ساری- وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه دولت مسئله ارز را رها نکرده است، گفت: تلاش های زیادی برای کنترل بازار ارز صورت گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی فراقی گفت:دولت قبل از این که این پول‌ها وارد چرخه آزاد اقتصاد شود آنان را خرج کرده است و اگر منابع جدیدی در آینده به دست دولت برسد صرفاً خرج اقتصاد انقباضی و کنترل شدید قیمت‌ها خواهد شد.
رئیس مرکز پژوهش های اتاق ایران با بیان اینکه سیاست های پولی کشور منسوخ است، گفت: دولت نباید درباره ارز بخش خصوصی مانند ارزهای نفتی عمل کند.
علی بهادری جهرمی پس از جلسه هیات دولت اعلام کرد: طبیعتا «دریافت ارز» یکی از منابع اطلاعاتی است که وزارت رفاه می‌تواند از آن بهره برداری بکند برای اینکه مشخص شود آن فرد یا خانواده جزو دهک‌های بالا هستند یا پایین.
با انتشار خبر‌هایی از میانجیگری چین بین ایران و عربستان و خبر توافق ایران و عربستان، نرخ‌ها به صورت جدی تعدیل شد و حتی پیش‌بینی می‌شود در آینده با تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و حل برخی مسائل دیگر نرخ ارز با شتاب بیشتری به کانال‌های قبلی بازگردد.
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه در اقتصاد رها شده عمل می‌کنیم، گفت: باید کمیته ای فراتر از بانک مرکزی و دولت برای مقابله با مشکل بازار ارز تشکیل شود.
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه در اقتصاد رها شده عمل می کنیم،گفت: باید کمیته ای فراتر از بانک مرکزی و دولت برای مقابله با مشکل بازار ارز تشکیل شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیشنهاد من به دولت این است که بازار آزاد ارز را تخته کند و تمام تقاضاهای مشروع ارز را از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها پاسخ دهد.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: معامله خودروهای وارداتی بدون اعلام قیمت، باطل است؟ / ورییس سازمان خصوصی‌سازی: نقد جدی به مولدسازی وجود ندارد/ پیاز صادر می‌کنیم و بعد با قیمت‌ بالا از خارج وارد کنیم / وزارت اقتصاد: دولت در جنگ اقتصادی مردم را رها نکرده است / نماینده مردم ساوه: دولت قبلی افتخار میکرد که خانه‌‌‌‌ای نساخته است و... را می‌خوانید.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: دولت تدابیری چون تشکیل بازار مبادله ارزی را انجام داده و تصمیماتی هم برای بازگرداندن دلارهای ناشی از صادرات فولاد و پتروشیمی اتخاذ شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دولت سیزدهم در مدت استقرار خود تلاش‌های خوبی برای کنترل تورم انجام داده اما همه این تلاش‌ها با افزایش ناگهانی نرخ ارز، بی‌اثر می‌شوند و به چشم مردم نمی‌آیند.
عضو کمیسیون صنایع درخصوص بازار ارز گفت: کسری بودجه و ناتوانی سیستم بانکی و در نتیجه خلق پول باعث تورم و کاهش ارزش پول ملی می‌شود بنابراین قیمت ارز افزایش پیدا می کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: دولت طبق قانون عمل نکرد و سریع نسبت به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام کرد و اتفاقا نسبت به این اقدام بسیار مانور داد و اعلام می‌کردند که شهامت آن را داشتیم و ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم. اما همان زمان به این اقدام دولت و به اصطلاح شهامتش معترض بودیم چراکه شهامت در اقتصاد چارچوبی می‌خواهد. البته دولت تبعات این شهامت خود را دید و به شدت عملکرد دولت زیر سوال رفت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرط مجلس برای حذف ارز ترجیحی این بود که قیمت کالاهای اساسی به نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد و کالابرگ الکترونیکی به مردم داده شود که دولت باید آن را اجرا کند.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تا وقتی ارز را تابع وابسته‌ای بدانیم، شوک‌های بازار ادامه می‌یابد.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش جلسه امروز مجلس در بازار ارز باید به صورت شفاف در اختیار نمایندگان و مردم قرار بگیرد تا بدانیم دولت در بازار ارز چه می‌خواهد بکند.
نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: تصمیم دولت باید تعیین تکلیف نرخ نیمایی در نظام اقتصادی باشد چراکه موضوع بحث نرخ‌هایی که ذیل این نرخ قرار گرفته یکی از مباحث مهم در این حوزه است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قدرت حفظ ارزش پول ملی را دارد و به اندازه کافی دلار در اختیار داریم.
«زمانی که دولت به بانک مرکزی ارز می‌دهد تا آن‌ها را تبدیل به ریال کند، بانک مرکزی به دلیل اینکه ریالی در اختیار ندارد، پول چاپ می‌کند و در جامعه پخش می‌کند. در مقابل دولت می‌گوید که این ارز‌ها را به حساب بانک مرکزی واریز می‌کند، در حالی که به دلیل تحریم‌ها به حساب‌ها دسترسی وجود ندارد، در چنین شرایطی چاپ پول بدون پشتوانه انجام می‌شود که نتیجه آن افزایش نقدینگی و رشد پایه پولی است.»
نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید از تلاطم در بازار ارز جلوگیری کند چرا که افزایش نرخ ارز سایر بازارها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.
مشهد معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: دولت سیاست مشخصی در خصوص ارز اربعین اعلام نکرده و به ستادها نیز موضوعی ابلاغ نشده است.
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که این کشور می‌خواهد برای روز مبادا ارز چند کشور دوست را ذخیره کند.
دولت هنوز زمان دقیق واریز یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۱ را اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می‌دهد که دولت در ماه های اخیر، بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حدود سه هفته دیگر دولت برای واریز یارانه مرحله ۱۳۷ دست به کار خواهد شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: اینکه به معیشت مردم شوک وارد شود و بعد گفتاردرمانی کنند، این کافی نیست. اقدامات اجرایی مناسب باید پشتوانه این اقناع باشد. وگرنه اینکه بیایند در تلوزیون و فضای مجازی صحبت‌های دانشگاهی ارائه دهند به جای اینکه تصمیمات اجرایی خودشان را توضیح دهند، این به چه درد جامعه می‌خورد؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به منابع بانک‌ها، اظهار کرد: منابع بانک‌های دولتی ته کشیده و دولت هر چه به آن‌ها فشار بیاورد مجبور می‌شوند از بانک مرکزی استقراض کنند و بدهکار بانک مرکزی شوند یعنی استقراض غیر مستقیم، که به نفع دولت نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ