در حالی دولت از حدود ۱۵ ماه پیش به دنبال واگذاری خودروسازان است که زیان انباشته شرکت های مادر -منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱- به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اگر دولت با واقعی شدن قیمت خودرو موافق نباشد و عدم صدور مجوز جهت افزایش قیمت منجر به زیان انباشته خودروسازان شود، طبیعتا بر اساس ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، زیان خودروسازان باید مستهلک شود، گفت: در غیر این صورت در آینده نه چندان دور زیان انباشته می‌تواند خودروساز را از حیز انتفاع خارج سازد. بر این اساس، بخش قابل توجهی از صنعت خودرو و صنایع عظیم وابسته به آن بیکار خواهند شد که جبران آن غیرممکن است.
سخنگوی شورای رقابت گفت: قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر به طور غیرعادی پایین نگاه داشته شد که سبب زیان انباشته خودروسازان شده بود و امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.
بررسی آخرین وضعیت صورت های مالی خودروسازان مربوط به ۹ ماهه سال جاری نشان می دهد که زیان انباشته ۳ شرکت مادر خودروساز به بیش از ۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این‌که با توجه به محدودیت های موجود در صنعت خودرو، در حال حاضر هیچ راه حل ممکنی بهتر از عرضه خودرو در بورس کالا نیست، گفت: با عرضه امروز، بیش از ۳۶ هزار دستگاه خودرو از محصولات ایران خودرو در بورس کالا عرضه شده است که سبب جلوگیری از زیان ۲۸۰۰ میلیارد تومانی شده و تقریبا به همین میزان نیز زیان انباشته سال قبل کاهش یافته است.
خاندوزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری، توسعه دسترسی مردم و بهبود چشم‌انداز تولید و تولیدکننده به صورت هم زمان است. عشقی نیز افزود: صنعت خودروسازی شبیه بیماری است که عارضه‌های مختلفی دارد؛ انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد.
مدیر آبفای کشور در نشست خبری گفت: هزینه بهره برداری و توزیع آب برای هر مترمکعب ۱۰۰۰۰ تومان بوده که از مردم تنها ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ تومان دریافت می شود.
بررسی های درآمدی سایپا نشان می دهد این شرکت همچنان با زیان انباشته بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان روبرو است.
بررسی های درآمدی سایپا نشان می دهد این شرکت همچنان با زیان انباشته بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان روبرو است.
بررسی های درآمدی سایپا نشان می دهد این شرکت همچنان با زیان انباشته بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان روبرو است.
بررسی های درآمدی سایپا نشان می دهد این شرکت همچنان با زیان انباشته بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان روبرو است.
اعلام عوامل گرانی سکه، زیان انباشته ۷۹ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، صادرات ۲.۲ میلیارد دلاری فولاد و آمادگی برای تحویل ۱۰ هزار خودرو به جانبازان از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: در چند وقت گذشته شاهد کاهش زیان انباشته در صنعت خودرو بوده‌ایم که این اتفاق تحت تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا انجام شده است.
بررسی آخرین وضعیت صورت های مالی خودروسازان مربوط به نیمه نخست سال جاری نشان می دهد که زیان انباشته ۳ شرکت مادر خودروساز به ۷۹ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
۶ بانک سال گذشته را با زیان انباشته‌ای حدود ۸۷ هزارمیلیارد تومان به پایان رسانده‌اند
مقایسه عملکرد ایران خودرو دیزل طی دوره زمانی ۱۳۹۹ تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۱ بیانگر بهبود شاخص‌های کمی و کیفی این شرکت از جمله افزایش فروش، تنوع سبد محصولات، کاهش تعهدات معوق، رشد تحویل خودرو به مشتریان، ارتقای کیفیت محصولات و بهبود وضعیت نیروی انسانی است.
«انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها است که ادامه این وضعیت قدر مسلم به ورشکستگی آن‌ها ختم خواهد شد، از سوی دیگر این بحران بدهی دولت نیز می‌تواند، به یک بحران عمومی بدهی ختم شود؛ اگر قرار باشد، همین وضعیت ادامه پیدا کند.»
بانک شهر یکی از بانک‌های زیانده است که هرچند توانسته سال ۱۴۰۰، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود شناسایی کند و روند سودسازی خود را در فصل بهار سال جاری ادامه دهد، اما همچنان با زیان انباشته ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی روبه‌رو است.
دولت بارها اعلام کرده به دنبال ایجاد تحول در صنعت خودروسازی است اما بررسی صورت های مالی خودروسازان نشان می‌دهد که زیان انباشته این صنعت در بهار امسال حدود ۳.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.
زاوه با اشاره به اینکه دولت هر کاری می‌کند تا زیر بار اشتباه خود نرود، اظهار داشت: در حالی که دولت چند سال گذشته مدام بر روی قیمت گذاری در خودرو اصرار می‌ورزید، این موضوع نتیجه‌ای جزء نارضایتی تمامی ذینفعان از این وضعیت نداشته است، به طوریکه از یک طرف شاهد هستیم دولت با فشار بر روی خودروسازان موجبات تولید همراه با زیان محصولات دو خودروساز بزرگ را رقم زده، آن‌ها نیز در چنین وضعیتی با زیان انباشته بسیار وحشتناکی روبرو هستند که در نهایت هزینه این موضوع را نیز مردم باید بپردازند.
بانک شهر اعلام نمود این بانک نسبت به اقاله املاک سنوات 93 تا 96 اقدام نموده که موجب شناسایی زیان انباشته گردیده است.فلذا در خصوص راه های برون رفت از مشمولیت ماده 141 اقدام نموده و گزارش هیأت مدیره و نتایج حاصل از عملکرد نشان دهنده روند رو به رشد بانک است
در مورد علت تاخیر اعلام نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۱ نیز مسئولان این سازمان معتقدند که افزایش تعداد پاسخنامه‌ها زمان اعلام نتایج طولانی‌تر شده است. آن‌ها می‌گویند که تعداد پاسخ‌نامه‌های داوطلبان امسال نسبت به سال‌های گذشته ۳.۵ تا چهار برابر افزایش یافته است. در واقع سازمان سنجش برای جلوگیری از هرگونه تقلب و دقت بیشتر چند دفترچه و چند پاسخنامه در کنکور ۱۴۰۱ ارائه داد. اما اکنون آن‌ها نگفته اند که با افزایش تعداد پاسخنامه‌ها آیا میزان تقلب کمتر شده است یا خیر.
شاخص کل بورس روز یکشنبه با کاهش ۸۸/ ۱درصدی تا محدوده یک‌میلیون و ۳۳۶هزار واحد عقب نشست و بیشترین افت در حدود یک‌ماه اخیر را ثبت کرد. خروج پول‌های حقیقی‌ها نیز شدت گرفت و به رقم ۴۰۰میلیارد تومان رسید. نزول دلار آزاد به کانال ۲۷هزار تومان، عقبگرد دلار نیمایی و کاهش اراده سیاستگذاران برای حذف ارز ترجیحی از جمله عواملی بودند که به افت قریب به اتفاق سهام در تالار شیشه‌ای منجر شدند. واکنشی که از نگاه کارشناسان بورسی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.
فرابورس ایران از ممنوعیت نوسان گیری روزانه در سمت خرید و فروش اوراق گواهی حق تقدم امتیاز تسهیلات مسکن از شنبه هفته آینده خبر داد.
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در گفت‌و‌گو با «تابناک»، به تشریح دغدغه‌های این صنعت در رویکرد به سوی برق "خودتامین" پرداخت و برنامه های مدیریت مصرف صنایع در سال جاری را علی رغم محدودیت شدید منسجم تر توصیف کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ