محققان به تازگی یک دستگاه کوچک و مستقل با یک حسگر قابل کشش و انعطاف پذیر ساخته اند که می‌تواند با چسبیدن به پوست، اندازه دقیق تومور را اندازه گیری کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک ماوس نوین طراحی شده که به جای آنکه روی پدی صاف و هموار حرکت کند، روی انگشتان کاربر قرار می گیرد.
مطالعات محققان دانشگاه تهران که در همکاری با محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است، نشان داد که درمان هایپرترمیا با کمک نانوذرات به طور قابل توجهی توانست رشد تومور را مهار کند.
محققان فنلاندی یک دستگاه بولومتر نانو ابداع کرده اند که می تواند قدرت دقیق اشعه مایکروویو را تا سطح فمتو وات در دماهای بسیار پایین اندازه گیری کند.
یک دانش آموز کلاس دوازدهم در کانادا به نام آریان هارشیت فناوری ابداع کرده که با کمک نور بین بافت های سرطانی و سالم تمایز ایجاد می کند.
پژوهشگران برای مهندسی این ماده، یک فوم درشت برداشتند و پرکننده‌های زیر را به آن اضافه کردند: نانوپلاکت‌های گرافن رسانای الکتریکی آبگریز یا دافع آب و میکروذرات مس باکتری‌کش آبگریز.
یک شرکت چینی امروز از مدل هوش مصنوعی مولد خود رونمایی کرده که قدرت چت‌بات‌های مختلف را تقویت می‌کند و در آینده نزدیک در همه برنامه‌های این شرکت ادغام خواهد شد.
محققان کره جنوبی فرایندی به نام «کوچکترین توپ بازی جهان» را ابداع کرده اند که طی آن اتم های تکی بین دو تله نوری پرتاب می شوند.
بطری آبمیوه گیری محصول ژاپن با دکمه‌ای که در کف بطری قرار دارد میوه‌ها را با یک دیگر مخلوط می‌کند.
محققان یک جاذب جدید دی اکسید کربن ابداع کرده اند که می توان ۲تا ۳ بار بیشتر از فناوری های فعلی کربن را از هوا جذب و آن را به شکل جوش شیرین در اقیانوس ذخیره کند.
یک شرکت دانمارکی روشی را برای بازیافت پره های توربین‌های بادی که طبیعت را به شدت آلوده می‌کنند، ابداع کرده است.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی یک دستگاه خوانش داده های الکتروشیمیایی ابداع کرده اند که داده های عملیات حسگرهای زیستی الکتروشیمیایی را روی موبایل نمایش می دهد.
پژوهشگران در یک دستاورد جدید، سلول های سایبورگ نیمه زنده ای ابداع کرده اند که می توانند در محیط هایی زنده بمانند که سلول طبیعی از بین می رود.
به تازگی یک حسگر کشش ابداع شده که دقت بالایی دارد و می تواند در ابزار های مختلف برای رصد فشار خون و همچنین حرکات فرد بکار رود.
یک شرکت دستگاهی ابداع کرده که با لمس سرانگشت فرد فشار خون فرد را می سنجد و نتیجه را روی نمایشگر و همچنین اپ موبایل نمایش می دهد.
این دستگاه که به اندازه یک درگاه OTG یا یک فلش مموری کوچک است، می‌تواند به اکثر گوشی‌های هوشمند وصل شود و یک کابل لایتنینگ برای گوشی‌های آیفون و یک کابل USB-C برای گوشی‌های اندروید در جعبه آن وجود دارد و وزن آن تنها سه گرم است.
محققان رایانه های نوری ابداع کرده اند که یک میلیون بار سریع تر از رایانه های معمول فعالیت می کند و سرعت پردازش داده ها در آن بسیار بالاتر است.
محققان الگوریتمی ابداع کرده اند که موسیقی مونوفونیک را به یک محرک ملموس مانند ارتعاشات تبدیل و در فرد واکنش احساسی ایجاد می کند. این ارتعاشات به وسیله دستگاهی روی مچ به انسان منتقل می شوند.
محققان کره جنوبی یک سیستم شناسایی صحبت خاموش ابداع کرده اند که کمک حسگرهای کشش و الگوریتم هوش مصنوعی می تواند حرکات صورت را ردیابی و واژگان را شناسایی کند.
محققان یک دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب ابداع کرده اند که شامل چهار ساختار گلبرگ شکل است که با نور کار می کند و این عضو را در بر می گیرند و بدون درد، ضربان را تنظیم می کنند.
محققان یک گارد دندان هوشمند ابداع کرده اند که حاوی پدهای حساس به فشار است و می توان با کمک آن دستگاه های الکترونیکی را کنترل کرد.
گروهی از محققان ایرانی و همکارانشان یک نانو جاذب مبتنی بر سلولز ابداع کرده اند که عوارض جانبی داروهای شیمی درمانی در بدن مبتلایان به سرطان را کاهش می دهد.
یک درمان استنشاقی جدید ابداع شده که داده های ژنتیک در ریه ها را تغییر می دهد تا از ابتلای فرد به ویروس کرونا جلوگیری کند.
محققان سوئدی به تازگی به جایگزینی برای قرنیه چشم پیوندی دست یافته اند. آن‌ها از کلاژن خالص پوست خوک، یک نسخه مهندسی زیستی شبیه پروتئین موجود در قرنیه انسان ساخته اند. این قرنیه به راحتی قابل دسترسی خواهد بود و ماندگاری طولانی تری نسبت به قرنیه اهدایی دارد.
محققان ابزار جدیدی ابداع کرده اند که از تجمیع سلول های ایمنی در نزدیکی دستگاه ایمپلنت شده در بدن جلوگیری می کند و شاید بتوان از آن به عنوان یک پانکراس مصنوعی برای درمان دیابت استفاده کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ