رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش توضیحاتی پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۲ ارائه داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته معلمان؛ تا قبل از امسال برای تصحیح دوم فقط برگه تصحیح شده اول را چک می‌کردیم، اما امسال تصحیح دوم درست مانند تصحیح اول است و ما نمی‌دانیم وقتی داریم یک برگه را تصحیح می‌کنیم آیا قبل از ما همکاری آن را تصحیح کرده یا خیر، برای همین روند طولانی می‌شود.
تعداد ۱۰ کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از ۲۰۰ هزار نفر دنبال کننده ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور را داشته و این سوالات را با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسانند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: به هیچ عنوان لو رفتن سوالات امتحان نهایی اتفاق نیافتاده است چراکه لو رفتن سوالات قبل از شروع آزمون است و بالاخره بعد از شروع آزمون ممکن است انتشار سوال اتفاق افتاده باشد که این موضوع رخ داده است.
رئیس پلیس فتا تهران توضیحاتی درباره پشت پرده فروش سوالات امتحانات‌نهایی دانش‌آموزان داد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: باید کیفیت طراحی سوالات و نوع طرح سوال به صورتی باشد که ناظر به کتاب‌های درسی و اهداف آموزشی و متناسب با سطح و انتظار در نظام آموزش رسمی باشد.
رئیس پلیس فتا تهران از پشت پرده فروش سوالات امتحانات‌نهایی می‌گوید.
معظمی با بیان اینکه تجربه سنوات گذشته نشان داده است که این کلاهبرداران به هیچ عنوان سوالات را در اختیار قرار نمی‌دهند، گفت: برخی از کلاهبرداران نیز هستند که در این حوزه فعال هستند و بعضا سوالات مربوط به سال‌های قبل و سوالاتی را که زمان امتحان گذشته را در اختیار افراد قرار می‌دهند و کلاهبرداری می‌کنند و پول‌هایی را تحت عنوان بیعانه دریافت می‌کنند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: ۷ نفر در جریان فروش سوالات امتحانات نهایی شناسایی شده اند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌ و پرورش گفت: ارسال سؤالات به‌ صورت الکترونیک از سال ۹۷ آغاز شده و از آن سال تاکنون به‌ هیچ‌ وجه لو رفتن سؤالات گزارش نشده است.
هدف تضعیف روح و روان دانش‌آموزانی است که با هزار دلهره خودشان را به حوزه‌های امتحان نهایی می‌رسانند، هدف ریختن آبرو و اعتبار امتحانات نهایی است، این‌که بگویند هیچ‌چیز تحت کنترل نیست و سؤالات مثل آب خوردن از قرنطینه‌ها به بیرون درز می‌کند و باز هم مثل آب خوردن در فضای مجازی پخش می‌شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه، با تدابیر درنظرگرفته شده، چون دوربین‌های مدار بسته و سیگنال‌یاب‌ها در حوزه‌های امتحانی همکاران ما تا جایی که بتوانند انتشار سوالات را کنترل می‌کنند گفت: ممکن است باز هم تصویری پخش شده باشد، اما صرف پخش سوال در زمانی که همه شرکت‌کنندگان تحت مراقبت در حال آزمون هستند، مطرح نیست.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اجرای تدابیر مختلف این وزارتخانه برای حفظ امنیت سوالات امتحانات نهایی خبر داد.
وزیر کشور درباره بحث امنیت برگزاری آزمون‌های نهایی و کنکور گفت: مهمترین موضوع، برگزاری کنکور است که در این زمینه مشکلی نیست و امنیت سوالات هم موضوع دیگری است که تدابیر لازم برای تامین آن اعمال می‌شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اتاق‌های تکثیر قرنطینه هستند و در اتاق تکثیر می‌ماند تا زمانی که رمز فایل در قالب پیامک برای رئیس حوزه امتحانی ارسال شود گفت: تنها شخصی که می‌تواند گوشی همراه داشته باشد، مسئول حوزه امتحانی است و این رمز پنج تا دو دقیقه قبل از شروع آزمون برای وی پیامک می‌شود و به هیچ عنوان قبل از شروع آزمون امکان دسترسی به سوالات برای هیچ کس وجود ندارد.
پخش‌شدن سؤالات امتحان نهایی در هفته‌ای که گذشت، تیتر خبرها شد. البته این اولین باری نیست که پخش‌شدن سؤالات امتحان نهایی تیتر خبرها می‌شود. اگر قدیم‌تر سؤالات امتحان نهایی مقابل مدارس، کتابخانه‌ها یا حتی در پارک‌هایی که پاتوق نوجوانان بود فروخته می‌شد، حالا حتی سؤالات کنکور هم به وسیله تکنولوژی با سرعت بیشتری به اقصانقاط کشور پخش می‌شود.
رصدکنندگان کانال ها‌ی فروش سوال می‌گویند، از ابتدای برگزاری امتحانات نهایی، به‌طور متوسط ۵ تا ۲۰ دقیقه پس از برگزاری آزمون سوالات منتشر شده است. از میان تمام رشته‌ها، بیشترین تقاضا برای دستیابی به سوالات علوم تجربی است، پس از آن رشته علوم انسانی و کمترین تقاضا هم برای رشته ریاضی است.
تاکنون امتحانات نهایی در روز‌های سوم، پنجم، هفتم، دهم، دوازدهم و چهاردهم برگزار شده است و در این میان سؤالات دروسی، چون عربی، فیزیک، شیمی و... در رشته‌های مختلف بنا بر ادعای کانال‌های تلگرامی چند دقیقه بعد از شروع امتحان، منتشر شد که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در واکنش به این موضوع از شناسایی سریع حوزه‌های امتحانی که سؤالات از آنجا منتشرشده بود خبر داده و اعلام کرده نمرات دانش‌آموزانی که با ابزار و وسایل تقلب به جلسه امتحان رفته بودند "صفر" و با آن‌ها برخورد شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به لو رفتن امتحانات نهایی، گفته است به هیچ وجه، هیچ تقلبی در امتحانات نبوده است.
امروز هم انتشار پاسخ سؤالات امتحان نهایی، ۸ دقیقه بعد از شروع آزمون در برخی کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد؛ برخی از این‌کانال‌ها سؤالات امتحانی و برخی نیز فقط پاسخ چند سؤال را منتشر کردند و مدعی شدند که پاسخ تمام سؤالات برای دانش‌آموزانی که هزینه را پرداخت کردند، ارسال شده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: با اجرای کنکور در دو مرحله و لحاظ شدن بالاترین نمره زمینه کاهش استرس برای شرکت کنندگان به صورت بسیار بالایی فراهم شده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امنیت امتحانات نهایی کاملاً برقرار است و علاوه بر راکت‌های فلزیاب، دستگاه‌های سیگنال یاب هم در اختیار حوزه‌های امتحان قرار می‌گیرد.
در حالی که امتحانات ساعت ۱۰ شروع می‌شد برخی کانال‌ها در فضای مجازی، سؤالات و پاسخ‌های امتحانات را از ساعت ۹:۳۰ منتشر کردند که بررسی‌های که مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش نشان داد که این سؤالات و جواب‌ها اشتباه بود.
محسن زارعی، رئیس مرکز سنجش آموزش‌و‎پرورش گفت: سوالات امتحان ترمیم نمره پایه دوازدهم لو نرفت، نیم‌ساعت زودتر توزیع شد. به خانواده‌ها و دانش‌آموزان اطمینان می‌دهم امکان لورفتن سوالات وجود ند
وزیر آموزش‌وپرورش درباره حذف دروس عمومی از کنکور سراسری گفت: دروس عمومی از کنکور حذف شده‌اند، ولی از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم حذف نشده‌اند و به صورت تشریحی در قالب امتحانات نهایی، سنجیده می‌شوند. نمی‌توان دروس عمومی را صرفا در قالب آزمون‌های چهارگزینه‌ای مورد ارزیابی و سنجش قرار داد. نمی‌خواهم بگویم آزمون چهارگزینه‌ای را به طور کامل رد می‌کنم، اما سوالات تشریحی در لایه «تفهی» قرار می‌گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ