پس از آنکه محققان توانستند  به طور موفقیت آمیز آسیب های عصبی در یک مدل حیوانی را بازسازی کنند، درمان سلول بنیادی جدید برای بیماری پارکینسون یک گام به مرحله کارآزمایی بالینی نزدیک شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان چگونگی اعتیاد مغز به نیکوتین را کشف کرده اند و از این رو احتمالا به زودی درمانی برای سیگار کشیدن نیز ابداع می شود.
محققان راه فرارهایی یافته اند تا چت بات های هوش مصنوعی را وادار کنند با دور زدن اقدامات محافظتی محتوای مخرب تولید کنند.
مطالعات محققان دانشگاه تهران که در همکاری با محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است، نشان داد که درمان هایپرترمیا با کمک نانوذرات به طور قابل توجهی توانست رشد تومور را مهار کند.
نتایج اولیه یک آزمایش نشان می دهد برای نخستین بار دو بیمار مبتلا به صرع با کمک یک روش درمانی آزمایشی مبتنی بر سلول بنیادی پس از یک سال شاهد کاهش حملات بودند.
ژنان بائو پروفسور دانشگاه استنفورد یک پوست الکترونیک مصنوعی  خود ترمیم شونده ابداع کرده  که می تواند خود را تشخیص دهد و هنگام درمان یکسان شود.
محققان دانشگاه نانجیانگ قلمی ابداع کرده اند که با چاپ ژلی در محل زخم آن را درمان می کند.
محققان وکتورهای ویروسی مصنوعی(AVV) ابداع کرده اند که می تواند وارد سلول های انسان شود، ژن درمانی انجام دهد و بیماری ها را ایمن و ارزان درمان کند.
محققان چینی نوعی ربات کوچک شناگر ابداع کرده اند که می تواند انقلابی در درمان سرطان ایجاد کند. این میکرو ربات با الهام از خرس آبی تولید شده است.
محققان کانادایی روشی نوین ابداع کرده اند که در آینده به احیای بینایی بیمارانی با اختلالات مادرزادی منجر می شود.
این دستگاه که به اندازه یک درگاه OTG یا یک فلش مموری کوچک است، می‌تواند به اکثر گوشی‌های هوشمند وصل شود و یک کابل لایتنینگ برای گوشی‌های آیفون و یک کابل USB-C برای گوشی‌های اندروید در جعبه آن وجود دارد و وزن آن تنها سه گرم است.
محققان روشی جدید با استفاده از دی ان ای ابداع کرده اند که سلول های سرطانی را از بین می برد و زمینه را برای درمان بیماری فراهم می کند.
پژوهشگران ژاپنی یک درمان جدید و امیدوارکننده برای سرطان ابداع کرده‌اند. این گروه پژوهشی توالی‌های دی‌ان‌ای مصنوعی به شکل سنجاق‌های مو را توسعه دادند که روی مولکول‌هایی که در سرطان بیش از حد بیان شده‌اند، می‌چسبند و پاسخ ایمنی قوی ایجاد می‌کنند.
پژوهشگران ژاپنی یک درمان جدید و امیدوارکننده برای سرطان ابداع کرده‌اند. این گروه پژوهشی توالی‌های دی‌ان‌ای مصنوعی به شکل سنجاق‌های مو را توسعه دادند که روی مولکول‌هایی که در سرطان بیش از حد بیان شده‌اند، می‌چسبند و پاسخ ایمنی قوی ایجاد می‌کنند.
محققان یک نرم ربات ابداع کرده اند که با تحریک عضلات ضعیف شده، به درمان آتروفی عضلات کمک می کند و نوید بخش کمک به بیماران ALSو MSاست.
محققان در چین مشغول بررسی درمانی برای طاسی هستند و اکنون با ابداع یک وصله نوین حاوی ریز سوزن در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته اند. از این  وصله برای احیای مو در موش های طاس استفاده شد.
گروهی از محققان با همکاری حامد آرامی یک پژوهشگر ایرانی ایمپلنت مغزی جدیدی را برای از بین بردن تومور طراحی کرده اند.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی نانوکریستال های سلولزی ابداع کرده اند که قادر به انتقال داروهای ضد سرطان کلورکتال با تاثیرگذاری بهتر هستند.
تحقیقی جدید نشان می دهد فناوری که «امید ویسه» پژوهشگر ایرانی برای سرطان تخمدان ابداع کرده بود، قادر به درمان نوع بدخیمی از سرطان دیگر در موش ها است.
گروهی از محققان ایرانی و همکارانشان یک نانو جاذب مبتنی بر سلولز ابداع کرده اند که عوارض جانبی داروهای شیمی درمانی در بدن مبتلایان به سرطان را کاهش می دهد.
یک درمان استنشاقی جدید ابداع شده که داده های ژنتیک در ریه ها را تغییر می دهد تا از ابتلای فرد به ویروس کرونا جلوگیری کند.
محققان روشی نوین برای درمان عفونت های باکتریایی پوست ابداع کرده اند.
محققان سوئدی به تازگی به جایگزینی برای قرنیه چشم پیوندی دست یافته اند. آن‌ها از کلاژن خالص پوست خوک، یک نسخه مهندسی زیستی شبیه پروتئین موجود در قرنیه انسان ساخته اند. این قرنیه به راحتی قابل دسترسی خواهد بود و ماندگاری طولانی تری نسبت به قرنیه اهدایی دارد.
محققان ابزار جدیدی ابداع کرده اند که از تجمیع سلول های ایمنی در نزدیکی دستگاه ایمپلنت شده در بدن جلوگیری می کند و شاید بتوان از آن به عنوان یک پانکراس مصنوعی برای درمان دیابت استفاده کرد.
محققان ایرانی یک هیدروژل مخصوص زخم های عمیق چشمی ابداع کرده اند که محل زخم را می پوشاند و به آن دارورسانی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ