محققان راه فرارهایی یافته اند تا چت بات های هوش مصنوعی را وادار کنند با دور زدن اقدامات محافظتی محتوای مخرب تولید کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پس از آنکه محققان توانستند  به طور موفقیت آمیز آسیب های عصبی در یک مدل حیوانی را بازسازی کنند، درمان سلول بنیادی جدید برای بیماری پارکینسون یک گام به مرحله کارآزمایی بالینی نزدیک شد.
محققان روش تازه ای برای دسترسی به قابلیت ذخیره داده ها در دی ان ای ابداع کردند.
مطالعات محققان دانشگاه تهران که در همکاری با محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است، نشان داد که درمان هایپرترمیا با کمک نانوذرات به طور قابل توجهی توانست رشد تومور را مهار کند.
نتایج اولیه یک آزمایش نشان می دهد برای نخستین بار دو بیمار مبتلا به صرع با کمک یک روش درمانی آزمایشی مبتنی بر سلول بنیادی پس از یک سال شاهد کاهش حملات بودند.
محققان با ترکیب دو روش چاپ زیستی و الکترونویسی مذاب رگ های خونی ساختند.
اولین مرکز داده DNA با ابداع یک روش جدید طی پنج تا ده سال آینده آغاز به کار می کند.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی ابزاری ابداع کرده اند تا سلول های سرطانی سرگردان در جریان خون را ردیابی کند. این روش برای شناسایی سرطان کم تهاجمی تر است.
محققان یک روش جدید چاپ سه بعدی مبتنی بر باکتری ابداع کرده اند که کاربردهای مختلفی مانند ترمیم استخوان و احیای مرجان ها دارد.
موشک‌های هایپرسونیک بسیار ارزشمند هستند، به این دلیل که در حال حاضر هیچ روش عملیاتی و قابل اتکایی برای رهگیری و نابودی آن‌ها وجود ندارد. اما در شرایطی که تکنولوژی دفاعی پیشرفت خواهد کرد، روشی‌هایی برای مقابله با این موشک‌ها نیز ابداع خواهد شد.
گروهی از محققان بین المللی روشی نوین برای احیای کلیه های آسیب دیده در نتیجه بیماری ابداع کرده اند. این روش قابلیت های کلیه را احیا می کند و اجازه از کارافتادن آن را نمی دهد.
در اوایل ۲۰۲۲ میلادی گروهی از محققان کالج هوش مصنوعی در دانشگاه نانکای چین یک روش کاملا خودکار برای مهندسی کلون سازی خوک‌ها ابداع کردند. برای نخستین بار با کمک این روش و بدون دخالت انسان، ۵ بچه خوک سالم از طریق یک مادر جایگزین متولد شدند.
پژوهشگران دانشگاه تهران نانوحسگری برای تشخیص سریع محتوای گلوتن نمونه‌های غذایی حاوی غلات برای بیماران مبتلا به سلیاک طراحی کردند.
نخست، اوئن اصرار داشت که کودکان تحصیل کنند. البته از نظر قانونی این کار ضرورتی نداشت تقریبا تا دهه۱۸۵۰، در هیچ‌جای دنیا، تحصیلات اجباری نبود. اوئن نه تنها بر آموزش کودکان پا می‌فشرد، بلکه روش‌هایی جدید و پیشرفته برای آموزش آنان ابداع کرد.
در شرایطی که تکنولوژی دفاعی پیشرفت خواهد کرد، روش‌هایی برای مقابله با این موشک‌ها نیز ابداع خواهد شد، از جمله سلاح‌های با انرژی پرتابی هدایت شده و مستقیم، اشعه‌های ذره‌ای و سلاح‌های غیرجنبشی که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای دفاع موثر در مقابل موشک‌های هایپرسونیک باشند.
محققان قرص هوشمندی مجهز به حسگرهای مختلف ابداع کرده اند که میزان گلوگز در روده را می سنجد و با استفاده از یک روش کم مصرف داده ها را به خارج بدن منتقل می کند.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی با استفاده از روش های یادگیری ماشینی روشی برای پیش بینی رطوبت خاک ابداع کرده اند.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی با استفاده از روش های یادگیری ماشینی روشی برای پیش بینی رطوبت خاک ابداع کرده اند.
دانشمندان روش جدیدی را برای ویرایش ژنوم باکتری‌ها در محیط‌های پیچیده با تجهیز ویروس‌ها برای شکار آنها و استفاده از روش دستکاری ژنتیک کرسیپر ابداع کرده‌اند.
محققان چینی روش های جدیدی برای تولید نور شبیه لیزر ابداع کرده اند که به طور خاص سرعت ارتباط دستگاه های الکترونیکی روزمره را افزایش دهد.
محققان با کمک یک پژوهشگر ایرانی ماده ای برای بسته بندی گوشت مرغ پرورشی را آزمایش کردند که کیفیت نگهداری آن را افزایش می دهد.
محققان یک روش جدید برای استخراج بی دردسر طلا از زباله‌های الکترونیکی بدون نیاز به مواد شیمیایی یا انرژی ابداع کرده‌اند.
یک درمان استنشاقی جدید ابداع شده که داده های ژنتیک در ریه ها را تغییر می دهد تا از ابتلای فرد به ویروس کرونا جلوگیری کند.
محققان روشی نوین برای درمان عفونت های باکتریایی پوست ابداع کرده اند.
محققان سوئدی به تازگی به جایگزینی برای قرنیه چشم پیوندی دست یافته اند. آن‌ها از کلاژن خالص پوست خوک، یک نسخه مهندسی زیستی شبیه پروتئین موجود در قرنیه انسان ساخته اند. این قرنیه به راحتی قابل دسترسی خواهد بود و ماندگاری طولانی تری نسبت به قرنیه اهدایی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ