نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امکان واگذاری پارک های جنگلی واقع در حریم و محدوده شهرها به شهرداری‌ها با حفظ حقوق مالکانه دولت موافقت کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جریان بازدید سفیر ژاپن در تهران از این پارک، برای راه‌اندازی دفتر همکاری‌های مشترک پارک‌های علم و فناوری ایران و ژاپن در پارک اعلام آمادگی کرد.
عقاب جنگی از بزرگترین و قدرتمندترین شکارچیان قاره آفریقا است. طول بال این پرنده باشکوه تا ۲.۶ متر می‌رسد و با وزن ۶ کیلوگرم با پر‌های تیره و تاج متمایز قابل تشخیص است. پر‌های سفید شکم دیگر ویژگی متمایز این شکارچی بی‌نظیر است.
طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران کشف جرائم مختلفی رخ داد از دستگیری مواد فروشان تا کشف پارچه‌های قاچاق که مأموران نیروی انتظامی در آن نقش آفرینی کردند.
پارک جنگلی مخمل کوه یکی از پارک‌های طبیعی اطراف خرم آباد است که ۵۰۰ هکتار مساحت دارد. این پارک جنگلی در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی خرم آباد و در نزدیکی مخمل کوه واقع شده است. یک منطقه کوهستانی شامل یک کوه بلند، یک تنگه بسیار زیبا و آبشاری دلنشین. صخره‌ها و سنگ‌های مخمل کوه در فصل بهار پر از خزه‌های سبز رنگ شده و ظاهری مخمل مانند پیدا می‌کند. از این رو به آن مخمل کوه می‌گویند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) از نتایج نظام رتبه‌بندی رؤیت‌پذیری پارک‌های علم و فناوری کشور رونمایی کرد.
کشورهای توسعه‌یافته با ایجاد پارک‌های شیمیایی و صنایع پتروپالایشگاهی و ارائه اعتبارات و تسهیلات مناسب زمینه رشد چشم‌گیر صنایع پتروپالایشی خود را فراهم کرده‌اند.
هیئت اجرایی یونسکو اضافه شدن ۱۸ سایت به شبکه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو را تأیید کرد که ژئوپارک طبس و ارس از ایران هم در این فهرست می‌درخشند.
رئیس ‌شورای اروپا بر ضرورت ادامه ارسال تسلیحات جنگی به اوکراین تاکید کرد.
تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق نوآوری و شکوفایی و یک شرکت صنایع پتروشیمی با هدف حمایت از توسعه زیست‌بوم شرکتی صنایع بزرگ در سال «مهار تورم و رشد تولید» منعقد شد.
بوستان‌های شهر قزوین نظیر بوستان ملی باراجین و ملاخلیلا، از ساعات نزدیک به افطار پذیرای مردم در روز طبیعت هستند.
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشور، شایعات مربوط به فرود اضطراری هواپیمایی کاسپین در یکی از پارک‌های تهران را تکذیب کرد.
زاکانی با اشاره به شایعات مطرح شده در رابطه با فروش پارک‌ها در راستای مولدسازی، خاطرنشان کرد: این روز‌ها انواع و اقسام دروغ‌ها را می‌شنویم؛ فروش پارک‌های پایتخت هم یک دروغ شاخدار است.
اردبیل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در یک سال گذشته ۴۰ هزار شغل در پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه ۴۲۵ فناوری توسط پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خبر داد.
با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، برترین پارک‌های علم و فناوری کشور معرفی و تجلیل شدند.
سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به رسانه‌ها گفت: در جریان ۱۵ ماه، زیاد تلاش کردیم که برای خانم‌ها اجازۀ تفریح در پارک‌ها داده شود، اما در این اواخر بعضی مشکلات وجود داشت. زنان حجاب را مراعات نمی‎کردند و به همین دلیل از رفتن به پارک‌های تفریحی منع شدند، اما بچه‌ها می‎توانند به پارک‌ها بروند.
طالبان تنها چند ماه پس از دستور تفکیک جنسیتی، ورود زنان افغان به پارک‌های عمومی و نمایشگاه‌های تفریحی پایتخت را ممنوع کرده است.
در قانون جهش تولید دانش‌بنیان به موضوع اختصاص اراضی شناسایی شده جهت توسعه زیرساخت‌های فیزیکی پارک‌های علم و فناوری اشاره شده است.
رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی گفت: شبکه پارک‌های علم ‌و فناوری اتحادیه اقیانوس هند به پیشنهاد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تشکیل شد.
سرپرست معاونت علمی و فناوری گفت: پارک های علم وفناوری باید به گونه‌ای فعالیت کنند که صنایع مختلف برای رفع نیازهایشان به آنها مراجعه کنند.
پیشنهاد ایجاد شبکه پارک‌های علم و فناوری بین المللی کشورهای عضو اتحادیه حاشیه اقیانوس هند در راستای تبادل نظر و همکاری‌های فناوری و انتقال تکنولوژی به تصویب رسید.
تهیه دستورالعمل اجرایی پارک‌های طبیعت‌گردی و اکوکمپ‌ها به عنوان یکی از تأسیسات گردشگری کشور در قالب مصوبات میز تخصصی اکوتوریسم در دستور کار معاونت گردشگری قرار گرفت.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: اعتماد به حوزه فناوری باعث خلق فرصت‌های طلایی در اقتصاد کشور خواهد شد و در این مسیر نیاز است بودجه پارک‌ها در بودجه ۱۴۰۲ حداقل دو برابر شود.
رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  گفت: فرآیند ارزیابی دانش‌بنیانی شرکت‌های مستقر در این پارک‌ها تسهیل می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ