رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: باید کیفیت طراحی سوالات و نوع طرح سوال به صورتی باشد که ناظر به کتاب‌های درسی و اهداف آموزشی و متناسب با سطح و انتظار در نظام آموزش رسمی باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عینک‌هایی هستند که سوالات را اسکن و به شخص بیرون از جلسه کنکور ارسال می‌کنند تا جواب را با گوشی به فرد کنکوری برساند. رونمایی از ابزار‌های تقلب کنکور روی آنتن زنده را ببینید.
کلید سؤالات آزمون‌های اختصاصی گروه علوم ریاضی و فنی، گروه علوم انسانی، گروه علوم تجربی، گروه هنر و گروه زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شد.
تقلب کنکوری در ذهن بسیاری می‌تواند مصداق‌هایی مانند خرید و فروش سوالات یا همراه آوردن وسائل ارتباطی در جلسه امتحان داشته باشد، اما به ذهن کمتر کسی رسیده که پای گریم برای جازدن کسی به جای دیگری به کنکور باز شود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دیشب یک شب فوق العاده بود و تا صبح کار کردیم، دستگیری‌های زیادی داشتیم. شبکه‌هایی از خراسان، لرستان و خوزستان بودند، در تهران، اما موردی نداشتیم.
تعداد ۱۰ کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از ۲۰۰ هزار نفر دنبال کننده ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور را داشته و این سوالات را با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسانند.
رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا، گفت: فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دام کلاهبرداران سایبری است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: لازم است روش کنکور را به قبل از سال ۵۰ برگردانیم؛ در سال ۴۸ سوالات کنکور تستی نبود بلکه به شکل تشریحی بود. ما باید این نوع کنکور را احیا کنیم.
وزیر کشور درباره بحث امنیت برگزاری آزمون‌های نهایی و کنکور گفت: مهمترین موضوع، برگزاری کنکور است که در این زمینه مشکلی نیست و امنیت سوالات هم موضوع دیگری است که تدابیر لازم برای تامین آن اعمال می‌شود.
با رصد انجام شده از سوی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که فردی با هویت نامعلوم در بستر شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش سوال تقلبی کنکور به بیش از ۱۰ نفر از داوطلبان کرده است که در همین راستا پرونده‌ای تشکیل شده و رسیدگی به موضوع به قید فوریت در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
مهدی عزیزی کارتونیست قطعی اینترنت برای جلوگیری از لو رفتن سوالات کنکور را دستمایه طنز قرار داده و از این موضوع در روزنامه هم میهن انتقاد کرده است.
رئیس پلیس سایبری کشور از دستگیری ۵۴ نفر که سوالات جعلی کنکور و تجهیزات تقلب می‌فروختند، خبر داد.
پخش‌شدن سؤالات امتحان نهایی در هفته‌ای که گذشت، تیتر خبرها شد. البته این اولین باری نیست که پخش‌شدن سؤالات امتحان نهایی تیتر خبرها می‌شود. اگر قدیم‌تر سؤالات امتحان نهایی مقابل مدارس، کتابخانه‌ها یا حتی در پارک‌هایی که پاتوق نوجوانان بود فروخته می‌شد، حالا حتی سؤالات کنکور هم به وسیله تکنولوژی با سرعت بیشتری به اقصانقاط کشور پخش می‌شود.
پخش‌شدن سؤالات امتحان نهایی در هفته‌ای که گذشت، تیتر خبرها شد. البته این اولین باری نیست که پخش‌شدن سؤالات امتحان نهایی تیتر خبرها می‌شود. اگر قدیم‌تر سؤالات امتحان نهایی مقابل مدارس، کتابخانه‌ها یا حتی در پارک‌هایی که پاتوق نوجوانان بود فروخته می‌شد، حالا حتی سؤالات کنکور هم به وسیله تکنولوژی با سرعت بیشتری به اقصانقاط کشور پخش می‌شود.
سوالات به دو شیوه و با دو قیمت به فروش می‌رسند. شیوه اول، انتشار سوال و جواب هم‌زمان با شروع جلسه کنکور است که قیمت پایین‌تری دارد، اما بسیار مرسوم است و شیوه دوم، افشای سوالات قبل از امتحان است که قیمت بالاتری دارد.
گزارش میدانی خبرنگار ما از این واقعیت حکایت می‌کند که سوالات کنکور که در دو نوبت دی امسال و تیر سال آینده برگزار می‌شود، از ۴۰ تا ۱۵۰میلیون تومان در حال معامله است؛ آن هم با ارز دیجیتال.
تاکنون امتحانات نهایی در روز‌های سوم، پنجم، هفتم، دهم، دوازدهم و چهاردهم برگزار شده است و در این میان سؤالات دروسی، چون عربی، فیزیک، شیمی و... در رشته‌های مختلف بنا بر ادعای کانال‌های تلگرامی چند دقیقه بعد از شروع امتحان، منتشر شد که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در واکنش به این موضوع از شناسایی سریع حوزه‌های امتحانی که سؤالات از آنجا منتشرشده بود خبر داده و اعلام کرده نمرات دانش‌آموزانی که با ابزار و وسایل تقلب به جلسه امتحان رفته بودند "صفر" و با آن‌ها برخورد شده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: با اجرای کنکور در دو مرحله و لحاظ شدن بالاترین نمره زمینه کاهش استرس برای شرکت کنندگان به صورت بسیار بالایی فراهم شده است.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: محور امتحانات کتاب درسی تعریف شده است و سوالات تستی نیست که دانش‌آموز باید مهارت تست‌زنی و مدیریت زمان و نکته‌های خاص توجه کند.
وزیر آموزش‌وپرورش درباره حذف دروس عمومی از کنکور سراسری گفت: دروس عمومی از کنکور حذف شده‌اند، ولی از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم حذف نشده‌اند و به صورت تشریحی در قالب امتحانات نهایی، سنجیده می‌شوند. نمی‌توان دروس عمومی را صرفا در قالب آزمون‌های چهارگزینه‌ای مورد ارزیابی و سنجش قرار داد. نمی‌خواهم بگویم آزمون چهارگزینه‌ای را به طور کامل رد می‌کنم، اما سوالات تشریحی در لایه «تفهی» قرار می‌گیرد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در ایران کنکور در قالب سوالات چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود، اما در کشور‌های دیگر سوالات صرفا چهارگزینه‌ای طراحی نمی‌شوند، گفت: کنکور را عاملی برای انحراف نظام آموزشی از مسیر اصلی اش می‌دانیم. مسیر اصلی این است که دانش آموز بتواند در برابر فرصت‌های یادگیری خودش را نشان دهد.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: در روز کنکور سوالات باز می‌شوند و در اختیار افراد قرار می‌گیرند. اکنون هم وسایل ارتباط جمعی بسیار زیاد هستند و به صورت‌های گوناگون مانند عینک، پاک کن، ساعت و ... وارد جلسه آزمون می‌شوند. افراد می‌توانند با روش‌هایی که خودشان می‌شناسند سوالات را به بیرون از حوزه بفرستند.
تجهیزات ویژه‌ای که از داوطلبان کنکور کشف شده است، ابزاری است که از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند، این تجهیزات در کسری از ثانیه می‌توانستند اطلاعات را به خارج از محل برگزاری آزمون ارسال و پاسخ‌ها را دریافت کنند.
محمدرضا احمدی سنگری عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابزاری همچون عینک، خودکار و تجهیزات بسیار ویژه‌ای که فرستنده و گیرنده سوالات و پاسخنامه‌های آزمون سراسری بودند، گفت: تجهیزات ویژه‌ای که از داوطلبان کنکور کشف شده است، ابزاری است که از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند.
همدستی خواهران دوقلو برای جیب بری

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ