یک شرکت دستگاهی ابداع کرده که با لمس سرانگشت فرد فشار خون فرد را می سنجد و نتیجه را روی نمایشگر و همچنین اپ موبایل نمایش می دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک تحقیق جدید نشان می دهد با اندازه گیری گلبول های سفید در بزاق به وسیله یک دهانشویه طی ۳۰ ثانیه می توان علائم هشداردهنده بیماری قلبی را در افراد جوان و سالم ردیابی کرد.
قدرتِ "گرفتن" دست توسط دستگاهی به نام دینامومتر دستی اندازه گیری می شود. این وسیله نوعی دستگاه دستی است که فرد باید تا جایی که می تواند آن را فشار دهد.
قدرتِ "گرفتن" دست توسط دستگاهی به نام دینامومتر دستی اندازه گیری می شود. این وسیله نوعی دستگاه دستی است که فرد باید تا جایی که می تواند آن را فشار دهد.
فشار خون را در هر میلیمتر جیوه اندازه گیری می‌کنند. فشار خون زیر ۹۰ میلی متر جیوه برای حالت سیستولیک یا ۶۰ میلی متر جیوه برای حالت دیاستولیک معمولاً به فشار خون پایین تعبیر می‌شود.
مطالعات و اندازه گیری دقیق زمینی که در ایستگاه‌های شاخص ساحلی دریای خزر انجام گرفته این مساله سبب افزایش قابل توجه محدوده ساحلی در طول بیش از ۸۵۰ کیلومتر سواحل شمالی کشور شد و کارشناسان معتقدند: با تشدید روند کاهشی آب، شاهد پسروی بیشتر دریا و خروج بخش عمده‌ای از بستر دریا در آینده نه چندان دور باشیم.
در مورد آب هندوانه اگر قصد نوشیدن آن را دارید سعی کنید به جای دستگاه آبمیوه گیری آن را در مخلوط کن درست کنید. لذت بردن از هندوانه به شکل میوه یا مایع چند بار در هفته برای بهره مندی کامل از تمام فواید سلامتی آن بسیار مفید است.
یک محقق که برای وزن کردن فرزند تازه به دنیا آمده‌اش با ترازوهای معمولی مشکل داشت، حسگری ساخت که می‌تواند با حساسیت بالا کوچکترین تغییرات فشار را اندازه‌گیری کند.
واقعیت آن است که سفر در زیر آب بسیار خطرناک است. بازای هر 10 متر سفر زیر سطح اقیانوس فشار به میزان یک اتمسفر افزایش می یابد. اتمسفر واحد اندازه گیری ای است که 14.7 پوند بر اینچ مربع است. در نتیجه، سفر به چلنجر دیپ یا عمیق ‌ترین نقطه‌ جهان می تواند یک وسیله نقلیه دریایی را تحت فشاری قرار دهد که معادل وزن 50 هواپیمای جامبوجت است.
فشار خون یک الگوی روزانه دارد. به طور معمول شب هنگام خوابیدن، فشار خون پایین‌تر است و چند ساعت قبل از بیدار شدن شروع به افزایش می‌کند و در طول روز این افزایش ادامه دارد و معمولاً در اواسط بعد از ظهر اوج می‌گیرد، سپس در اواخر بعد از ظهر و عصر، فشار خون دوباره شروع به کاهش می‌کند.
برای اینکه بتوان بازار سرمایه را در معاملات فردا رصد کرد نیاز مبرم به اندازه گیری حجم و ارزش معاملات است.
محققان دانشگاه استرالیای غربی، روشی را برای اندازه‌گیری فشار مایع مغزی-نخاعی در انسان ایجاد کرده‌اند که این امر ممکن است آسیب وارد شده به بینایی فضانوردان در پروازهای فضایی طولانی مدت را کاهش دهد.
دستگاه جدید مچ بند می‌تواند تروپونین را بدون گرفتن نمونه خون اندازه گیری کند. این دستگاه مانند ساعت هوشمند بر روی مچ قرار می‌گیرد و از نور مادون قرمز در سراسر لایه‌های پوست (از طریق پوست) برای تشخیص تروپونین در سیستم خون استفاده می‌کند.
اگر میخواهید سطح دقت و تیزبینی خودتان را اندازه گیری کنید تست زیر را با دقت کامل نگاه کرده و به سوالات پاسخ دهید.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند دستگاه اندازه گیری الیاف خوراک دام و طیور را ارزان تر از نمونه خارجی تولید کنند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند دستگاه اندازه گیری الیاف خوراک دام و طیور را ارزان تر از نمونه خارجی تولید کنند.
طراحی و پیاده‌سازی اتاق آکوستیک جهت اندازه گیری شدت صوت نازل‌های پایه و شورون جت مادون صوت توسط دانش آموخته مهندسی هوافضا دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی انجام شد.
آزمایش خون از ارگان‌ها و سیستم‌های مختلف بدن و اندازه گیری قندخون ناشتا و دو ساعت پس از مصرف قند، در کنار اندازه گیری چربی خون، از راه‌های تشخیص سلامت قلب است.
برای نخستین بار در بیش از ۳۰ سال گذشته، واژه های جدیدی به طور رسمی به سیستم بین المللی واحدها (SI) افزوده شده اند که «رونا»، «کوئتا»، «رونتو» و «کوئکتو» نام دارند.
انتظار رو به پایان است و فردا تیم ملی در اولین بازی و مهمترین بازی گروهی به مصاف انگلیس، یکی از تیم های مدعی قهرمانی می رود.
اگر سعی دارید نیروی ناشی از واکنش پای حشره را اندازه‌گیری کنید و نمی‌توانید آن را با انگشت خود فشار دهید از این پس می توانید از ریزانگشت های رباتیک استفاده کنید.
محققان به تازگی یک دستگاه کوچک و مستقل با یک حسگر قابل کشش و انعطاف پذیر ساخته اند که می‌تواند با چسبیدن به پوست، اندازه دقیق تومور را اندازه گیری کند.
دانشمندان ممکن است این ایده که هر چیزی فراتر از داده‌های قابل اندازه گیری می‌تواند آینده را به تصویر بکشد را قبول نکنند، اما این موضوع باعث کاهش علاقه عمومی به سنت‌هایی مانند خواندن برگ‌های چای یا طالع بینی نشده است.
کمالوندی گفت: ایران ۲۷ دوربین و یکسری تجهیزات از جمله وسایل اندازه گیری آنلاین غنی سازی را جمع کرده است. اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود بازگردند، این امکان وجود دارد این وسایل و دوربین‌ها مجددا کار خود را آغاز کنند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری شدت میدان مغناطیسی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ