محققان ابزار جدیدی ابداع کرده اند که از تجمیع سلول های ایمنی در نزدیکی دستگاه ایمپلنت شده در بدن جلوگیری می کند و شاید بتوان از آن به عنوان یک پانکراس مصنوعی برای درمان دیابت استفاده کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در فناوری تجربی طراحی شده توسط دانشمندان سوئیسی از پالس‌های کوچک الکتریسیته، برای تحریک تولید انسولین در موش‌های آزمایشگاهی که به صورت ویژه از بافت‌های پانکراس انسانی بهره‌مند بودند، استفاده شده است. آن‌ها این را یک "رابط الکتروژنیک" نامیدند که می‌توان از آن برای هدف قرار دادن و فعال کردن ژن‌های هدف بهره برد.
کوین میتنیک یکی از مشهورترین هکرهای تاریخچه امنیت سایبری در سن ۵۹ سالگی به دلیل سرطان پانکراس درگذشت.
طبق نتایج یک تحلیل جدید، مشاغلی که به طور منظم فرد را در معرض مواد شیمیایی خاص قرار می‌دهند، به نظر می‌رسد به طور پیوسته خطر ابتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده) را افزایش می‌دهند.
باکتری‌های موجود در میکروبیوم روده ممکن است عامل اصلی زنده ماندن طولانی مدت برخی از بیماران سرطان لوزالمعده (پانکراس)، علیرغم میزان بقای بسیار کم ناشی از این سرطان، باشند.
یافته‌های مطالعات اخیر نشان داد: مصرف روزانه بادام به مدت ۱۲هفته مقاومت به انسولین را کاهش داده، عملکرد پانکراس را بهبود بخشیده و به کنترل سطح گلوکز خون کمک می‌کند.
محققان یک پانکراس مصنوعی ابداع کرده اند که سیستم حلقه بسته نیز نامیده می شود و به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع یک کمک می کند.
محققان کشور عوامل تومورزایی سرطان پانکراس را در مردان بررسی کردند و تحقیقات آنها نشان داد بیان متفاوت ژن در بیماران مبتلا به این نوع سرطان متفاوت است.
جان‌لوکا ویالی، ستاره بازنشسته ایتالیایی بعد از پنج سال مبارزه با سرطان پانکراس در 58سالگی درگذشت. ستاره متواضع ایتالیایی امیدوار بود نبردش با سرطان الهام‌بخش دیگر بیماران باشد.
جیانلوکا ویالی از سال 2018 با سرطان پانکراس دست و پنجه نرم می کرد. او امروز در لندن درگذشت.
چندی پیش جانلوکا ویالی اعلام کرد که از سمت خود در تیم ملی ایتالیا به صورت موقت کناره گیری می‌کند تا به مبارزه طولانی مدت با سرطان پانکراس ادامه دهد.
استادیار گروه بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراحل آزمایشگاهی ساخت سلولهای بنیادین شبه کبد و شبه پانکراس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اتمام رسیده است
پارکینسون و سرطان پانکراس از جمله بیماری‌هایی است که ادعا می‌شود پوتین به آن‌ها مبتلاست.
سرپرست واحد پیوند و فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و همکاری شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی نیسپا موفق به انجام عمل اهدا از فرد دهنده با مرگ حتمی شدیم، افزود: این عمل در مورد سه متوفی انجام و اعضای حیاتی بدن آن‌ها از جمله کلیه، کبد، پانکراس، روده و بافت‌های دریچه قلب جدا و به افراد گیرنده اهدا شد.
سرطان پانکراس کشنده‌ترین سرطان شایع است و بیش از نیمی از افراد مبتلا به این بیماری ظرف مدت سه ماه پس از تشخیص می‌میرند. اکثریت قریب به اتفاق موارد زمانی تشخیص داده می‌شوند که سرطان در مراحل پایانی باشد زیرا علائم اغلب با شرایط دیگری مانند سوء هاضمه و سندرم روده تحریک‌پذیر همپوشانی دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ