ای زیستی ساخته اند که می تواند در ربات ها، خودروهای خودران و پهپادها به کار رود.
محققان با الهام از گل رز در حال باز شدن یک بازوی رباتیک ابداع کرده اند که می تواند اشیای ظریف را کنترل و جابه جا کند.
نخستین مانکن جهان که راه می رود، گرما تولید می کند، می لرزد و مانند انسان نفس می کشد  به محققان کمک می کند مقاومت بدن در برابر موج های گرما را بررسی کنند.
محققان یک ژاکت رباتیک ابداع کرده اند که به ربات های صنعتی کمک می کند هرگونه تماس با کارگران انسانی را ردیابی و حرکت خود را متوقف کنند.
ایوب و سه همکارش با دیدن افزایش سریع تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تصمیم گرفتند فناوری حاضر را ابداع کنند. این بیماری، عملکرد مغز را محدود می‌کند و به سردرگمی، از دست دادن حافظه و ناتوانی منجر می‌شود. بسیاری از این افراد مبتلا به این بیماری، جای اشیای مورد استفاده روزمره را فراموش می‌کنند که کیفیت زندگی آن‌ها را پایین می‌آورد و بار اضافی بر دوش مراقبین آن‌ها قرار می‌دهد.
محققان چینی نوعی ربات کوچک شناگر ابداع کرده اند که می تواند انقلابی در درمان سرطان ایجاد کند. این میکرو ربات با الهام از خرس آبی تولید شده است.
محققان با الهام از هزارپا رباتی با چند پا ابداع کرده اند که بدون افزودن حسگرهای اضافی می تواند مسیرهای ناهموار را با چابکی بیشتری طی کند.
رباتی ابداع شده که می تواند در پارکینگ ها تردد کند و برحسب درخواست کاربر با کمک یک اپلیکیشن به خودروی برقی متصل شود و آن را شارژ کند.
محققان رباتی ۴ پا ابداع کرده اند که می تواند از مسیرهای باریک گذر کند و در صورت افتادن در هوا غلت بزند و روی پاهایش فرود بیاید.
پتانسیل های چاپ سه بعدی زیستی  با کمک مهندسان دانشگاه نیوساوث ولز استرالیا گسترش یافته است. آنها یک بازوی رباتیک ابداع کردند که  می تواند به طور مستقیم روی اعضا و بافت های داخلی بدن چاپ کند.
پتانسیل های چاپ سه بعدی زیستی  با کمک مهندسان دانشگاه نیوساوث ولز استرالیا گسترش یافته است. آنها یک بازوی رباتیک ابداع کردند که  می تواند به طور مستقیم روی اعضا و بافت های داخلی بدن چاپ کند.
محققان با الهام از موجودات دریایی نرم ربات هایی ابداع کرده اند که می توانند مانند زنجیره بهم متصل شوند و در ماموریت های فضایی از آنها استفاده کرد.
به تازگی یک ربات ۴ پا به نام XGO2 ابداع شده که در حقیقت نخستین مینی ربات با یک بازوی رباتیک است. این ربات را می توان روی میز قرار داد.
محققان یک ربات تغییر شکل دهنده ابداع کرده اند که می تواند به حالت مایع دربیاید و به نقاط غیر قابل دسترسی نفوذ کند.
محققان یک ربات تغییر شکل دهنده ابداع کرده اند که می تواند به حالت مایع دربیاید و به نقاط غیر قابل دسترسی نفوذ کند.
محققان با الهام از بطری کچاپ نم رباتی ابداع کرده اند که می تواند حرکت کند.
محققان یک نرم ربات ابداع کرده اند که با تحریک عضلات ضعیف شده، به درمان آتروفی عضلات کمک می کند و نوید بخش کمک به بیماران ALSو MSاست.
آمازون بازوی رباتیک جدیدی ابداع کرده که برای کنترل و دسته بندی میلیون ها شی خاص مناسب است. این نقطه عطفی برای شرکت به حساب می آید و یک روز در آینده جایگزین تعداد زیادی از کارگران خواهد شد.
محققان با الهام از یک خرچنگ کوچک رباتی ابداع کرده اند که می تواند به طور مستقیم داخل خاک حفاری کند و در آینده به نمونه برداری از زمین کشاورزی و محل ساخت و ساز کمک کند.
محققان نوعی ربات نرم ابداع کرده اند که برای عبور از فضا‌های کوچک به اجزاء کوچک‌تری تقسیم شده و دوباره با پیوستن اجزاء کوچک به یکدیگر به اندازه اصلی برمی گردد.
محققان رباتی ابداع کرده اند که دور بدن کاربر سالمند بسته می شود و با کمک حسگرهای مختلف زمین خوردن وی را پیش بینی و از آن جلوگیری می کند.
رباتی ابداع شده که با کمک حسگرهای مختلف و هوش مصنوعی علف های هرز را در مزارع کشاورزی ردیابی و آنها را سمپاشی می کند تا به این ترتیب از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ