وزیر آموزش‌وپرورش درباره حذف دروس عمومی از کنکور سراسری گفت: دروس عمومی از کنکور حذف شده‌اند، ولی از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم حذف نشده‌اند و به صورت تشریحی در قالب امتحانات نهایی، سنجیده می‌شوند. نمی‌توان دروس عمومی را صرفا در قالب آزمون‌های چهارگزینه‌ای مورد ارزیابی و سنجش قرار داد. نمی‌خواهم بگویم آزمون چهارگزینه‌ای را به طور کامل رد می‌کنم، اما سوالات تشریحی در لایه «تفهی» قرار می‌گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نیرو: مصرف برق کولرها در ایران معادل کل برق مصرفی کشور مصر است
وحیدی گفت: هیچ‌کارمندی در ادارات نداریم که کشف حجاب کرده باشد. پیگیری شبکه های فساد در دستور کار دولت قرار دارد و حتما برخورد جدی خواهد شد. امید است قوه قضاییه ظرفیت بیشتری را به میدان‌ آورد تا شرایط بهتر شود.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: دریافتی معلمان به‌اندازه کارمندان دیگر ادارات نیست و آنان به‌جز حقوق مزایایی مشابه دیگر نهادها ندارند.
جلسه بررسی صلاحیت، برنامه‌ها و اخذ رأی اعتماد به رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از صبح امروز ۹ خرداد ۱۴۰۲در صحن علنی مجلس برگزار شد؛ در پایان جلسه امروز رضا مراد صحرایی توانست از نمایندگان مجلس رای اعتماد برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش را به دست بیاورد.
در ابتدای جلسه، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه خیرمقدم گفت و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
هزینه روزانه آموزش و پرورش ۱۰۰۰ میلیارد تومان است لذا باید توجه داشت که تعطیلی یک روز مدارس برای دولت هزینه هزار میلیاردی دارد. در شرایطی که این وزارتخانه سرنوشت‌ساز با سرپرست اداره می‌شود جا دارد که آقای رییس‌جمهور در انتخاب کاندیدای وزارت و معرفی به مجلس تلاش بیشتر از معمول داشته و این دستگاه عظیم را از بلاتکلیفی خارج کند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون کیفیت بخشی را درون الگوی اصلی و در دل همین ۱۰۰ امتیاز دیده‌ایم، گفت: به این ترتیب مدارسی که رویکرد فرهنگی و پرورشی داشته باشند، در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی شرکت کنند، تشکل‌های دانش آموزی فعال داشته باشند، در اقامه نماز و امر حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند و مواردی از این دست، در تعیین شهریه‌شان اثرگذار خواهد بود.
قاسمی پور می‌گوید: مسئولان رده‌بالای کشور می‌توانستند خیلی زودتر به موضوع وارد شوند. استعفای وزیر هم مشکلی را حل نمی‌کند. باید نگاه به آموزش‌وپرورش سرمایه‌ای باشد، نه هزینه‌ای و در این وضعیت معلم مظلوم واقع شده است.» او می‌گوید، حقوق ۸ میلیون تومانی برخی معلمان با در نظر گرفتن کل کسورات یک سال، ۵/۲ میلیون تومان پرداخت شده است. درحالی‌که این اتفاق نباید می‌افتاد. این نماینده مجلس از تاخیر‌های ۶ ماهه در پرداخت حقوق معلمان قراردادی باخبر است و می‌گوید؛ نارضایتی در میان معلمان زیاد است.
وزیر آموزش‌وپرورش درباره مسمومیت دانش‌آموزان گفت: از مراجع ذی‌صلاح گزارش گرفتیم و گفتند مشکلی وجود ندارد.
حالا یک‌سال و چندماهی از حضور یوسف نوری در وزارتخانه آموزش‌وپرورش می‌گذرد و همچنان این وزارتخانه با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ از لایحه رتبه‌بندی معلم‌ها گرفته تا مشکل ریشه‌دار کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی و تعطیلی‌های متعددی که از دوران کرونا آغاز شد و به آلودگی هوا کشیده شد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: فرایند رتبه‌بندی در ستاد وزارتخانه، برای تعیین رتبه قطعی معلمان با سرعت بیشتری در حال انجام است و قطعاً به سال آینده نخواهد کشید.
لامرد- وزیر آموزش‌وپرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان فقط افزایش حقوق نیست بلکه رتبه‌بندی قطعه‌ای از سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: پرسش‌هایی که دانش آموزان در بخش گفت‌وگو با وزیر آموزش‌وپرورش در شبکه شاد مطرح می کنند، در گفت‌وگوهای بعدی به آن‌ها پاسخ‌خواهم داد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مشاهدات ما نشان می‌دهد حضور دانش آموزان در پژوهشگاه رویان و بازدید از فعالیت‌های این پژوهشگاه، به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذاری دارد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در دنیا، مدرسه‌سازی و تجهیز آن توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود و ساخت‌وساز و تجهیز مدارس بر عهده آموزش‌وپرورش نیست.
وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی علیه‌السلام را تسلیت گفت.
طی حکمی از سوی وزیر آموزش‌وپرورش، صادق ستاری فرد به‌ عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارتخانه منصوب شد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تاکنون با احتساب بزرگسالان، حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و تعدادی هم هنوز ثبت‌نام نشده‌اند برخی تأخیر‌ها به دلیل دو سال تعطیلی ناشی از کرونا است و برآورد می‌کنیم ۱۶ میلیون دانش‌آموز واجب‌التعلیم از پایه اول تا پایه دوازدهم داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چند روز قبل علی‌الحسابی بابت معوقات رتبه‌بندی برای معلمان وجهی واریز شد عنوان کرد: خیلی سوال می‌پرسند که چرا سامانه برای بارگذاری مدارک تعیین کردید و چرا باید مدارک را بارگذاری کنیم. خب از یک استاد دانشگاه همین حالا سوال کنید که یک رتبه می‌خواهید بگیرید چقدر طول می‌کشد؟ بیشتر از یک سال معمولا طول می‌کشد، اما ما می‌خواهیم برای ۸۱۰ هزار نفر، دو سه ماهه رتبه بندی را انجام دهیم. گفتیم از وقتی فرایند شما شروع شد، یک و نیم ماه بعد رتبه شما را تعیین می‌کنیم.
وزیر آموزش‌وپرورش با تشریح بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هیأت دولت گفت: مردم دیگر تحمل چشم‌انتظاری را ندارند؛ پروژه‌هایی که مدت‌زمان زیادی از احداث آن‌ها گذشته است باید تکمیل شود.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای اجرای طرح تغذیه رایگان دانش آموزان، توزیع تغذیه بین پنج میلیون دانش‌ آموز پیش‌بینی‌شد که با توجه به افزایش قیمت امسال سه میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار می گیرند.
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۳ میلیون نفر دانش‌آموز مناطق کم‌برخوردار هفته ای دو روز تغذیه رایگان می‌‎شوند، گفت: هم‌اکنون در کشور ۵۴۰ هزار معلم بسیجی داریم.
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۳ میلیون نفر دانش‌آموز مناطق کم‌برخوردار هفته ای دو روز تغذیه رایگان می‌‎شوند، گفت: هم‌اکنون در کشور ۵۴۰ هزار معلم بسیجی داریم.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در برابر رسانه‌های ما، همواره رسانه‌های دشمن تلاش کرده‌اند تا حقایق و دستاوردها را وارونه جلوه دهند بنابراین ضروری است رسانه‌های داخلی قوی عمل کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ