یکی از حوزه‌های تحقیقاتی که قابلیت بهبود پیش بینی زلزله را دارد، یادگیری ماشینی است. محققان در حال بررسی استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مجموعه‌های بزرگ داده و شناسایی الگو‌هایی هستند که ممکن است شاخص فعالیت لرزه‌ای باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درحالیکه مقامات رژیم صهیونیستی در کنار اکثریت ساکنان اراضی اشغالی نسبت به احتمال وقوع جنگ داخلی هشدار داده اند، نتانیاهو مدعی شد که تضمین می‌دهد این جنگ رخ نخواهد داد.
رئیس جمهور روسیه درباره وقوع «خطری جدید» در صورت تداوم تامین تسلیحاتی اوکراین و مداخله هرچه بیشتر ناتو در جنگ، هشدار داد.
من اخیرا بازدیدی از رودخانه ارس داشته ام و دیدم که به صورت محسوس دبی آب کاهش پیدا کرده است. اگر این سد سازی‌ها ادامه یابد شمال غربی ایران دچار مشکل می‌شود. در جمهوری آذربایجان نیز این فاجعه در حال وقوع است. ایران باید تحرکات جدی تری انجام دهد که بلای افغانستان و طالبان بر سر آذربایجان نیاید.
رئیس مرکز توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات پروژه تخمین سطح زیرکشت محصولات کشاورزی استراتژیک توسط هوش مصنوعی را بیان کرد.
اخترشناسان تخمین می‌زنند که تعداد شگفت انگیزی از کهکشان‌ها وجود دارد، تا ۲۰۰ میلیارد که هر کدام با ستاره‌ها و سیارات خاص خود پر شده است.
تخمین جمعیت علویان کاری سخت است و در ترکیه تخمین زده می‌شود که تا ۲۵ درصد جمعیت این کشور پیرو شاخه علویه هستند.
رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: اولویت و اساس کار پلیس بر مبنای پیشگیری و کنترل جرایم ، دفاع از حقوق مردم تامین امنیت است.
دانشمندان تخمین می‌زنند که پلاسما با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال سقوط است. این آبشار‌های پلاسمایی معادل خورشیدی شفق‌های قطبی زمین هستند. این ساختار همان چیزی است که برجستگی تاج قطبی نامیده می‌شود. برجستگی‌های روی خورشید معمولا به شکل شاخک‌های غول‌پیکر پلاسمای داغ هستند که در یک کمان بزرگ به سمت فضا کشیده می‌شوند.
ما تخمین می‌زنیم که در فاصله سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی مازاد حساب جاری کشور‌های نفتی خلیج فارس ممکن است به دو سوم یک تریلیون دلار برسد. یا این وجود، در خارج از بانک‌های مرکزی این پول‌ها به کجا می‌روند؟
ONS تخمین می‌زند که رونالدو به طور متوسط تا ۸۴ سالگی زندگی کند. او همچنین ۲۵ درصد شانس رسیدن به ۹۴ سالگی، ۱ در ۱۰ شانس زندگی تا ۹۸ را دارد و ۶ درصد احتمال دارد که به سن ۱۰۰ سالگی برسد.
شرکت تحقیقاتی استاتیستا با استفاده از داده‌های منتشرشده توسط Top ۱۰ Vpn، روسیه، ایران و قزاقستان را سه کشوری معرفی کرده است که بیشترین خسارت را از محدودیت در دسترسی در اینترنت دیده‌اند.
برخی از دستگاه‌ها مکلف شدند بخشی از اعتبارات هزینه‌ای خود را صرف تضمین و ارتقای سطح امنیت سامانه‌های خود و پیشگیری مؤثر از وقوع حوادث امنیتی سایبری کنند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: با توجه به وقوع زلزله اخیر در ترکیه، هموطنانی که قصد سفر به این کشور را دارند، پیش از انجام سفر از قطعیت در تأمین محل اقامت خود مطمئن شوند.
در پی وقوع یک انفجار در مسیر شرکت کنندگان در مسابقه دوی ماراتن در جنوب غربی کامرون دستکم ۱۹ ورزشکار زخمی شدند. گروه جدایی طلب آمبازونیا با بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله اعلام کرد که هدف اصلی انفجار نیرو‌های کامرونی بودند که ایمنی ورزشکاران را تضمین کرده بودند. این گروه تاکید کرد که اجازه نخواهد داد کامرون در اشغال بماند. در این رقابت ۵۲۹ ورزشکار شرکت داشتند.
طبق تحلیلی از شرکت تحقیقات بازاری «کانتر پوینت ریسرچ» تخمین زده می شود هزینه ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس ( گرانقیمت ترین سری جدید موبایل اپل)  از لحاظ مواد اولیه ۴۵۴ دلار است.
تخمین میلی از تلفات روسیه افزایش قابل توجهی نسبت به ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر تلفات پیش بینی شده توسط پنتاگون در ماه مرداد را نشان می‌دهد.
تخمین زده می شود که آکنه تا ۸۵ درصد از افراد جوان بین ۱۲ تا ۲۵ سال را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین شایع ترین بیماری پوستی در سراسر جهان هست.
فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ گفت:امسال بالغ بر ۹۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی، فرهنگی، غرفه کودک و نوجوان و … در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران برپا خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات پرستاران را بر خود واجب می‌دانیم و تلاش داریم که با ایجاد امنیت شغلی برای این قشر زحمت‌کش آرامش روانی و سلامت جسم جامعه را تامین کنیم.
مدیرعامل آبفای چهارمحال‌و‌بختیاری، بارندگی شدید و وقوع سیلاب در شهرستان کوهرنگ در روز‌های اخیر را عامل گل‌آلودشدن چشمه کوهرنگ دانست؛ چشمه‌ای که منبع تأمین آب شرب شهرکرد و شهر‌های اطراف است: «این گل‌آلودی باعث شد این چشمه از مدار مصرف خارج شود و تأمین آب شرب شهرکرد به مرز بحران برسد؛ بحرانی که مسئولان با وارد مدار کردن چاه‌های کشاورزی، شهرداری و... در‌صدد مرتفع‌کردن آن هستند. تعداد ۳۲ حلقه چاه از قبل فعال بود که در‌حال‌حاضر نیز فعال هستند و سه حلقه چاه جدید نیز از فرودگاه و شهرداری وارد مدار شده است».
بارندگی شدید و وقع سیلاب در شهرستان کوهرنگ در روز‌های اخیر، باعث گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ که منبع تامین آب شرب شهرکرد و شهر‌های اطراف است شد.
مسئول اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام کرد: در برخی مناطق چاه‌هایی داریم که آب از آن‌ها تامین می‌شود و این چاه‌ها عمدتا نزدیک رودخانه‌ها هستند و زمانی که سیل می‌آید و رودخانه طغیان می‌کند این چاه‌ها تخریب شده یا آلودگی وارد چاه می‌شود؛ بنابراین ما در هنگام وقوع سیل‌ها بسیار نگران شیوع بیماری‌های انگلی، روده‌ای و گوارشی هستیم.
مصوبه سران قوا درباره حداکثر افزایش اجاره‌بها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد عملی نمی‌شود و صاحبان خانه به این مصوبه تمکین نمی‌کنند، امروز مستاجران به «چه‌کنم چه‌کنم» افتاده‌اند. از طرفی مصوبه حداکثر افزایش ۲۰ درصدی برای اجاره‌بها هم روی زمین مانده است. آقای رئیس جمهور کمر مستاجران خم شده به داد آن‌ها برسید.
بررسی قابلیت "تخمین قیمت خودرو" در سایت دیوار

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ