انتقاد نمایندگان از تیم اقتصادی دولت و وعده ثبات بازار، افزایش سرمایه بانک های دولتی و تکذیب شایعه گم شدن مبلغ واگذاری هولدینگ خلیج فارس از مهمترین اخبار اقتصاد کلان در هفته اخیر بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همتی نوشت: یک لحظه با خدای خود خلوت کنید و با مرور وعده‌های خود ببینید طی ۲ سال با زندگی مردم و اقتصاد کشور چه کرده اید.
قاچاق کالا دارای مضرات بسیاری برای اقتصاد داخلی کشور است قاچاق کالا می‌تواند کارخانه‌های داخلی را به تعطیلی کشانده و عده کثیری از نیروی کار را بیکار کند.
کدو سوخاری یک میان وعده لذیذ یا غذای ساده برای وعده شام است که می توانید با کمترین مواد غذایی در دسترس آن را آماده کنید.
اسماعیل گرامی مقدم گفت: با گذشت دو سال از عمر دولت نه تنها نشانه‌ای از تحقق این وعده‌ها مشاهده نمی‌شود؛ بلکه شاخص‌های کلان اقتصادی، اجتماعی و راهبردی کشور به سمت نزول حرکت کرده است.
مدافع تیم استقلال گفت: در این مدت هر قول یا وعده ای که مسئولان باشگاه داده اند هیچ کدام عملی نشده است.
طی روز‌های اخیر و با آغاز هفته کارگر، نمایندگان جامعه کارگری در سخنرانی‌های خود، ضمن هشدار بابت تبعات انباشت مطالبات کارگران و بی‌توجهی دولت به این مطالبات، خواستار اصلاح رویکرد کابینه سیزدهم و پاسخ به مطالبات قشری شدند که هرگونه اختلال و تعویق در پاسخ به خواسته‌های‌شان می‌تواند به بازتولید آسیب‌های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در کل کشور منجر شود.
یک مدرس اقتصاد گفت: نگاه کارشناسی به عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم و عدم تحقق وعده های دولت نشان می دهد سختی های معیشتی مردم با شدت بیشتری افزایش یافته و منجر به نارضایتی شده است.
مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی ‌دارایی: در سال گذشته مجموعاً 603 مورد صورت مالی شرکت های دولتی منتشر شد. وعده داده بودیم که صورت مالی 1000 شرکت دولتی را منتشر کنیم. تا کنون این تعداد شرکت تحت کنترل دولت به صورت منسجم شناسایی نشده بود. این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاد. آخرین دوره از انتشار صورت های مالی سال 1400 شرکت های دولتی نیز انجام شد و 521 مورد دیگر نیز منتشر شد و در کل 1124 صورت مالی در معرض دید عموم قرار گرفت. بنابراین، 124 مورد بیشتر از آماری که وعده داده بودیم به انتشار صورت های مالی پرداختیم
محمدرضا زنوزی در پیام سال جدید خود نکات جدیدی را مطرح کرده است.
یکی از شروط واردات خودرو را لزوم واردات خودروی اقتصادی اختصاص داده ایم؛ این سخن وزیر صمت حدود شش ماه قبل است. وعده‌ای که با توجه به صحبت اخیر سخنگوی وزارت صمت، قرار نیست محقق شود؛ چراکه قدرت خرید مردم کم شده است!
به نظر می‌رسد از پس وعده‌های ریز و درشت نحوه پاسخگویی به دغدغه‌ها امروز مد نظر سیاستگذاران است نه حل مشکلات متعددی که گریبان اقتصاد را گرفته است.
مهمترین وعده اقتصادی دولت در گیر بروکراسی های اداری و اختلافات دستگاه ها شده است و به همین منظور تشکیل منظم و هفتگی جلسات شورای عالی مسکن میتواند نشانه جدیت دولت در این وعده مسکنی باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگرچه در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ وعده‌های فراوانی برای دسترسی به رشد اقتصادی ۸ درصدی از سوی دولت داده شده بود، اما این اتفاق نیفتاد.
فرشاد مومنی، اقتصاددان گفت: اگر ظرفیت خرد و دانایی مناسب در این‌ها وجود داشت باید از اینکه مطالبات اقتصادی مطرح نمی‌شود، به خود بلرزند. این علامت خطرناکی است و نشان دهنده یاس و سرخوردگی از وعده‌های دولت است.
گمانه‌زنی در خصوص تعیین تکلیف اجرای بخشی از قانون بودجه مبنی بر جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی، پس از ماه‌ها وعده از سوی مسئولان، حالا به مرحله آزمایشی در استان هرمزگان رسیده است و به نظر می‌رسد، یارانه نقدی مردم این استان به زودی تبدیل به کالابرگ شود.
تجمیع همه حساب ها در حساب واحد خزانه داری، از مهمترین وعده های وزارت اقتصاد در این دولت بوده است، اما هنوز برخی دستگاه ها از این تکلیف قانونی تمکین نمی‌کنند.
وزارت اقتصاد از تشکیل کارگروه مدیریت ریسک پیش از تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد: دولت سیزدهم از وعده‌های خود برای حمایت از بازار سرمایه عقب نشینی نکرده و ثبات و چشم انداز بورس برای دولت همواره مهم بوده است.
رئیس‌جمهور ترکیه وعده‌های اقتصادی خود را به رای دهندگان پیش از انتخابات سال آینده که سخت‌ترین آزمون حکومت دو دهه‌ای او خواهد بود افزایش داده است.
یک‌سال از آغاز دولت سیزدهم که با وعده‌های متنوعی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و روابط‌ بین‌المللی روی کار آمد، می‌گذرد.
بیش از ۵۰ وعده ابراهیم رئیسی در زمان انتخابات ۱۴۰۰ با محوریت اقتصاد، حالا در معرض قضاوت عمومی قرار گرفته است. برخلاف تبلیغات رسانه های دولتی، مردم کوچه و خیابان از کوچک تر شدن سفره خود در این مدت ناراضی هستند.
خرمشهر- «اروند» سیاسی‌ترین رودخانه ایران در ۴۰ سال اخیر است که چشم‌انتظار لایروبی برای رونق اقتصاد منطقه و کشور است.
بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا از رشد جاماند!
مرگ ۳ کودک و یک معلم داخل هوتک در دشتیاری
مجمع مدرسین‌ومحققین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد اعلام کرد: چرا در دولت سیزدهم که با سایر نهادهای انتخابی و انتصابی هم‌دست و همسو بود و با این که وعده های زیادی در برنامه‌های تبلیغاتی داده بود، نابسامانی‌های اقتصادی و سیاسی شدت گرفته است؟ / دو پدیده زشت و ناهنجار فقر و غنا در نظام اقتصادی نمایان شده و تورم فاحش بر معیشت مردم سایه انداخته است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ