با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و کاهش دما، شهرداری منطقه ۵ طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تهرانی‌ها از نزدیک‌شدن به مسیل‌ها و رودخانه‌های درون‌شهری در "روز طبیعت" خودداری کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد وزش باد شدید و گرد و خاک اظهارکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این هشدار از فردا شنبه ۲۸ مردادماه تا روز سه شنبه ۳۱ مردادماه برای نیمه جنوبی و غربی استان تهران صادر شده است.
مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: در استان تهران ۲۰ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم که معادل مصرف ۳ استان فارس، اصفهان و کرمان است.
یزدی مهر با بیان اینکه با اعلام سازمان هواشناسی برای استان تهران هشدار زرد وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا صادر شده است، گفت: طبق این پیش بینی به مردم در نیمه جنوبی استان تهران توصیه می‌شود از عصر فردا شنبه هفتم مرداد ماه تا روز سه شنبه دهم مردادماه به ویژه در ساعات عصر و شب نکات ایمنی وزش باد را رعایت کنند.
آسمان تهران فردا (۳۰ تیر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (۳۱ تیر) صاف گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
در این گشت‌وگذار با ما همراه شوید تا در یک روز بهاری به شمال شهر سفر کنیم و قدم‌زنان مسیرباغ‌های دل‌انگیزی که روزگاری کوچه‌باغ‌های روستای سعدآباد شمیران بوده‌اند را طی‌کنیم و با تکه‌ای از طبیعت تهران و خانه‌باغ‌ها و کاخ‌های قاجار و پهلوی و از همه مهم‌تر آثار هنرمندان و جهانگردان ایرانی آشنا شویم.
یکی از میراث‌های ناملموس پایتخت که در دیگر نقاط کشور هم اجرا می‌شد و در سال ۱۳۹۱ و با شماره ۷۹۲ به ثبت میراث ملی رسیده است، جشن گاهنبار است. پیروان آئین زرتشت معتقدند خداوند آفرینش جهان مادی را در ۶ گاهنبار به انجام رسانده و در ۶ مقطع مختلف سال این روز را جشن می‌گیرند. این جشن هنوز در آتشکده تهران برگزار می‌شود.
یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای روز یکشنبه سوم تیر درسطح استان افزایش ناپایداری، احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای به ویژه در مرکز و نیمه جنوبی و در ارتفاعات گاهی رگبار و رعدوبرق مناطق مستعدبارش تگرگ مورد انتظار است.
آلودگی هوا ماجرای جدیدی نیست، سال‌ها است مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کافی‌ست زمستان برسد تا دوباره هشدار‌های مدیریت بحران، هواشناسی و اورژانس پایتخت شروع شود، «از خانه خارج نشوید، هوا برای گروه‌های حساس آلوده است»، بعضی مواقع هم کار از هشدار به گروه‌های حساس می‌گذرد و حالا همه آدم‌های شهر باید خانه‌نشین شوند تا اثرات کشنده آلودگی هوا آن‌ها را نشانه نگیرد، اتفاقی که حداقل برای ۶ هزار نفر از ساکنین تهران در سال ۱۴۰۰ رخ داده.
روز یکشنبه در غرب، جنوب غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البزر وزش باد به‌نسبت شدید گاهی با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و رودهای این استان طی سه شنبه شب و روز چهارشنبه هشدار داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از امروز بعدازظهر تا روز یکشنبه با توجه به افزایش ابر و افزایش سرعت باد در بیشتر نواحی استان (به ویژه مرکز و نیمه‌جنوبی) احتمال خیزش موقتی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
زاکانی با اشاره به اینکه با صنعتی سازی و شرایطی که سریع، محکم و ارزان مسکن ساخته شود، می‌توان گره از کار مردم باز کرد، گفت: ۵۱ درصد از مردم در تهران اجاره نشین هستند و بر همین اساس، ساخت این مسکن‌ها می‌تواند به مردم کمک کند و امیدوارم این همکاری هر روز بیشتر شود.
اصغری، کارشناس هواشناسی گفت: تهرانی‌ها امروز و فردا از فعالیت کوهنوردی خودداری کنند. روز تحویل سال نو مشهد بارانی است.
علی نصیری اظهار کرد: سومین تمرین امداد هوایی در کلانشهر تهران در زمان بحران با هدف ارتقاء سطح آمادگی و هماهنگی ارکان سیستم مدیریت بحران کلانشهر تهران روز پنج شنبه - ۱۱ اسفندماه با مشارکت بیش از ۱۵ سازمان و نهاد تخصصی در ۲۲ نقطه تهران برگزار می‌شود.
پایتخت‌نشینان از ابتدای سال تاکنون ۱۷۴ روز هوای قابل قبول، ۱۲۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۳۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه، دو روز هوای بسیار ناسالم، دو روز هوای خطرناک و تنها سه روز هوای پاک را تجربه کردند.
هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۳۰ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
طی روز گذشته مصرف گاز تهرانی ها از ۱۲۵ میلیون در بخش خانگی گذر کرد یعنی ۱۴ درصد مصرف گاز خانگی در کل کشور در تهران است که این مساله درخور توجه است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ۷۰۰ کیلومتر مسیر تهرانی‌ها منجر به اصراف بنزین می‌شود و این به معنای صرف ۶۰۰ هزار بنزین لیتر اضافه در روز است.
بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری و با پایداری و سکون نسبی جو و ماندگاری هوای سرد، در مناطق پرتردد شهری غبارآلود همراه با انباشت آلاینده‌ها و به دنبال آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
غلظت گاز ناشی از سوخت گازوئیل و مازوت روز پنج‌شنبه به‌بالاترین میزان از ابتدای دهه ۹۰ رسید. آلودگی‌هوای پایتخت سه رکورد خطرناک در ۱۴۰۱ زده است؛ آیا برای جلوگیری از «پیشروی آلودگی‌هوا به وضعیت بنفش»، سیاست زوداثر «دورکاری» اجرا خواهد شد؟
تهرانی‌ها در روز ۳ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کنند که با این حساب، حجم آب سد لتیان بدون درنظر گرفتن آب سد‌های دیگر‏، تنها برای پنج روز مصرف تهرانی‌ها کافی است.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از معضلات مهم کلانشهر تهران است، گفت: شهروندان از سال ۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۰ تنها ۳۶ روز هوای پاک را تجربه کردند.
وضعیت هوای تهران در اولین ماه پاییز ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در مهرماه سال گذشته ۲۲ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به ۲۵ روز افزایش یافت. در مهرماه سال ۱۴۰۰ هشت روز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که این وضعیت امسال تنها به چهار روز رسید، اما امسال تهران یک روز هوای بسیار ناسالم برای همه را تجربه کرد که در سال گذشته چنین وضعیتی که را نداشتیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در پی بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر این تصور نادرست در افکار عمومی شکل گرفته که آورد آبی سیلاب‌ها کمک زیادی به ذخایر و منابع آبی کرده است و این در حالی است که بخش عمده این سیلاب‌ها در حوضه‌های آبریز نبوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ