یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: یکی از اشتباه ها در واگذاری بنگاه ها دولتی به بخش خصوصی این بود که از صنایع مادر آغاز شد و واجد مشکلاتی در سیاست خصوصی سازی شد؛ این تجربه تلخ نباید تکرار شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت مجاز است نسبت به تسهیل و واگذاری اقامت به اتباع خارجی متقاضی اقامت که حداقل مبلغ مشخصی در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ایرانی سپرده گذاری ارزی و یا ریالی کرده و یا در ایران سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم می‌کند و یا اوراق بهادار دولتی و یا اوراق بهادار ارزی طرح‌ها (پروژه های) داخلی را خریداری می‌نمایند، اقدام کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امکان واگذاری پارک های جنگلی واقع در حریم و محدوده شهرها به شهرداری‌ها با حفظ حقوق مالکانه دولت موافقت کردند.
در حالی دولت از حدود ۱۵ ماه پیش به دنبال واگذاری خودروسازان است که زیان انباشته شرکت های مادر -منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱- به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
تیم والیبال شهداب ایران با واگذاری نتیجه مسابقه برابر پلیس قطر به مقام چهارمی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2023 اکتفا کرد.
عقب‌نشینی دولت، اقدام رسانه‌ای صدا و سیما و نطق قالیباف نشان از تصمیم برای خاتمه ماجرای واگذاری‌های خودرو دارند
موضوع واگذاری خودروهای شاسی بلند به برخی از نمایندگان مجلس علی رغم حذف سیدرضا فاطمی امین وزیر سابق صمت از کابینه دولت، همچنان به عنوان یک موضوع داغ از سوی مجلسی ها و دولتی ها دنبال می شود. البته هر یک تقلا می کنند که دیگری را در این وادی متهم کنند.
وزیر صمت جزئیات واگذاری سهام تودلی باشگاه های استقلال و پرسپولیس را تشریح کرد.
رهبر معظم انقلاب سال ها پیش سیاست های کلی نظام ذیل اصل۴۴ را ابلاغ و بارها بر واگذاری تصدی‌گری صنایعی مانند خودروسازی به بخش خصوصی تاکید کرده اند.
هیئت واگذاری در نخستین جلسه خود در سال جدید فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری در سال ۱۴۰۲ را تصویب کرد.
دیپلمات های افغانستان سفارت را تخلیه و ترک کردند و عکس احمد شاه مسعود را هم با خود بردند.
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بندهای مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می شود
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران از پیگیری امور اداری برای واگذاری دو ورزشگاه به استقلال و پرسپولیس خبر داد.
در حالی که رهبر انقلاب مراقبت از عملکرد هیئت ۷ نفره را امری حتمی و ضروری می‌دانند، چرا آقایان متولی امر برای هیئت مزبور مصونیت قضایی قائل شده اند؟ آیا این مصونیت بخشی، با تاکید رهبر انقلاب برای مراقبت لازم درباره عملکرد این هیئت هم خوانی دارد؟ آیا با توجه به تجربیات تلخ واگذاری‌های قبلی مانند هفت تپه، هپکو، مغان و... اعطای چنین اختیار بدون پاسخگویی به این هیئت کار درستی است؟
مصوبه مولدسازی دارایی های دولت، تصویب شده در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ۲۱ آبان امسال به تایید رهبری رسید و بر اساس آن هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت مرکب از هفت عضو: معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بودجه و برنامه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه تشکیل شد. دبیرخانه و مجری مصوبات این هیات وزارت امور اقتصادی و دارایی است
شرایط واگذاری ۵۱ درصد سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس در هیات عالی واگذاری تصویب شد.
انتقاد نمایندگان از تیم اقتصادی دولت و وعده ثبات بازار، افزایش سرمایه بانک های دولتی و تکذیب شایعه گم شدن مبلغ واگذاری هولدینگ خلیج فارس از مهمترین اخبار اقتصاد کلان در هفته اخیر بود.
سیاست اخیر شرکت عمران شهرهای جدید مبنی بر واگذاری زمین به مردم برای ساخت خانه‌های ویلایی و یک طبقه باعث افزایش هزینه‌ها و اتلاف منابع می‌شود.
وزیر کشور در آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اظهار کرد: مراسم امروز نشان می‌دهد که یک ایرانی می‌تواند محصول خوب و با کیفیت بسازد و این‌ها نشان‌دهنده‌ ظرفیت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی کشور است.
سخنگوی دولت گفت: دولت می‌خواهد در ازای بدهی‌هایی که در بخش‌های مختلف دارد، طرح‌های نیمه تمام یا در حال ساخت را به طلبکاران واگذار کند تا هم این طرحها تکمیل شوند و هم بدهی های دولت تسویه شود.
معاون سازمان حج و زیارت در خصوص نقل و انتقال فیش های حج تمتع و نقش تسهیل گری سازمان حج توضیحاتی ارائه کرد.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: ما باید یکبار شرکت های که در صف واگذاری هستند از تاریکخانه خارج کنیم و برای بخش خصوص کاملا شفاف بیان کنیم که شرکت ها چه وضعیتی دارند.
باشگاه پرسپولیس تصمیم به واگذاری دوباره تبلیغات محیطی به سازمان لیگ گرفت.
ساری- وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه دولت مسئله ارز را رها نکرده است، گفت: تلاش های زیادی برای کنترل بازار ارز صورت گرفته است.
روبرتو فیرمینو، ستاره برزیلی لیورپول، مدعی شد رفتار هواداران این باشگاه در پایان فصل گذشته همیشه در ذهنش خواهد ماند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ