دستگاه جدیدی ابداع شده که می توان امواج مغزی غیر کلامی بیماران معلول را تحلیل و به جملاتی روی نمایشگر رایانه تبدیل کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از اول مرداد سال گذشته تا ۳۰ تیرماه امسال، ۱ میلیون و ۷۷ هزار و ۳۳ درخواست در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده که از این تعداد ۴۸۱ هزار و ۴۴۱ نفر موفق به دریافت مجوز کسب و کار خود به صورت کاملا الکترونیکی و بدون نیاز به حضور شدند.
محققان فنلاندی یک دستگاه بولومتر نانو ابداع کرده اند که می تواند قدرت دقیق اشعه مایکروویو را تا سطح فمتو وات در دماهای بسیار پایین اندازه گیری کند.
عباسی، کاربرد دستگاه FMS یا دستگاه "تحریک مغناطیسی عملکردی" برای درمان بی اختیاری ادرار را از دیگر دستاورد‌های فناورانه این شرکت نام برد و یادآور شد: عملکرد این دستگاه مشابه دستگاه rTMS است، ولی در FMS بافت بیشتری از مغز را تحت پوشش قرار می‌دهد.
رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: طبق بررسی‌هایی که در کشور درباره عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی برای آموزش و ترویج جوانی جمعیت انجام دادیم، تنها دستگاهی که در درون خودش برخلاف آمار کشور، با افزایش نرخ ازدواج مواجه بود، سپاه پاسداران بود.
یک استارت‌آپ چینی وسیله‌ای به نام «موا» MUA اختراع کرد که مجهز به حسگر‌هایی است که می‌تواند بوسه واقعی را با تکرار فشار، حرکت و دمای لب کاربر تقلید کند. Siweifushe می‌گوید این لب‌های سیلیکونی با جمع‌آوری داده‌های کاربر صدای بوسه را نیز منتقل می‌کنند.
ایران خودرو دیزل با تولید ۱۸۰۵۰ دستگاه انوع محصول تجاری در سال ۱۴۰۱، موفق شد رکورد تولید سالانه تاریخ خود که مربوط به سال ۱۳۸۷ بود را پشت سر بگذارد.
اصفهان- رئیس قوه قضائیه رفع چالش‌های اصفهان را نیازمند هماهنگی بین دستگاهی در این استان دانست.
اصفهان- رئیس قوه قضائیه رفع چالش‌های اصفهان را نیازمند هماهنگی بین دستگاهی درون استانی دانست.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه تصفیه هوای محیط‌های آلوده و همچنین ضدعفونی سطوح شدند.
این لیوان با پد شارژ همراه گرم می‌شود که نه تنها گرم ماندن نوشیدنی را تضمین می‌کند، بلکه عملکرد دوگانه‌ای دارد و می‌تواند تلفن همراه شما را نیز شارژ کند. به عبارت دیگر، در حالی که شما با قهوه خود شارژ می‌شوید، موبایلتان شما نیز با این دستگاه سودمند شارژ می‌شود.
گروهی از دانشمندان به‌رهبری دانشگاه مریلند آمریکا، ابزاری ساخته‌اند که مختص مأموریت‌های فضایی آینده ناسا خواهد بود. آنالیزور لیزری آن‌ها خیلی کوچک‌تر و بهینه‌تر از نمونه‌های قبلی است. بااین‌حال، اغماضی در زمینه کیفیت قابلیت‌های آنالیز نمونه‌های سیاره‌ای در آن صورت نگرفته است.
ذهن انسان طوری تکامل پیدا کرده است که از جسم ما محافظت کند و ما را زنده نگه دارد و سه سامانه‌ی هشداردهنده برای رویارویی با خطرات جدید دارد. یکی از آن‌ها دستگاه عصبی سمپاتیک است که واکنش جنگ یا گریز را کنترل می‌کند و دیگری دستگاه لیمبیک که در واکنش به تهدید، احساسات را فعال می‌کند.
نشست مشترک فعالان حوزه قطعه‌سازی خودرو استان مرکزی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی برگزار شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش ۱۴۵ هزار دستگاهی خودرو کامل قابل عرضه به مشتریان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با ایجاد شرایط پایدار در تولید، به طور روزانه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌شود.
اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، چهار سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است؛ اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌ زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، ۴ سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است، اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
نماینده مردم همدان در مجلس گفت: دستگاه‌ها و نهادهایی که موظف به اجرای قانون هستند، حق تغییر یا دور زدن قانون را ندارند و باید عیناً مصوبات مجلس را اجرایی کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ده دستگاه عملکرد ضعیفی در اجرای قانون جوانی و جمعیت داشتند.
محققان یک دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب ابداع کرده اند که شامل چهار ساختار گلبرگ شکل است که با نور کار می کند و این عضو را در بر می گیرند و بدون درد، ضربان را تنظیم می کنند.
گروه خودروسازی سایپا در ادامه روند افزایشی تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته، در ابتدای آبان سال جاری با تولید ۲۵۳ هزار و ٧٦٢ دستگاه خودرو نسبت به ابتدای آبان سال گذشته با تولید ۲۴۷ هزار و ٦٩٩ دستگاه خودرو به میزان ۶ هزار و ٦٣ دستگاه بیشتر تولید کرده است.
محققان دستگاهی ابداع کرده اند که به اندازه روتر وای فای است و در خانه قرار می گیرد تا اطلاعات فرد مبتلا به پارکینسون درباره پیشرفت بیماری و تاثیر داروها را به پزشک منتقل کند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در اختتامیه هفدهمین جشنواره شهید رجایی گفت: در ارزیابی‌های امسال هیچ دستگاهی در سطح عالی قرار نگرفت.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاهی شدند که می تواند تخم ماهی های چشم زده را از تخم های ناسالم تشخیص دهد و تعداد آنها را شمارش کند.
طبق گزارشی از اس‌اندپی گلوبال موبیلیتی، مصرف‌کنندگان آمریکایی از وسایل نقلیه موجود خود برای مدت طولانی‌تری استفاده می‌کنند زیرا موجودی خودروهای جدید و کامیون‌های سبک به دلیل چالش‌های زنجیره تامین محدود می‌ماند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ